2012-02-14, 14:51
Medlem
Thinkingagains avatar
Tjena Flashback!

Som rubriken säger; har en liten Samsung laptop, inte säker på vilket märke en hur som helst!

Skulle gärna vilja ha spotify fortsätta gående efter att ha fällt ihop datorn, vet någon om det finns någon lösning på hur jag kan göra detta? Tack på förhand!
Citera
2012-02-14, 14:53
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Tjena Flashback!

Som rubriken säger; har en liten Samsung laptop, inte säker på vilket märke en hur som helst!

Skulle gärna vilja ha spotify fortsätta gående efter att ha fällt ihop datorn, vet någon om det finns någon lösning på hur jag kan göra detta? Tack på förhand!

Är det windows 7 du har?

EDIT: Isf, högerklicka på batteriikonen i högra hörnet, klicka dig in på "Energialternativ". Det kommer att komma upp en menyrad till vänster, klicka på "Ange vad som händer när datorns lock stängs". Fyll i "Gör ingenting"
Senast redigerad av TijuanaTequila 2012-02-14 kl. 14:56.
Citera
2012-02-14, 14:55
Medlem
Thinkingagains avatar
Japp
Citera
2012-02-14, 14:55
Medlem
Du kan ställa in Windows på att inte gå in i energisparläge när du stänger locket på datorn, då kan du ha program igång trots att locket är stängt.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-mobile-PC-lid
Citera
2012-02-14, 14:59
Medlem
Thinkingagains avatar
Tack så hemskt mycket, det hjälpte mig väldigt mycket!
Citera
2012-02-14, 15:02
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Tack så hemskt mycket, det hjälpte mig väldigt mycket!

Nah problem!
Enjoy!
Citera
2012-02-14, 15:02
Medlem
Thinkingagains avatar
Det går inte att klicka på valen dock, vet någon vad felet är? :/
Citera
2012-02-14, 15:07
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Det går inte att klicka på valen dock, vet någon vad felet är? :/

Vilka val?
Citera
2012-02-14, 15:10
Medlem
Thinkingagains avatar
Jag kommer in på "När jag stänger datorns lock". Där kan man också välja mellan olika alternativ för "När jag trycker på strömsparknappen" samt "När jag trycker på strömbrytaren". Det finns två olika delar att ställa in för varje av dessa tre, "Vid Batteridrift" och "Nätansluten". Problemet är att jag inte kan trycka på alternativen öht, de är alla inställda på strömsparläge men de är gråa, "platta" på något sätt och kan inte klickas på. :/
Citera
2012-02-14, 15:15
Medlem
TijuanaTequilas avatar
Citat:
Jag kommer in på "När jag stänger datorns lock". Där kan man också välja mellan olika alternativ för "När jag trycker på strömsparknappen" samt "När jag trycker på strömbrytaren". Det finns två olika delar att ställa in för varje av dessa tre, "Vid Batteridrift" och "Nätansluten". Problemet är att jag inte kan trycka på alternativen öht, de är alla inställda på strömsparläge men de är gråa, "platta" på något sätt och kan inte klickas på. :/
Hm konstigt, försök med energischema, skapa ditt egna och försök sedan? Energischema är alldeles bredvid "balanserat" när du klickar in på energialternativ
Citera
2012-02-14, 15:21
Medlem
Thinkingagains avatar
Gjorde lite efterforskningar, tydligen måste jag avaktivera "Samsung Fast Boting" (eventuellt Booting, personen på det andra forumet kan ha stavat fel ). Dock hittar jag det inte när jag söker efter det på startmenyn, och inte mycket verkar komma upp på google. Ska testa ditt förslag också
Citera
2012-02-14, 15:27
Medlem
Thinkingagains avatar
Jag löste det! Problemet låg i ett program som hette "Fast Start", inte det ovannämnda. Jag stängde bara av programmet och nu är det fixat.

Här är länken för de med samma problem i framtiden och kanske kollar upp denna tråd.

http://www.urtech.ca/2010/12/cannot-...amsung-laptop/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in