• 1
  • 2
2005-02-05, 17:39
Medlem
ugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafkaf
Det är just detta med snabbheten jag är ute efter. Att kunna reglera värmen snabbt, snabba uppkok och sen kunna minska snabbt för att ej bränns. Hade funderat på gas men där jag bor finns det inte stadsgas så då måste jag ha tuber och det blir litet krångligt.

Enda fördelen jag kan se med gas framför induktion är att man kan dra igång plattorna om det är kallt och man fryser.
Citera
2007-06-13, 08:11
Medlem
Är det någon som har köpt en induktionsspis som kan rekommenderas? Skall köpa en men kan inte riktigt bestämma mig vilken modell. Finns det något "spisforum" där man kan läsa till sig lite mera information?
Citera
2007-11-16, 21:55
Medlem
Harry_Hallers avatar
En fråga som tangerar ämnet.

Funderade på om elektriska spisar av modell häll finns med en tillhörande elektrisk grilldel, något som jag antar är mer vanligt till gasspisar. Detta gäller antingen varianten där denna grillavdelning hör i hop med spisen i sig eller där de båda är inbyggda i bänkskivan.
Citera
2007-11-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Haller
En fråga som tangerar ämnet.

Funderade på om elektriska spisar av modell häll finns med en tillhörande elektrisk grilldel, något som jag antar är mer vanligt till gasspisar. Detta gäller antingen varianten där denna grillavdelning hör i hop med spisen i sig eller där de båda är inbyggda i bänkskivan.

Visst gör det det. Morsan och farsan har sån, en whirlpool tror jag att det är.
Citera
2007-11-17, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrbaggen
Är det någon som har köpt en induktionsspis som kan rekommenderas? Skall köpa en men kan inte riktigt bestämma mig vilken modell. Finns det något "spisforum" där man kan läsa till sig lite mera information?
Har en Electrolux. I lööv it!
Kolla in byggahus.se är nog det närmsta ett spisforum du kommer...
Citera
2007-11-17, 10:42
Medlem
Harry_Hallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Visst gör det det. Morsan och farsan har sån, en whirlpool tror jag att det är.
Grymt tror att jag hittade den! Härligt med lite året-runt-grillning!
Citera
2008-02-29, 01:09
Medlem
StefanHeterJags avatar
Nu har det ju gått ett tag sedan den här tråden startades. Har det hänt något på den här fronten? Utvecklingen går ju framåt..

Priserna har gått ner lite på dessa spisar har jag iaf sett.
Citera
2008-02-29, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Nu har det ju gått ett tag sedan den här tråden startades. Har det hänt något på den här fronten? Utvecklingen går ju framåt..

Priserna har gått ner lite på dessa spisar har jag iaf sett.

Lite mera induktionssnack;
http://www.flashback.org/showthread.php?t=536044
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här