Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Man skall vara medveten om att detta endast skall anvndas tillflligt!
Aktiverar man det inbyggda Admin-kontot s stngs en hel massa inbyggda skyddsfunktioner av.
Du fr MASSA frsmringar nr man aktiverar det kontot..
Det finns trots allt en ANLEDNING till varfr det inbyggda Admin-kontot r inaktiverat frn start!
Bara fr att man KAN kra in sin bil i en bergvgg, s innebr det inte att man SKALL gra s!
(Av uppenbara anledningar..

)
Ehh, vilka frsmringar medfr detta? Jag har jobbat som IT-konsult i mnga r och har _aldrig_ hrt talas om ngra nackdelar att aktivera admin-kontot. Sjlvklart ska man inte anvnda kontot i vardagligt bruk men det finns ingen anledning att inte aktivera kontot s vitt jag vet.
TS; Flj mina vgledningar och terkom om du fr problem;
1. G in p datorhantering;
Start -> Hgerklicka p "Dator" -> Hantera; Klicka ned "Lokala anvndare och grupper" -> Grupper -> Dubbelklicka p "administratrer" och kolla om ditt konto ligger med i den gruppen. Om inte; Prova att lgga till dig sjlv:
Fungerar det? Starta om din dator.
Fungerar det inte? Fortstt med steg 2.
2. G in p datorhantering igen enligt guiden ovan.
Klicka ned "Lokala anvndare och grupper" och markera "Anvndare" -> Dubbelklicka p "Administratr" -> r "Kontot r inaktivt" ibockad; Bocka ur denna bock och "OK".
Fungerar det? Fortstt med steg 3a.
Fungerar det inte? Fortstt med steg 3b
3a. Hgerklicka p kontot "Administratr" och vlj "Ange lsenord" -> Ange ett lsenord som du kommer ihg. Efter detta (om det fungerar), fortstt till steg 4 annars 3b.
3b. Ladda ned pnordahl password reset och flj instruktionerna fr att lsa upp och stta ett lsenord p admin-kontot. ISO image finns hr;
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/cd110511.zip . Behver du hjlp med detta r det bara att skicka PM eller skriva i trden.
4. Vl inne p kontot "Administratr", g in p "Datorhantering" -> "Lokala anvndare och grupper" -> Grupper -> lgg till ditt egna konto i gruppen "Administratrer". Ja' ' frdiiiiiig :P
Lycka till! Dra ivg ett PM om du behver hjlp. Knner mig spass snll idag att jag kan fixa det t dig remotely om du vill