Jag ser inte riktigt varför brösten skulle tas bort dock..?
Men det skulle väl gå. Antagligen skulle man väl knappt bli kåt, eftersom de delarna av kroppen skulle vara borta? Men det är klart man skulle sakna det...
Har tänkt nästan precis samma tanke häromdagen då jag funderade på hur världen hade sett ut om vi alla var eller blev asexuella, dvs ingen sexuell attraktion.
Det första jag tänkte var att vi hade inte haft samma problem med utseendefixering, ensamhet osv. Vi hade inte oroat oss lika mycket för att kunna attrahera det andra könet.
Men vissa menar väl att samhället i stort sett är uppbyggt just på grund av den sexuella driften, vilja att fortplanta sig och att attrahera det andra könet skapar motivation. Men om det hade varit möjligt att fortplanta sig utan att ha sexuell drift hade vi väl ändå haft en stor vilja att leva.
Världen hade dock sett helt annorlunda ut, frågan är om vi hade skapat ett annat sorts syfte med livet, hur viktigt det sexuella begäret egentligen är... Kanske hade vi varit tusentals år snabbare i utvecklingen.. Kanske hade den mänskliga rasen dött ut eftersom vi är beroende av vårat sexuella begär..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!