För helvete. Din beskrivning är tillräckligt virrig utan din dåliga styckeindelning, användande av skiljetecken och stor bokstav:
Citat:
Ursprungligen postat av baufy
Tjena som det står i rubriken så behöver jag hjälp med att räkna ut volymen till en låda jag tänkt bygga för originallådan uppfyller inte mina "krav" på former. Jag har lite problem med det volymuträkningen pga formen jag vill ha på lådan. Ska försöka förklara så gott jag kan.
Utgår man från en rektangulär låda och sedan drar ut bottnen en del så ena sidan lutar snett upp och sedan ska ena kortsidan vara längre än den andra, så ena fram sidan ska luta snett upp och sen lite vriden åt ena hållet..
Volymen ska vara 71,1 L (tagit från original lådan) Jag har en skiss på den, på ett ungefär hur den ska se ut men har inte hittat om man kan bifoga bilder. Har inte en aning om hur man räknar ut volymen på låder som har lutningar hit o dit :/
Så! Nu går det att läsa. Bilder kan du inte bifoga här på Flashback. Ladda upp dem på tex
http://imageshack.us/ och länka. Utan en bild blir det omöjligt att hjälpa dig. Alternativt får du ge en jävligt mycket bättre beskrivning.
Fråga:
Är det jätteviktigt att den blir exakt 71,1l? Hur stor tolerans har du?