Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-16, 18:17
  #1
Medlem
Hej,
1.
För ett tag sen fick jag en dator, installerade windows med sp2 och fick inte Opengl att fungera. Läste lite på nätet där jag fick tips om sp3, installerade sp3 och det fungerade bra... men nu till problemet. Windows xp sp2 som jag installerade är pirat, sedan tog jag sp3 från microsofts hemsida, är detta farligt (kan dom se att det är pirat win)? (automatiska uppdateringarna är självklart av)

2. Jag har också en dator som jag tänkte installera om med samma windows version som ovan. Fast till den datorn har jag äkta cd key, kan jag då använda en pirat skiva med äkta cd key ? Isåfall behöver jag avaktivera nyckel före jag ominstallerar windows ?

Är väldigt dålig på att skriva så hoppas det går att läsa.

mod kan flytta tråden om den är i fel kategori.
Citera
2012-02-16, 19:13
  #2
Medlem
Aendys avatar
Nu är jag inte 100% säker på någonting här och folk får mer än gärna rätta mig i mina påståenden.

1. Nej det är ingen fara att dom kan se, även om dom kan göra det så kommer det inte vara värt att lägga resurser på att sätta dit dig (om det nu var det du var orolig över). Däremot kan man få sin Windows-version inaktiverad om man installerar uppdateringar (har jag märkt i alla fall).

2. Ja, om skivan stämmer överens med var nyckeln representerar. Om det är en OEM-licens du har till den datorn så måste du ha OEM-media. Är du osäker på vad OEM är så kan du läsa här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Origina...t_manufacturer Med enkla ord så menas det Windows-versioner som följer med när man köper datorn.
Citera
2012-02-17, 18:29
  #3
Medlem
Tack för svaret!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback