Citat:
KTH har precis den mastern jag vill läsa, och LTH verkar vara mer forskarinriktat än industriinriktat, därför jag tvekar lite. Sedan vill man ju ha tillgång till hela stockholm, man kanske tröttnar på lund menar jag.
Citat:
Vet du hur F-sektionen är på lund?
Citat:
Alright, men är det inte så att de flesta människor som studerar på KTH redan kommer från stockholm, och därför inte är öppna för att fixa nya vänner och liknande?
Citat:
Det finns hur många aktiviteter som helst på KTH och riktig bra studentliv. Problemet är att går man ett program som civilingenjör då är ett självklart att studentliv inte så bra pga tiden som man inte har till både plugg och fritid.
Folk säger att Lund har bättre liv än KTH, men tänk på att Lund har många olika program som är inte krävande (KTH har bara civilingenjörer) vilket betyder att studenter där har mycket fritid och bättre studentliv (självklart gäller det INTE studenter som går civilingenjör program på Lund).
Folk säger att Lund har bättre liv än KTH, men tänk på att Lund har många olika program som är inte krävande (KTH har bara civilingenjörer) vilket betyder att studenter där har mycket fritid och bättre studentliv (självklart gäller det INTE studenter som går civilingenjör program på Lund).
Bra poäng, men det jag menar med studentliv egentligen är väl att de engagerar sig i olika projekt, har personer att plugga med, personer att starta företag med osv och några att gå ut på krogen med. Inte nödvändigtvis sitta i en overall och dricka öl.
Citat:
Är det så asså? Hur är F-sektionen på KTH då? Kan du förklara?
Citat:
Går du på KTH nu? Känner du att du går miste om ett studentliv såsom i Lund? Förutom att plugga, vad finns det att hitta på i fest-väg? Annordnas det mycket / stora fester eller brukar folk hellre dra ut på krogen? Kommer man ha svårt att hitta vänner för livet liksom?