• 1
  • 2
2012-02-20, 12:02
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Ehh, vilka frsmringar medfr detta? Jag har jobbat som IT-konsult i mnga r och har _aldrig_ hrt talas om ngra nackdelar att aktivera admin-kontot. Sjlvklart ska man inte anvnda kontot i vardagligt bruk men det finns ingen anledning att inte aktivera kontot s vitt jag vet.

N! Men det kanske sger mer om dej som IT-konsult!

s fort du aktiverar det inbyggda Admin-kontot s inaktiveras och frsmras en hel del skerhetsfunktioner. t.ex. UAC och IEs "skert lge"/"kernel-lge" mm.

S det blir nog att g tillbaka till skolbnken igen fr din del!

Hade en "IT-konsult" kommit till mej och hvdat det du hvdade, s hade ni inte ftt jobba en enda dag! Det finns grundkrav man skall uppfylla!

Det finns en anledning till VARFR det inbyggda Adminkontot i Vista och Windows 7 r INAKTIVERAT frn start!
Citera
2012-02-21, 12:05
Bannlyst
Men om man "avaktiverar" det efter att man aktiverat det, stlls snt tillbaka d?
Senast redigerad av thevandor23 2012-02-21 kl. 12:08.
Citera
2012-02-22, 08:17
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevandor23
Men om man "avaktiverar" det efter att man aktiverat det, stlls snt tillbaka d?

Troligtvis! Kontot finns ju kvar ifall man lst sig sjlv ute!

Approp dina problem!
Det r inte s att du "glmt" att aktivera din Windows???
Om jag inte missminner mej s blir det som i din sits nr windows inte r aktiverad!

Annars, Boota p din DVD och kr en reparation, finns gott om trdar om hur det gr till!
Men det fungerar INTE ifall du glmt att aktivera windows!

Eller installera om datorn! (glm inte att , via Avancerat, RADERA tidigare partition(er) och skapa en ny (som inte behver fylla hela disken) som du installerar Windows till!
Citera
2012-02-23, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Troligtvis! Kontot finns ju kvar ifall man lst sig sjlv ute!

Approp dina problem!
Det r inte s att du "glmt" att aktivera din Windows???
Om jag inte missminner mej s blir det som i din sits nr windows inte r aktiverad!

Annars, Boota p din DVD och kr en reparation, finns gott om trdar om hur det gr till!
Men det fungerar INTE ifall du glmt att aktivera windows!

Eller installera om datorn! (glm inte att , via Avancerat, RADERA tidigare partition(er) och skapa en ny (som inte behver fylla hela disken) som du installerar Windows till!
Hur vet man om windows r aktiverad? jag tror det ska vara det fr data snubbarna i affren som plockade ihop den installerade windows. (den blev ihop plockad i USA, annars hade jag gtt till dom)
Citera
2012-03-10, 23:36
Bannlyst
Allt funkar som det ska, jag gjorde ett nytt konto som r admin, kopiera mina dokument frn min gamla anvndare o allt funkar igen. Har ej tagit bort mitt gammla konto men gjort en backup p dokumenten s jag kan ta bort o terstlla om det hnt ngot. Kom p detta p egen hand s eran skallade dator erfarenheter kan nog frbttras!
Citera
2012-07-23, 18:37
Medlem
Passar p och lna trden Jag har installerat Windows 7 pro via usb och insett att princip hela min hrddisk har blivit fylld.

Hrddisken ligger p 228 gb och har endast 52 gb kvar , br windows ta s mkt plats?
Citera
2012-07-23, 18:39
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salten
Hrddisken ligger p 228 gb och har endast 52 gb kvar , br windows ta s mkt plats?
Nej, tar max 15 GB.
Ladda ned TreeSize Free fr att kolla vad som tar plats.
Citera
2012-07-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Nej, tar max 15 GB.
Ladda ned TreeSize Free fr att kolla vad som tar plats.

Tackar! hitta en mapp som heter Windows.old.000 , vet du vilken funktion mappen har?
Citera
2012-07-23, 20:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salten
Tackar! hitta en mapp som heter Windows.old.000 , vet du vilken funktion mappen har?

https://www.google.se/search?q=Windo...w=1402&bih=807
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in