• 1
  • 2
2012-02-14, 18:26
Medlem
Hejsan jag undrar vad iCloud gör jag vet att den lagrar saker på Internet men man har ju redan ett minne som är måttligt stort. Jag sa till min bror att jag håller på utveckla apps då skrattade han och sa att det var passé och sa att jag borde hålla på med nån typ av iCloud app eller nått. Vad menar han med iCloud application? Förlåt mig om jag är helt retarderad, så var snäll att inte såga mig oc säg att jag måste läsa på vill bara ha ett svar varför han sa så det är väll bara apple som tjänar på iCloud??
Senast redigerad av rudimentarperson 2012-02-14 kl. 18:29.
Citera
2012-02-14, 18:28
Medlem
StyleWarss avatar
http://www.apple.com/se/icloud/
Citera
2012-02-14, 18:30
Medlem
tzjs avatar
Men käre spann vatten.

Har du läst om iCloud på Apples hemsida?

Kommer inte in på deras hemsida märker jag, här är en länk till Wikipedia istället: iCloud
Citera
Medlem
murdas avatar
iCloud är så mycket mer än en hårddisk i skyn. Det är ett otroligt snabbt och enkelt sätt att få tillgång till i princip allt på de enheter du använder varje dag. iCloud lagrar ditt material automatiskt och säkert, så att det alltid finns till hands på din iPhone, iPad, iPod touch, Mac eller PC. På så sätt får du omedelbar tillgång till din musik, dina appar, senaste bilder och mer, på vilken enhet du vill. Tjänsten håller dessutom din e-post, dina kontakter och kalendrar uppdaterade på alla enheter. Utan synkning. Utan administration. Faktiskt helt utan någonting alls. iCloud gör jobbet åt dig. - apple.se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
http://www.apple.com/se/icloud/
Tack men det hjälper mig ingenting om varför han sa att man kan tjäna pengar på det MVH.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Men käre spann vatten.

Har du läst om iCloud på Apples hemsida?

Kommer inte in på deras hemsida märker jag, här är en länk till Wikipedia istället: iCloud
Jag vet vad det är men hur ska man kunna tjäna pengar på det?
Citera
2012-02-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murda
iCloud är så mycket mer än en hårddisk i skyn. Det är ett otroligt snabbt och enkelt sätt att få tillgång till i princip allt på de enheter du använder varje dag. iCloud lagrar ditt material automatiskt och säkert, så att det alltid finns till hands på din iPhone, iPad, iPod touch, Mac eller PC. På så sätt får du omedelbar tillgång till din musik, dina appar, senaste bilder och mer, på vilken enhet du vill. Tjänsten håller dessutom din e-post, dina kontakter och kalendrar uppdaterade på alla enheter. Utan synkning. Utan administration. Faktiskt helt utan någonting alls. iCloud gör jobbet åt dig.

Tack men hur tjänar jag pengar på det. Det är min stora fråga?
Citera
2012-02-14, 18:32
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Jag vet vad det är men hur ska man kunna tjäna pengar på det?
Du får fråga brorsan vad han menade. Har du Apple Dev. acc?
Senast redigerad av StyleWars 2012-02-14 kl. 18:35. Anledning: Förtydligande
Citera
2012-02-14, 18:34
Medlem
Man kan väl ladda upp filer till en iCloud sen säljer Apple filerna och du får pengar, jag vet inte
Citera
2012-02-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Man kan väl ladda upp filer till en iCloud sen säljer Apple filerna och du får pengar, jag vet inte

så måste det nog vara det var till stor nytta tack. Nej det har jag ej, jag håller på med android apps.
Citera
2012-02-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du får fråga brorsan vad han menade. Har du Apple Dev. acc?
Jag skall fråga honom, tack för att ni har tålamod och inte sågar på direkten. Nej det har jag ej ha hållit på med android apps.
Senast redigerad av rudimentarperson 2012-02-14 kl. 18:39. Anledning: a
Citera
2012-02-14, 18:42
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudimentarperson
Jag skall fråga honom, tack för att ni har tålamod och inte sågar på direkten. Nej det har jag ej ha hållit på med android apps.

Vi sågar inte. Eller iaf väldigt sällan.

Jag skulle kunna tänka mig att det diskuteras mer på utländska, engelskspråkiga forum om iCloud och dess möjligheter. Har inte sprungit på många frågeställningar kring det faktiskt.

Googla du lite på iCloud + forum, så kanske det dyker upp något matnyttigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in