Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-05, 21:29
  #13
Medlem
Jag är också smalfet. Jag började min viktnedgång för lite mer än två månader sedan och vägde då 70kg. Väger idag 63.5kg. Ska ner till 60kg fram till augusti och sedan börja ligga på ett kaloriöverskott på 500kcal under 20 veckor. Det ger mig +10kg under dessa 20 veckor och då har jag förhoppningsvis byggt på mig en del muskler under den perioden.
Citera
2012-07-05, 22:18
  #14
Medlem
Jag kan säga hur jag gjorde (TS), jag gjorde som sagt här, deffade ner mig ca 5-6kg, jag tyckte i princip ingenting hände på min kropp, det kändes bara tröstlöst att gå till gymmet och knappt öka i övningarna, samt gå hungrig när man ändå inte hade nå muskler på kroppen. Bestämde mig för att bulka istället, trots fettklumpen på magen, jag försöker se det som ett nödvändigt ont. Så nu är jag tillbaka på drygt +2-3kg från min startvikt och tänkte bulka upp mig till 80-85kg för att sedan deffa ner mig lite. Jag känner att jag hellre kommer igång med det ist för att stå och stampa och känna att man inte kommer någonstans.
Citera
2012-07-05, 22:37
  #15
Medlem
har du ökat något då i styrka?

Tror att det är betydligt enklare att banta bort fläsket innan man börjar bulka, givet att man har disciplinen till en riktig bulk och inte "jag bulkar så det är ok att käka pizza, jag bulkar så det är ok att käka godis, jag bulkar så det är ok att äta xyz". Detta eftersom man inte har så mycket muskler att förlora. Därmed kan man rasa i vikt mycket snabbare utan att behöva optinojja.
Citera
2012-07-09, 20:35
  #16
Medlem
Tänkte att jag uppdaterar min tråd lite till. Jag började med att deffa, men ändrade mig efter några kilon och började bulka lite långsamt istället, och visst har jag lagt på mig lite muskler men även så har magen och "the handles" blivit lite större med, vilket jag hatar och mår lite dåligt över. Så jag har nog kommit fram till att jag ändrar mig (igen...) och kör en strikt deff på ~1600-1700kcal med ca 220g protein under ett par månader utan fusk överhuvudtaget så får jag se vart jag hamnar då, helst vill jag hamna på 10-12%BF-strecket innan jag börjar lägga på mig på RIKTIGT denna gång.

Låter bra?
Citera
2012-07-10, 02:27
  #17
Medlem
Deerps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraxel
Tänkte att jag uppdaterar min tråd lite till. Jag började med att deffa, men ändrade mig efter några kilon och började bulka lite långsamt istället, och visst har jag lagt på mig lite muskler men även så har magen och "the handles" blivit lite större med, vilket jag hatar och mår lite dåligt över. Så jag har nog kommit fram till att jag ändrar mig (igen...) och kör en strikt deff på ~1600-1700kcal med ca 220g protein under ett par månader utan fusk överhuvudtaget så får jag se vart jag hamnar då, helst vill jag hamna på 10-12%BF-strecket innan jag börjar lägga på mig på RIKTIGT denna gång.

Låter bra?

ja varför inte
Citera
2014-01-14, 11:36
  #18
Medlem
Baggerfuhrers avatar
Hur går det för er era smalfeta? Jag är i samma situation och tänker spontant att löpträning och cykling borde vara bäst? Och sedan bulka och börja träna på riktigt.
Citera
2014-01-14, 11:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baggerfuhrer
Hur går det för er era smalfeta? Jag är i samma situation och tänker spontant att löpträning och cykling borde vara bäst? Och sedan bulka och börja träna på riktigt.


Jag rekommenderar dig att bygga muskler så du får upp hälsan och sen deffar du ner dig. Det kommer inte vara mycket muskler att deffa fram efter ett år, men du kommer iaf se skillnad och behöver inte deffa mer än några kilon, innan du gör en låååångsam bulk igen. Gärna med +200 kalorier om dagen för maximal muskeluppbyggnad.

Skrev egentligen ett längre svar till en annan i tråden, men missade att tråden var bumpad.
Citera
2014-01-14, 14:35
  #20
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggerfuhrer
Hur går det för er era smalfeta? Jag är i samma situation och tänker spontant att löpträning och cykling borde vara bäst? Och sedan bulka och börja träna på riktigt.
Varför inte bara börja träna på riktigt direkt?
Citera
2016-07-14, 04:33
  #21
Medlem
Stoffesamlevnads avatar
Gymma de upp mig till 110kg. Var mkt fett men iaf. Sen gick jag på heroin i ett år. Vägde 84 (pinsmalfet) tränade 3 månader på behandlingshem o bulka de upp mig. Till 100. Kom ut sluta träna o klev på H igen. Just blivit ren o väger 91 känner mig smalfet som fan men lärde mig att skippa kolhydraterna när det ska deffas sen. Blev enorm skillnad på dom 3 veckorna. Men tills dess får jag leva som fet innan deff inför nästa sommar. För nu ska jag bara äta o bygga. Sen nångång i början av maj 2017 skippa alla kolhydrater och träna lika hårt med massivt protein-intag så bör det gå vägen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback