• 1
  • 2
2012-02-15, 08:43
Medlem
Separatistens avatar
Nu har Daniel regisserat ännu en film, denna gång i Hollywood.

Såg en intervju igår på SVT (se länk) och det kändes som att han drev iväg med sanningen vid några tillfällen.

"Det blev ju så att jag blev tvungen några gånger att säga att...att jag slutar, om det inte blir på mitt sätt"

"Vahettere...skådespelarna tyckte om mig. Denzel backade mig."

http://blogg.svt.se/film/2012/02/int...niel-espinosa/

Att han som Chilenare skyller på CIA behöver väl inte kommenteras.

Vad tror ni? Är ovanstående ett karaktärsdrag hos Daniel Espinosa, eller tolkades intervjun fel?

Vad det Daniel eller kapitalet som bestämde över filmen?

Hur är han som person?
Citera
2012-02-15, 14:01
Medlem
RancorFeeders avatar
Nu vet jag inte vilket bolag det är som producerar filmen, men ja, det är ett rent helvete att få göra en film "på sitt sätt", när det kommer till Hollywood. Massor regissörer som inte får sin "cut" av filmen, när allt är färdigt.

Att hota med att lämna projektet, som regissör, är väldigt vanligt.
Citera
2013-11-11, 13:00
Medlem
Lost-Highways avatar
Han är tydligen jude:
http://www.svd.se/kultur/en-idealist...sa_8709978.svd

Överlag så verkar mycket i Hollywood ruttet, han verkade ha haft riktigt otrevliga producenter på Safe House -- skönt att han då står på sig och viker för vad som helst.
Citera
2015-05-03, 01:17
Medlem
Han har ju ingen stor erfarenhet om man kollar imdb 5 okända svenska filmer är inte mycket att skryta med på 9 år som Director.

Sen helt plötsligt får göra en A-film med kända Hollywood skådisar och nu en till med child44.

Nu kommer han säkert få chansen fler gånger men är lite nyfiken hur han lyckades.

Det kan inte vara lätt att få sådana chanser i Hollywood.

Vissa får bara göra A-filmer och vissa pendlar mellan A och B filmer. Vissa kör bara B.

Kul att han lyckas alla fall och Svenska skådisar verka joina honom undrar om inte dom hjälper varandra lite att nå toppen.
Citera
2015-05-03, 09:46
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Han har ju ingen stor erfarenhet om man kollar imdb 5 okända svenska filmer är inte mycket att skryta med på 9 år som Director.

Sen helt plötsligt får göra en A-film med kända Hollywood skådisar och nu en till med child44.
Okända svenska filmer?

Snabba Cash drog stor biopublik och fick även tre Guldbaggar.

Den fördömde sågs av flera miljoner och såldes utomlands.
Citera
2015-05-03, 12:12
Medlem
whosgotthecracks avatar
Hans nya film "child 44" har blivit totalsågad i princip alla amerikanska tidningar. Hollywood reporter skrev nått istil med "Daniels insats som regissör är inget annat än pinsamt" la Times' verkade hålla med. Kan vara slutet för Daniels karriär i Hollywood verkar det som.
Citera
2015-05-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Okända svenska filmer?

Snabba Cash drog stor biopublik och fick även tre Guldbaggar.

Den fördömde sågs av flera miljoner och såldes utomlands.

Stort för att vara svenska mått ja men nu snackar vi Hollywood som är en miljard industri stad och långt mer director med mer erfarenhet än lilla Sverige.
Citera
2015-05-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
Hans nya film "child 44" har blivit totalsågad i princip alla amerikanska tidningar. Hollywood reporter skrev nått istil med "Daniels insats som regissör är inget annat än pinsamt" la Times' verkade hålla med. Kan vara slutet för Daniels karriär i Hollywood verkar det som.

Det hoppas jag inte och på Imdb har den fått okej betyg. Att ligga på över 6 är bra på imdb.

Att den har blivit sågad betyder ingenting och det som betyder är hur mycket den drar in.

Nackdelen är väl den handlar om Ryssland och inte om patriotiska amerikaner.
Citera
2015-05-04, 21:15
Medlem
whosgotthecracks avatar
Citat:
Det hoppas jag inte och på Imdb har den fått okej betyg. Att ligga på över 6 är bra på imdb.

Att den har blivit sågad betyder ingenting och det som betyder är hur mycket den drar in.

Nackdelen är väl den handlar om Ryssland och inte om patriotiska amerikaner.

Ja, fast det verkar redan vara en ekonomisk flopp

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20727504.ab
Citera
2015-05-06, 15:54
Medlem
klyktattares avatar
Jag är lite fundersam på hans medverkan i Nyhetsmorgon eller vad det nu var för någon månad sedan. Där snackade han kraftig blattesvenska medan när jag var och såg ett seminarie med honom på Filmhuset i Sthlm snackade han perfekt svenska utan brytning. Märkligt.
Citera
2015-05-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Jag är lite fundersam på hans medverkan i Nyhetsmorgon eller vad det nu var för någon månad sedan. Där snackade han kraftig blattesvenska medan när jag var och såg ett seminarie med honom på Filmhuset i Sthlm snackade han perfekt svenska utan brytning. Märkligt.

Det låter lite märkligt.

Vet att en del invandrare bryter när dom är med invandrare och pratar rent när dom snackar med svenskar. Skumt beteende vilket fall.
Citera
2015-05-06, 19:26
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Det låter lite märkligt.

Vet att en del invandrare bryter när dom är med invandrare och pratar rent när dom snackar med svenskar. Skumt beteende vilket fall.

Vad är skumt med det? Det är rätt normalt att man anpassar sitt sätt att prata efter sammanhanget. Jag pratar på ett helt annat sätt med min mormor än vad jag gör med mina kompisar. Liksom när jag är hos läkaren är jag mer formell till skillnad från när jag beställer mat på McDonalds.

Det är heller inte ovanligt att skåningar som bor i Stockholm pratar "mer skånskt" när de är i Skåne då de känner att de kan göra det där. Varför Espinosa låter mer blattelik i en tv-intervju kan jag inte svara på, det kanske är så han låter när han är nervös?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in