2012-02-14, 23:40
Bannlyst
Ngon som handlat frn dem. Lser man de hr sidorna s r man ju osker p om man vgar kpa frn dem. De har ju en del intressant men knns inte direkt som man kan lita p att man fr leverans

franbaren.blogspot.com/2010/10/sydafrikanska-vinklubben-mina.html
ratapunktse.forum24.se/ratapunktse-about5.html
www.finewines.se/ovrigt/sydafrikanska-vinklubben
rundkvadrat.com/2011/08/26/varning-for-sydafrikanska-vinklubben/
Citera
2012-02-15, 04:25
Medlem
abbe101s avatar
Min far har bestllt frn dem ett par gnger fr ngot r sedan enda problemet har varit att det r lng leveranstid.
Citera
2012-02-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsa
Ngon som handlat frn dem. Lser man de hr sidorna s r man ju osker p om man vgar kpa frn dem. De har ju en del intressant men knns inte direkt som man kan lita p att man fr leverans
Varfr funderar du p att chansa med att kpa ifrn just den hr handlaren? Nu vet jag inte ett jota om sydafrikanska viner, och hur den hr sidan ligger i pris, men om det inte r speciellt 'svrallokerade' prylar du har i sikte s hade jag inte chansat.

Innan du slnger ivg en bestllning, kolla tminstonde in vad samma viner kostar p den tyska marknaden. Vinopedia fungerar ok, wine-searcher pro bttre (det r vldigt mycket vrt de 40$).
Citera
2012-02-15, 21:09
Bannlyst
De har en del p rea och lite som r svrt att f tag i men jag kommer inte att handla som det ser ut. Brukar handla en del utomlands, framfrallt England men en del Tyskland.

Knns som de inte r helt solventa och r inte intresserad av att lsa deras cash-flow problem.

Orsaken till trden var mer att hra om det som skrivs p forumen och bloggar delas av de som lser hr. Mnga p FB har ju en tendens att grva lite mer n andra
Citera
2012-02-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsa
Mnga p FB har ju en tendens att grva lite mer n andra
Jo, det r sant. Prva att posta i fretagsdelen; dr har jag ftt fr mig att det finns de som sitter med de rtta registren etc. fr att kunna snoka fram nt.
Citera
2012-02-17, 17:48
Medlem
Hm, missar jag ngot hr kanske, men jag kollade p Rust en Vrede som exempel d jag beskte deras vingrd i fjol och tyckte mycket om deras viner...

Rust en Vrede Cabernet Sauvignon 2008
292kr hos Sydafrikanska vinklubben
199kr p Systembolaget

Rust en vrede Shiraz 2008
316kr hos Sydafrikanska vinklubben
199kr hos Systembolaget

Rust en Vrede Estate 2007
457kr hos Sydafrikanska vinklubben
299kr hos Systembolaget

Rust en Vrede 1694 2007
1471kr hos Sydafrikanska vinklubben
799kr p Systembolaget

Ok, nu hade inte Systembolaget deras Merlot, som Sydafrikanska klubben hade... Men hur resonerar dom nr dom lgger sig i pris dr? Att folk ska handla frn dom av ideologiska skl eller?
Citera
2012-02-27, 12:17
Medlem
Som kund hos Sydafrikanska Vinklubben gr man igenom 5 faser.

1) Positiv frvntan. Verkar vara bra viner till hyfsade priser.
2) Besvikelse ver att leveranstiderna r MYCKET LNGRE n utlovat. ver ETT R ibland!!!
3) Irritation. Inga eller luddiga och ofta helt felaktiga besked som inte ger ngon som helst konkret information.
4) Ilska!
5) Uppgivenhet. Efter tskilliga samtal och mejlvxlingar pallar man inte lngre.

S om man funderar p att bestlla och tycker det r OK att vnta och vnta och vnta och vnta och vnta p att f sin bestllning samt att ligga ute med pengar s ska man absolut handla dr. Jag kommer dremot ALDRIG, ALDRIG att gra det igen. De r skyldiga mig ca 2000,- som jag nu mer eller mindre accepterat att aldrig se igen.

Ett hypotetiskt och teoretiskt resonemang: Klubben pstr att de har ca 9000 kunder. Sg att hlften av dessa har betalt ca 1000 per kund i frskott. Vinklubben har allts i princip ftt ett rntefritt ln p nstan 5 000 000 kronor!!! (Fem miljoner). Frestll dig att man helt sonika stnger butiken en dag ...
Citera
2012-02-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av effits
Som kund hos Sydafrikanska Vinklubben gr man igenom 5 faser.

1) Positiv frvntan. Verkar vara bra viner till hyfsade priser.
2) Besvikelse ver att leveranstiderna r MYCKET LNGRE n utlovat. ver ETT R ibland!!!
3) Irritation. Inga eller luddiga och ofta helt felaktiga besked som inte ger ngon som helst konkret information.
4) Ilska!
5) Uppgivenhet. Efter tskilliga samtal och mejlvxlingar pallar man inte lngre.

S om man funderar p att bestlla och tycker det r OK att vnta och vnta och vnta och vnta och vnta p att f sin bestllning samt att ligga ute med pengar s ska man absolut handla dr. Jag kommer dremot ALDRIG, ALDRIG att gra det igen. De r skyldiga mig ca 2000,- som jag nu mer eller mindre accepterat att aldrig se igen.

Ett hypotetiskt och teoretiskt resonemang: Klubben pstr att de har ca 9000 kunder. Sg att hlften av dessa har betalt ca 1000 per kund i frskott. Vinklubben har allts i princip ftt ett rntefritt ln p nstan 5 000 000 kronor!!! (Fem miljoner). Frestll dig att man helt sonika stnger butiken en dag ...
En sammanfattning s god som ngon!!

Jag hller p att luska lite: "Mitt mail med frgor r nu ett registrerat rende p Konsumentverkets rttsavdelning." Flj utvecklingen p: http://ratapunktse.forum24.se/ratapunktse-about8.html
Citera
2012-05-08, 13:26
Medlem
Sydafrikanska Vinklubben har slagit till igen. Jag fick nedanstende mail frn dem idag. Nu mste man sjlv hmta och lsa ut sitt bestllda vin kontant till transportren eftersom klubben inte lngre r kreditvrdiga dr.

Du som tnker handla dr - tnk ngra gnger till! Med strsta sannolikhet blir du blst.

Mejlet:

"Som du ftt information om tidigare har Sydafrikanska Vinklubben sedan en lngre tid tillbaka skulder till Bring Express Sverige AB (Bring) och har vertrasserat vr kreditlimit. Bring har enligt avtal och enligt gllande lag rtt att innehlla det vin man har i sin besittning till skerhet fr betalningen fr det arbete Bring lagt ner.

Fr att Sydafrikanska Vinklubbens kunder ska kunna f tillgng till sina varor snabbare erbjuder Bring, de kunder vars vin nu finns i Brings terminal i Sverige, mjligheten att hmta ut detta frn Brings nrmaste utlmningsstlle. Detta mot att varje kund avhmtar sjlv och betalar till Bring den kostnad som Bring kommer att fakturera Sydafrikanska Vinklubben fr arbetet med den aktuella vinleveransen innefattande bl.a. lossning, sortering, lagring, transport till utlmningsstllet och utlmning. Detta belopp uppgr till 220 kr per lda (och 100 kr per ev. tillkommande lda) och mste betalas kontant till Bring d vinet hmtas."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in