Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför det? Jag måste kunna visa ja ghar lyckats. Jag har fortfarande en massa folk som jobbar för mig, de måste ha lön.Någon måste skötta min trädgård, ekonomi,hushåll,manager med mera...
Om de börja bli brist på pengar för jag ut och jobba ihop dem igen, bara ALLA gillar mig och köper saker "made by me" OSV så tro jag de rika tänker, som är NYRIKA...
chocken kommer när de inser deras stjärna dalar snabbt... Som typ Whitney Houston som dog utblottad, även om fick förskott på 700 M för några år sedan släppa några skivor.
Många går i den fällan som nyrika, de tron de har oändligt mycket med pengar, som aldrig tar slut. Märks tydligt på de som har vunnit på LOTTO eller något liknande.. oftast innebär det personlig konkurs för många när de har vunnit högvinst några år innan.
Läste något om det där med lottovinster för några år sen. En studie hade visat att de som vann över 12 miljoner svenska kronor väldigt ofta tappade greppet och efter några år hade gjort av med alla pengar (och i en hel del fall mer än bara vinstpengarna). De hade också intervjuat massa lottovinnare och tydligen så var en summa på 3-4 miljoner den "optimala" vinsten, men än så och folk tyckte att pengarna till viss del skapade besvär.