• 1
  • 2
2012-02-20, 12:02
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Ehh, vilka försämringar medför detta? Jag har jobbat som IT-konsult i många år och har _aldrig_ hört talas om några nackdelar att aktivera admin-kontot. Självklart ska man inte använda kontot i vardagligt bruk men det finns ingen anledning att inte aktivera kontot så vitt jag vet.

Nä! Men det kanske säger mer om dej som IT-konsult!

så fort du aktiverar det inbyggda Admin-kontot så inaktiveras och försämras en hel del säkerhetsfunktioner. t.ex. UAC och IE´s "säkert läge"/"kernel-läge" mm.

Så det blir nog att gå tillbaka till skolbänken igen för din del!

Hade en "IT-konsult" kommit till mej och hävdat det du hävdade, så hade ni inte fått jobba en enda dag! Det finns grundkrav man skall uppfylla!

Det finns en anledning till VARFÖR det inbyggda Adminkontot i Vista och Windows 7 är INAKTIVERAT från start!
Citera
2012-02-21, 12:05
Bannlyst
Men om man "avaktiverar" det efter att man aktiverat det, ställs sånt tillbaka då?
Senast redigerad av thevandor23 2012-02-21 kl. 12:08.
Citera
2012-02-22, 08:17
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevandor23
Men om man "avaktiverar" det efter att man aktiverat det, ställs sånt tillbaka då?

Troligtvis! Kontot finns ju kvar ifall man låst sig själv ute!

Appropå dina problem!
Det är inte så att du "glömt" att aktivera din Windows???
Om jag inte missminner mej så blir det som i din sits när windows inte är aktiverad!

Annars, Boota på din DVD och kör en reparation, finns gott om trådar om hur det går till!
Men det fungerar INTE ifall du glömt att aktivera windows!

Eller installera om datorn! (glöm inte att , via Avancerat, RADERA tidigare partition(er) och skapa en ny (som inte behöver fylla hela disken) som du installerar Windows till!
Citera
2012-02-23, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Troligtvis! Kontot finns ju kvar ifall man låst sig själv ute!

Appropå dina problem!
Det är inte så att du "glömt" att aktivera din Windows???
Om jag inte missminner mej så blir det som i din sits när windows inte är aktiverad!

Annars, Boota på din DVD och kör en reparation, finns gott om trådar om hur det går till!
Men det fungerar INTE ifall du glömt att aktivera windows!

Eller installera om datorn! (glöm inte att , via Avancerat, RADERA tidigare partition(er) och skapa en ny (som inte behöver fylla hela disken) som du installerar Windows till!
Hur vet man om windows är aktiverad? jag tror det ska vara det för data snubbarna i affären som plockade ihop den installerade windows. (den blev ihop plockad i USA, annars hade jag gått till dom)
Citera
2012-03-10, 23:36
Bannlyst
Allt funkar som det ska, jag gjorde ett nytt konto som är admin, kopiera mina dokument från min gamla användare o allt funkar igen. Har ej tagit bort mitt gammla konto men gjort en backup på dokumenten så jag kan ta bort o återställa om det hänt något. Kom på detta på egen hand så eran såkallade dator erfarenheter kan nog förbättras!
Citera
2012-07-23, 18:37
Medlem
Passar på och låna tråden Jag har installerat Windows 7 pro via usb och insett att princip hela min hårddisk har blivit fylld.

Hårddisken ligger på 228 gb och har endast 52 gb kvar , bör windows ta så mkt plats?
Citera
2012-07-23, 18:39
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salten
Hårddisken ligger på 228 gb och har endast 52 gb kvar , bör windows ta så mkt plats?
Nej, tar max 15 GB.
Ladda ned TreeSize Free för att kolla vad som tar plats.
Citera
2012-07-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Nej, tar max 15 GB.
Ladda ned TreeSize Free för att kolla vad som tar plats.

Tackar! hitta en mapp som heter Windows.old.000 , vet du vilken funktion mappen har?
Citera
2012-07-23, 20:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salten
Tackar! hitta en mapp som heter Windows.old.000 , vet du vilken funktion mappen har?

https://www.google.se/search?q=Windo...w=1402&bih=807
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in