2012-02-15, 10:34
Medlem
xMapes avatar
På alla kanaler utom fyran går texten föjande:
"...Hylla alla oss som älskar spel..."

Dock har de på TV4 tagit bort ordet "spel" ur texten vilket stör mig lika mycket varje gång.

Ordet "spel" behöver ju inte förknippas med betting eller liknande. Är det inte lite hårt av TV4 att bara ta bort ordet? Deras raderande av ord gör ju bara att man blir frustrerad då det lämnar ett tomrum.

Är det bara jag som har märkt detta?
Citera
2012-02-15, 10:39
Medlem
Mr.Maazes avatar
Har också märkt det och tänkte göra en tråd men sen get jag inte! Mycket märkligt av TV4 men å andra sidan är det ju en jävligt märklig kanal också...
Citera
2012-03-15, 20:01
Medlem
Berra777s avatar
Är det någon som vet varför man valt att ta bort ordet? Det är ju liksom en betting-reklam så jag förstår inte varför man tar bort ordet "spel" ur sången. Antagligen världens minsta problem men visst fan stör man sig när man mentalt är med på att ordet kommer... =)
Citera
2012-03-15, 22:49
Medlem
Mike112s avatar
Är inte deras slogan också;

"Av spelare för spelare"

Det är ju också borttaget från den reklamen.
Citera
2012-03-16, 10:34
Medlem
Herr Lindholms avatar
Jag tolkar det som att täckmanteln är en frustande hyllning till idrott som sådan. "Spel" har ju en dubbelbetydelse på svenska (t.ex. fotbollspel eller spela om pengar), medans t.ex. engelskan har olika ord.
Citera
2012-03-25, 00:43
Medlem
majtys avatar
Hela filmerna är här, http://www.youtube.com/watch?v=x6tzFnya5rw
http://www.youtube.com/watch?v=MJjrJ6jq6f8
Jag tycker den är helt okay.
Senast redigerad av majty 2012-03-25 kl. 00:49.
Citera
2012-03-25, 01:29
Medlem
Jag älskar dom reklamerna,blir på lika glatt humör varje gång
Citera
2012-03-27, 21:43
Medlem
slaskmaskarns avatar
såg den på TV10 nyss, där var inte ordet 'spel' borttaget
Citera
2012-04-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xMape
På alla kanaler utom fyran går texten föjande:
"...Hylla alla oss som älskar spel..."

Dock har de på TV4 tagit bort ordet "spel" ur texten vilket stör mig lika mycket varje gång.

Ordet "spel" behöver ju inte förknippas med betting eller liknande. Är det inte lite hårt av TV4 att bara ta bort ordet? Deras raderande av ord gör ju bara att man blir frustrerad då det lämnar ett tomrum.

Är det bara jag som har märkt detta?

Detta är för att svenska spel har monopol på spelmarknaden i sverige. Kanal 5 t.ex. sänds ifrån England, därav kringgår man regelverket. Unibet gör inte reklam för spel på tv 4, man gör reklam för livestreaming.
Citera
2012-04-19, 12:53
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najtzerk
Jag älskar dom reklamerna,blir på lika glatt humör varje gång

Blir du lika glad som Unibet vill att du blir ? Med det menar jag bettar iväg hela lönen och förlorar på en gång ?
Citera
2012-11-29, 03:01
Medlem
xMapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmkvast
Detta är för att svenska spel har monopol på spelmarknaden i sverige. Kanal 5 t.ex. sänds ifrån England, därav kringgår man regelverket. Unibet gör inte reklam för spel på tv 4, man gör reklam för livestreaming.

Tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in