2012-02-16, 11:34
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Han har valt och fått Tomas Bodström som försvarare. Denne gör tydligen karriär genom att försvara mördare numera, det började med Luleå-målet (Frida Stenberg som mördades av sin man).

Han har så mycket sinnesnärvaro trots ALLT?
Citera
2012-02-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Okej, jag ber om ursäkt, mammans namn verkar inte stå i klartext i tråden.
Tvivlar ändå dock att du läst tråden eftersom pappans namn nämns flera gånger.

https://www.flashback.org/sp35707806

Att han då mördar sin mor med 30 knivhugg är ju ganska obegripligt. Man kan ju undra hur en sådan människa får vistas ute i samhället.

Tack Puckelpist.
Någon skrev i tråden att mamman var från Dalsland. Då jag själv är därifrån så blir jag nyfiken på varifrån Dalsland är hon? Någon som vet.
Citera
2012-02-16, 11:54
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han har så mycket sinnesnärvaro trots ALLT?

De senaste åren har han bedömts vara 'frisk'. Jag syftar alltså på PF, och inte TB, nu.

Ur stölddom -10:

Citat:
Av §7-intyget framgår att han har en personlighetsstörning som medför att det kan föreligga s k autistiska drag som medför svårigheter i socialt samspel och nedsatt förmåga att förstå andra
människors avsikter och känsloliv, vilket kan medföra en lättleddhet och godtrogenhet
i olika kontakter.

Södertäljebon kanske stal datorer och grejer åt någon?

Citat:
Det är tingsrättens förhoppning att PF under fängelsetiden får kontakt med
frivård och socialtjänst och därmed kan få den hjälp han behöver och inte fortsätter
begå brott.
Senast redigerad av Tuesday 2012-02-16 kl. 12:00.
Citera
2012-02-16, 12:22
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Vet någon vilket rättspysk han satt på?

Karsudden har nämnts i tråden av en användare som verkar insatt.
Citera
2012-02-16, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bra-va
Tack Puckelpist.
Någon skrev i tråden att mamman var från Dalsland. Då jag själv är därifrån så blir jag nyfiken på varifrån Dalsland är hon? Någon som vet.
Jag utryckte mig otydligt, det var två BO. Den misstänkte är född på denna adress.

1947-05-20

M*lm, Karl Bo

Vårstav 19 B
140 32 Grödinge

Kyrkobokförd i Grödinge (Botkyrka kn, Stockholms län, Södermanland), distrikt 02, fastighet 90651. Mantalsskriven på samma ort.

Född 20/5 1947 i Ärtemark (Älvsborgs län, Dalsland).

1949-08-19

M*lm, Gerd Marianne

Vårstav 19 B
140 32 Grödinge

Kyrkobokförd i Grödinge (Botkyrka kn, Stockholms län, Södermanland), distrikt 02, fastighet 90651. Mantalsskriven på samma ort.

Född 19/8 1949 i Brännkyrka (Stockholms stad, Södermanland).
--------------
Källa: Mtl Stockholms stad och län 1971

--------------
Källa: Mtl Stockholms stad och län 1971
Citera
2012-02-16, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Para-medic
Men det har inte skett i radhusen.

Gamla tullingeberg är inte radhusen, radhusen kallas "lilla norrskensbacken"
Citera
2012-02-16, 12:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Han har valt och fått Tomas Bodström som försvarare. Denne gör tydligen karriär genom att försvara mördare numera, det började med Luleå-målet (Frida Stenberg som mördades av sin man).

