Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-02-15, 05:56
Medlem
JHNSs avatar
Kikade in på FHI's hemsida som vanligt och ser till min fasa att 'Framställan om
klassificering gjord
' har tydligen gjorts till dessa substanser:
4-HO-MET
5-MeO-DALT
AM-2201
AM-694
Metoxetamin
RCS-4 ortho isomer
Länk

Betyder detta att dessa har blivit klassade? Någon ängel som har lust att ringa in till FHI och fråga?
Detta kom ut igår, 2012-02-14.
Citera
2012-02-15, 06:44
Medlem
finkledinkles avatar
Det står förklarat över tabellen, dock jobbigt skrivet men som jag förstår det så har dom den 14:e februari föreslagit till regeringen att dom där substanserna bör klassas som narkotika eller hälsofarliga.

Dock står det också att först efter ett regeringsbeslut kommer den nya förordningsändringen träda i kraft.

Så förstår jag det i vilket fall, å andra sidan har jag inte sovit ännu så kanske inte har helt rätt :P
Citera
2012-02-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finkledinkle
Det står förklarat över tabellen, dock jobbigt skrivet men som jag förstår det så har dom den 14:e februari föreslagit till regeringen att dom där substanserna bör klassas som narkotika eller hälsofarliga.

Dock står det också att först efter ett regeringsbeslut kommer den nya förordningsändringen träda i kraft.

Så förstår jag det i vilket fall, å andra sidan har jag inte sovit ännu så kanske inte har helt rätt :P

Detta är ju jätte tråkigt isf. Hur lång tid brukar det ta innan regeringen tar ett sådant beslut? Isf ska jag bunkra upp
Citera
2012-02-15, 08:34
Medlem
finkledinkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackonidas
Detta är ju jätte tråkigt isf. Hur lång tid brukar det ta innan regeringen tar ett sådant beslut? Isf ska jag bunkra upp

Jag har ingen aning, det kanske redan är klassat.

förhoppningsvis kan någon annan svara som vet bättre, det är ju inte direkt första gången nya substanser klassas
Citera
2012-02-15, 13:15
Medlem
Ush fy o blä! Hur lång tid brukar det ta innan dom kan spåra nyligen klassade substanser i blod?
Citera
2012-02-15, 18:14
Medlem
Jag undrar också hur lång tid det kan ta innan det faktiskt blir olagligt (Om det inte redan är det?:S)
Någon som har koll?
Citera
2012-02-15, 22:47
Medlem
Radichals avatar
Se det positivt, nu blir der mer skogspromenader! If you know what i mean..
Citera
2012-02-16, 02:33
Medlem
Fast det är olagligt så är det nog lätt att få in det i landet ändå.. blir dock kanske lite svårare om man blir tagen när nu te.x. Am-2201 är klassat. Som det nu verkar enligt tabellen.. 14 Feb.
Citera
2012-02-16, 16:23
Medlem
nykteriztens avatar
Någon som faktiskt vet om hur det är? så jag fattat det så har nu den 2012-02/14 Folkhälsovårdsinstututet skickat in en begäran på att dessa ämnen ska bli klassade.. om den blir det så kommer beslutet stå i denna länk.. (ganska svårt att tyda vad som menas dock) http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-...?bet=1992:1554

går det ringa och fråga tro?
Citera
2012-02-21, 13:29
Medlem
Varför skriver dom så här?

Bilaga 1 /Upphör att gälla U:2012-03-15/

Förteckning över substanser som ska anses som narkotika enligt Narkotikastrafflagen ( varför ska de anses vara narkotika när det redan är narkotika klassat?)

Centralstimulerande medel

4-metylmetkatinon (mefedron)
4-fluoramfetamin
1-(4-metoxifenyl)-2-(metylamino)propan-1-on (metedron)

Dom va ju klassade för länge sen.

Eller har jag inte alla Indianer i kanoten idag
Citera
2012-02-23, 21:11
Medlem
Hej gott folk,

Vill bara tipsa om mitt inlägg i den officiella tråden, där kan ni hitta alla klassificeringsdokument samt uppskattad tid till klassning.

https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p35858120

Må väl!

// Taz
Citera
2012-04-09, 18:13
Medlem
Funktionshindrads avatar
FRAMSTÄLLA

[FRAMSTÄLLA I]
I ställa fram samt i bet. som närmast ansluta sig härtill.
[FRAMSTÄLLA I.1]
1) föra fram o. ställa l. anbringa (ngt ngnstädes), ställa fram, sätta fram; äv. med avs. på person. Det var ett tvivelaktigt nöje att så där bli framställd till allmänt beskådande; äv. bildl. Brödh och Wijn, som framställes på Altaret. SCHRODERUS Os. 2: 591 (1635). Hvila vid denna källa: / Vår lilla frukost vi framställa. BELLMAN 3: 276 (1790). Dessutom framställdes en korg med linne och kläder.

Ett FÖRSLAG om att det ska bli hälsofarligt har alltså framställts och skickats in, substanserna är fortfarande "lagliga"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in