2012-02-16, 10:29
Medlem
Allons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Susslarn
Missuppfatta mig rätt... Jag har aldrig sagt att man undgår misstanke om man dödar samtliga vittnen. Dock relativt sett svårare att sätta dit någon utan vittnet. Am I right?
Det har du rätt i. Men jag tycker mer det verkar vara ett hat som kan kopplas till alla fallen och till en person, än att det skulle vara fördelat på två.

Varför sambon blev mördad kan ju bero på flera orsaker. Kanske hon försökte dra undan sonen då han attackerade fadern och istället fick honom att vända sitt raseri mot henne? Kanske han ville tysta hennes skrik?

Vad hade sonen för relation till faderns sambo?
Det känns ju som att hon egentligen borde ha klarat sig undan med livet i behåll om sonen nu hade ett sånt hat mot sina föräldrar, så orsaken till varför hon också blev mördad är ju intressant.
Senast redigerad av Allon 2012-02-16 kl. 10:32.
Citera
2012-02-16, 10:35
Medlem
Allons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawreen
Jag misstänker att man är ganska speciell om man mördar sina föräldrar.
Och av den orsaken är det inte nödvändigt att behöva ta kål på fler, för man kommer ändå bli den första som blir gripen, oavsett man hade haft ihjäl ytterligare tio personer som befann sig i lägenheten.

Jag menar bara att jag inte tror att det har att göra med att röja undan eventuella vittnen. Det ligger något annat bakom.
Citera
2012-02-16, 10:52
Medlem
Suck! Hans pappa var en grov hustru-misshandlare. Vet dock inte inte om han misshandlade sina barn också men jag tror alla barnen har växt upp med hat mot pappan.

Varför han mördade sin mamma kan nog bara en psykolog förklara, vad jag har hört så stod han alltid upp för sin mamma när hon blev misshandlad. Twisted...
Citera
2012-02-16, 10:53
Bannlyst
Nu kom det:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14382765.ab

Den 40-åriga man som greps misstänkt för mordet på sin pappa och hans sambo i Tullinge i går har dödat förut.

1997 dömdes han i Svea hovrätt för mordet på sin mamma.

Det är den döde mannens 41-årige son som gripits som misstänkt för dubbelmordet i Tullinge. Kvinnan som mördades samtidigt var mannens sambo.

Enligt uppgifter till Aftonbladet dömdes mannen till rättspsykiatrisk vård efter att som 25-åring ha knivmördat sin mamma 1996. Mamman knivhöggs till döds i en villa i Tullinge.

Förhållandet mellan sonen och föräldrarna beskrevs som spänt och sonen var känd för att få omotiverade aggressionsutbrott.
Citera
2012-02-16, 10:59
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va
Jag har läst igenom hela tråden så skulle Herr Besserwisser Puckelpist kunna tala om för mig vad den mördade mamman och pappan hette.

Okej, jag ber om ursäkt, mammans namn verkar inte stå i klartext i tråden.
Tvivlar ändå dock att du läst tråden eftersom pappans namn nämns flera gånger.

https://www.flashback.org/sp35707806

Citat:
Ursprungligen postat av IvyBlue
Suck! Hans pappa var en grov hustru-misshandlare. Vet dock inte inte om han misshandlade sina barn också men jag tror alla barnen har växt upp med hat mot pappan.

Varför han mördade sin mamma kan nog bara en psykolog förklara, vad jag har hört så stod han alltid upp för sin mamma när hon blev misshandlad. Twisted...

Att han då mördar sin mor med 30 knivhugg är ju ganska obegripligt. Man kan ju undra hur en sådan människa får vistas ute i samhället.
Senast redigerad av Puckelpist 2012-02-16 kl. 11:03.
Citera
2012-02-16, 11:00
Medlem
men på riktigt! han e psykiskt sjuk å rätt duktigt mycke oxå!
96 hittades han dränkt i sin mammas blod å nu hittas han dränkt i sin pappas blod (och hanns frus)
polisen misstänkte honom från första sekund, de borde väl säga en del eller??
Citera
2012-02-16, 11:01
Bannlyst
Enligt DN var han ganska nyligen släppt från rättspsyk:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/son-dodar-foralder-for-andra-gangen
Citera
2012-02-16, 11:12
Medlem
snorbasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Tullinge är inte de ute på landet typ? ännu otäckt mord på oskyldigt par. Vart är världen på väg egentligen

Nej det är sammanhängande tätort från sthlm ut till tullinge och ännu längre. fast inte miljonprogram direkt
Citera
2012-02-16, 11:15
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Man undrar hur han kom in? Bråkade han sig in eller släppte de in honom? Med tanke på vad som hänt förut borde man ha dörren låst och utrustad med titthål.
Citera
2012-02-16, 11:23
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Man undrar hur han kom in? Bråkade han sig in eller släppte de in honom? Med tanke på vad som hänt förut borde man ha dörren låst och utrustad med titthål.
Han kanske tom hade sovit över, hur märkligt det än kan tyckas?
Citera
2012-02-16, 11:31
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Enligt DN var han ganska nyligen släppt från rättspsyk:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/son-dodar-foralder-for-andra-gangen

Vet någon vilket rättspysk han satt på?
Citera
2012-02-16, 11:32
Medlem
Tuesdays avatar
Han har valt och fått Tomas Bodström som försvarare. Denne gör tydligen karriär genom att försvara mördare numera, det började med Luleå-målet (Frida Stenberg som mördades av sin man).

I november 2011 dömdes PF till två månaders fängelse för stöld. Då skrev tingsrätten:

Citat:
PF förekommer under flera avsnitt i belastningsregistret de senaste åren.
Brottsligheten har i princip uteslutande avsett stöldbrott. Han har nu återfallit i
stöldbrott tre dagar efter villkorlig frigivning från ett fängelsestraff där den
återstående strafftiden är en månad och fem dagar. Till följd av att PFs
snabba återfall i brott ska påföljden bestämmas till fängelse. Han har som nämnts
begått brottet under prövotid efter villkorligt frigivning, varför den villkorligt
medgivna friheten ska förverkas i sin helhet. Med stöd av 29 kap. 4 § brottsbalken
bestäms fängelsestraffets längd till två månader.
Då det föreligger risk för fortsatt brottslighet ska PF kvarbli i häkte på
sätt som anges i domslutet.

Missbruk?
Senast redigerad av Tuesday 2012-02-16 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in