I november 2011 dömdes PF till två månaders fängelse för stöld. Då skrev tingsrätten:

Missbruk?
Skulle tippa på att han dricker en del samt samt står på benso. Aggressiv som han tydligen var vore det märkligt om han inte hade ganska tung medicinering.
Citera
2012-02-16, 12:31
Medlem
Jag kan säga att jag var där typ hela kvällen igår. Det var jag och en kompis som tipsade om sonen igår så att dom tog fast honom. Vi iaktog honom ett tag och det märktes ganska väl att han inte är frisk. Efter ett tag ringde vi polisen och jag fick följa efter honom för att hela tiden informera polisen om vart han var hela tiden. Sedan grep dom honom och vi fick sitta i förhör ca 1,5 h känns ju iallafall bra att han är fast eftersom att jag själv bor i detta område
Citera
2012-02-16, 12:33
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamantss
Jag kan säga att jag var där typ hela kvällen igår. Det var jag och en kompis som tipsade om sonen igår så att dom tog fast honom. Vi iaktog honom ett tag och det märktes ganska väl att han inte är frisk. Efter ett tag ringde vi polisen och jag fick följa efter honom för att hela tiden informera polisen om vart han var hela tiden. Sedan grep dom honom och vi fick sitta i förhör ca 1,5 h känns ju iallafall bra att han är fast eftersom att jag själv bor i detta område

Vad hände under tiden ni följde honom? Vad gjorde han och hur uppträdde han?!
Citera
2012-02-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Man undrar hur han kom in? Bråkade han sig in eller släppte de in honom? Med tanke på vad som hänt förut borde man ha dörren låst och utrustad med titthål.

han har ju suttit på psyk och kom ut runt nyår så han var väl där på besök antagligen. eller kanske till och med bodde där för tillfället.
Citera
2012-02-16, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Vad hände under tiden ni följde honom? Vad gjorde han och hur uppträdde han?!
Jag måste säga att det är det spännande och sammtidigt det läskigaste jag någonsin har gjort!
Det är jätte svårt att förklara men vi gick ju dit från början för att gå in i hus 5 (där allting hände med mordet) för att titta på offrens dörr för att se namnen eftersom att jag är uppväxt i tullinge så är det kanske stor chans att jag kände dom. vilket jag inte gjorde vad jag vet än så länge men iallafall så kom vi upp på gården och både jag och min kompis reagerade direkt på att det är någonting konstigt med honom. han gick fram och tillbaka på samma plats bredvid huset. konstiga rörelser och han verkade orolig eller typ otålig. Så jag övertalade min kompis att vi skulle gå förbi honom för att jag ville ha en närmare titt. När vi kommer närmare så verkar det som om han inte ens ser oss. Vi går kanske en meter ifrån och han ser oss inte. När vi paserat viskar jag till min kompis att det där måste vara han och vi tittar bakåt just då vänder han sig om och tittar rakt på oss. så vi vänder oss och tittar och han med och det händer flera gånger.

Vi bestämmer oss för att gå runt huset och gå in i porten vi ville inte gå förbi honom igen. Vi åker upp till våning 2 kollar dörrn och sen skulle vi ut igen. När vi kommer ner till botten våningen så går han istället utanför porten fram och tillbaka beter sig konstigt och stirrar in på oss varje gång ha går mot oss. Sedan "skallar" (fast nuddade den aldrig) han askkoppen som sitter på väggen och ser sjukt förbannad ut och jag sa direkt att jag går inte ut. så vi åker upp till 6an väntar ett tag och sen åker vi ner igen då har han gått tillbaka till sidan av huset.

orkar verkligen inte skriva allting men kortfattat så ringde vi polisen strax efter det och han började gå ifrån huset för att min kompis pappa frågat honom innan vad han gjorde där och när vi går emot honom när jag har polisen i örat så börjar han gå ifrån platsen så jag var tvungen att följa på avstånd för att se vart han tog vägen tills polisen kom. grep på väg ifrån platsen och vi stannade på förhör osv
Citera
2012-02-16, 12:49
Medlem
Det som kliar mest i fingrarna på mig är att jag känner vaktmästaren som jobbar där så att jag kan komma in i självaste lägenheten men det kanske inte är så smart just nu men jag vill spå gärna!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in