2012-02-16, 18:14
Medlem
Hejsan!

Laddade ner Vim idag för att testa det efter några år med Notepad++. Efter det så hittade jag ett tema till redigeraren som verkar bra, lade in "leo.vim" i colors mappen och sedan ifall man vill att redigeraren ska starta med temat var man tvungen att skriva in "colorscheme leo" i .vimrc. Öppnade filen i Vim och skrev in det, men den när jag skulle spara så står det såhär;

Bild

Hur ändrar jag detta?
Senast redigerad av flowlops 2012-02-16 kl. 18:15. Anledning: "hur ändrar jag detta"
Citera
2012-02-16, 20:59
Medlem
mygans avatar
Du har inte rättigheterna att ändra den filen, är du säker på att du försöker redigera din egen .vimrc?

Annars är det bara att logga in som root och 'chown <ditt användarnamn> /sökvägtillfil/.vimrc'
Citera
2012-02-17, 00:19
Medlem
_ZoutHs avatar
Av sökvägen att döma så sitter du på windows. Högerklicka på vim > kör som administratör > arkiv > öppna > leta upp _vimrc > gör ändringar och spara.
Citera
2012-02-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Av sökvägen att döma så sitter du på windows. Högerklicka på vim > kör som administratör > arkiv > öppna > leta upp _vimrc > gör ändringar och spara.
Tack!
Citera
2012-02-17, 16:40
Medlem
neuffss avatar
eller så kan du skriva en egen _vimrc i ditt $HOME. T.ex. C:\Users\neuffs\_vimrc
Den kommer dock att prioriteras över $VIM/_vimrc så kopiera bara över den och ändra det du vill.
Citera
2012-02-17, 17:07
Medlem
Flytta tråden till windows delen.
Citera
2012-02-17, 17:12
Medlem
Zoms avatar
Då tråden handlar om vim windows så ligger den nog bättre där.

Programvara Övriga O/S → Programvara Windows

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in