2012-02-15, 13:29
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugenafsvea
Kan tänka mig att droger bidrar mycket till notan för vissa kändisar.

I Sverige kanske men droger är bra mycket billigare i tex USA.
Citera
2012-02-15, 13:46
Medlem
Sebzors avatar
Ett svenskt exempel är ju Glenn Hyssén. Han hade spenderat alla sina fotbolls pengar och blev tvungen att gå till AMS förra året och fick bidrag.
Citera
2012-02-15, 13:57
Medlem
Sen är det väl inte alltid att de här kända människorna har så mycket pengar på kontot, utan att deras förmögenhet är värderad så mycket, alla jetplan, lyxbilar, fastigheter osv. De kostar i drift, och slutar man tjäna pengar så tar det inte lång tid innan sparkontot är tömt på utgifter till bärnsle till flygplanen osv.
Citera
2012-02-15, 14:22
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför det? Jag måste kunna visa ja ghar lyckats. Jag har fortfarande en massa folk som jobbar för mig, de måste ha lön.Någon måste skötta min trädgård, ekonomi,hushåll,manager med mera...
Om de börja bli brist på pengar för jag ut och jobba ihop dem igen, bara ALLA gillar mig och köper saker "made by me" OSV så tro jag de rika tänker, som är NYRIKA...

chocken kommer när de inser deras stjärna dalar snabbt... Som typ Whitney Houston som dog utblottad, även om fick förskott på 700 M för några år sedan släppa några skivor.
Många går i den fällan som nyrika, de tron de har oändligt mycket med pengar, som aldrig tar slut. Märks tydligt på de som har vunnit på LOTTO eller något liknande.. oftast innebär det personlig konkurs för många när de har vunnit högvinst några år innan.

Läste något om det där med lottovinster för några år sen. En studie hade visat att de som vann över 12 miljoner svenska kronor väldigt ofta tappade greppet och efter några år hade gjort av med alla pengar (och i en hel del fall mer än bara vinstpengarna). De hade också intervjuat massa lottovinnare och tydligen så var en summa på 3-4 miljoner den "optimala" vinsten, men än så och folk tyckte att pengarna till viss del skapade besvär.
Citera
2012-02-15, 16:02
Medlem
UngeHerrMasks avatar
Rika kändisar som blir fattiga! VARFÖR?

MTV Cribs. Där får du svaret.
Citera
2012-02-15, 18:38
Medlem
Ratis avatar
Spännande att se om Yngwie Malmsteen lyckas behålla hela sin rikedom livet ut...
Citera
2012-02-15, 19:16
Medlem
Apdanss avatar
Har alltid undrat hur riktigt rika gör med syskon och vänner. Såg att Jay Z som är värd någon miljard har en syrra som är fångvaktare. Han kanske har gett henne pengar, verkar lite sniket annars. Eller så kan man göra som MC Hammer:

"..Who can forget the baggy pants and dance moves which would make most people keel over in 30 seconds. The 90′s were full of glitz and gold and few can forget the famous Hammertime song by M.C. Hammer.

However along with outrageous parachute pants and dance moves M.C. Hammer’s rise to fame came with a crushing blow to his personal finances. Racking up some of the biggest musical hits at the time he also had an entourage (and payroll) to match.

M.C. Hammer reportedly paid over $500,000 a month to a staff of 300 people and in 1996, had accumulated $13.7 million of debt with only $9.6 million in assets. He filed for bankruptcy with debts that included $500,000 in attorney fees, $110,000 to his decorator and $100,000 to the IRS."
Citera
2012-02-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Detta fenomen kan tillämpas betydligt fler än just "kändisar" och metoden i sig är ganska simpel. Det kallas att leva över sina tillgångar. Bra exempel? USA.

Grekland är ett betydligt bättre exempel. USA har enorma naturtillgångar, vad har Grekland, sandstränder?
Citera
2012-02-15, 20:02
Medlem
SparkMans avatar
Den mest intressanta frågeställningen borde ju vara hur man som flashbackare kan dra nytta av kändisars sätt att slösa sina pengar. Ibland känns det som att många betalar extrema överpriser för diverse krimskrams. Hur ska man kunna lägga beslag på dessa beställningar och tjäna storkovan?
Citera
2012-02-15, 20:09
Medlem
Ett par filmer eller en platta på topplistan och så börjar det..

Dyra hus, båtar, lyxbilar och kanske t.o.m. flygplan ... butler, kock, trädgårdsmästare, inredningsarkitekt ("designmöbler" för några miljoner), "personlig assistent" (som varenda b-kändis i staterna verkar ha). Pengarna går åt i väldig takt.

De flesta artister vare sig det rör sig om musiker eller skådespelare har sina "15 minutes of fame" sen slutar inkomsterna att rulla in som de gjorde tidigare.. men utgifterna för "the mansion" osv består och snart är konkursen ett faktum.

Har man sen ovanor som kostar 1k per näsa så går det ännu snabbare.
Citera
2012-02-15, 20:33
Medlem
fillesofens avatar
Att köpa ett nöjesland brukar ju förstöra privata ekonomier.
Citera
2012-02-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Ett svenskt exempel är ju Glenn Hyssén. Han hade spenderat alla sina fotbolls pengar och blev tvungen att gå till AMS förra året och fick bidrag.

Nja, han sa att han hade en hel del av pengarna på ett slags pensionskonto som utfaller först vid en viss ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in