• 1
  • 2
2005-01-30, 18:31
Medlem
uNderdog_101s avatar
Nn mer n jag som haft det tveksamma njet att se SVT ny barntvlings-program?
De sjunger nstan hela tiden i introt, nr ngot lag ker ut, i slutet...
Jag fann programmet raktigenom pinsamt, frutom en liten ljuspunkt...Finalen!
I finalen r det en frgesport med 7 niver av priser dr de frsta tre niverna r lite sviniga priser, skogspromenad, besk p kommunalt bibliotek och ett besk p nt stenmuseum, jag hl p att skratta p mig nr jag tnkte hur besvikna ungarna skulle bli nr de "kmpat" s och vinner en skogspromenad.
Citera
2005-01-30, 18:39
Bannlyst
HAHA jag lg och dd-tittade p reprisen nu i helgen och tnkte ungefr som dig med de dliga priserna, dock skall tillggas att det fanns fina priser som go-kart, grna lund(?) och resa till London.
Tyckte programledaren hade ganska skn stil nr han var helt vild, barnen lr ju tycka han r den coolaste ngonsin. Han liknade markoolio ganska mycket tyckte jag.

Inget program man kommer kolla p, mer n nr man ligger kvar i sngen p bakfyllan, men en ganska s kul barnshow, det krossar ju alla andra snna frsk kraftigt!
Citera
2005-01-30, 18:41
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallin98
HAHA jag lg och dd-tittade p reprisen nu i helgen och tnkte ungefr som dig med de dliga priserna, dock skall tillggas att det fanns fina priser som go-kart, grna lund(?) och resa till London.
Tyckte programledaren hade ganska skn stil nr han var helt vild, barnen lr ju tycka han r den coolaste ngonsin. Han liknade markoolio ganska mycket tyckte jag.

Inget program man kommer kolla p, mer n nr man ligger kvar i sngen p bakfyllan, men en ganska s kul barnshow, det krossar ju alla andra snna frsk kraftigt!

Tyckte programmet va ytterst pinsamt. Srskilt d ett lag kte ut och de ltsades grta.
nda roliga va priserna.
Citera
2005-01-30, 19:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Programledaren verkar ju g p fultjack eller ngot. Sebn ckliga ungar som skriker och inte kan ngot. Sg ngon minut d dom skulle gissa ett yrke. Det avr ngon gubbe som pratade om sitt yrke och det var vldigt enkelt edan i brjan "Jag gr eller cyklar." "Jag kommer hem till folk, men jag mter dom inte." etc. Ungarna: "Brandman."

Sg ven frsta avsnittet d dom skulle hmta bokstver p marken och sen hisss upp och lgga i en hink s ngon fick ju skta spakarna. Ett lag frstod inte det dr med att anvnda tecken. S p gapig sknska i ngra muniter, men det kndes som timmar. "NEEER, UPPP, NEEER, UPPP."
Citera
2005-02-28, 11:14
Medlem
programledaren (peter) sprang omkring fr ett par r sedan p globen och skulle dra igng publiken p Djurgrdens matcher. Bsta gngen var nr han uppmana alla med Djurgrds flaggor att stlla sig bakom difs mlvakt och vifta. Var bara det att det var framfr Frlundas klack s det tog hus i helsicke. Han r pinsam i tv och han var lika pinsam nr han sprang omkring p globen.
Citera
2005-02-28, 13:08
Bannlyst
tittade man verkligen p snna barnprogram nr man var liten ocks eller:S

kan det bli smre eller haha

skandal
Citera
2005-02-28, 13:14
Medlem
H.E.L.s avatar
Fr er som vill sjunga med.

Lag A ni har kt ut
Fr er r spelet slut
G ut och torka tren
s ses vi kanske till vren!

Snyft snyft..

Amigolaget ni r coola
ni r hjltar p eran skola
Amigolaget, som svarat bst
Ska sjlvklart ha, en jttefest!
Citera
2005-02-28, 21:09
Medlem
Havrefrass avatar
Lite orttvis kritik va?

Min dotter som r 6 r tittar grna p programmet.
Citera
2005-02-28, 23:49
Medlem
Mttligs avatar
Om man bortser frn den extremt hga pinsamhetsfaktorn (fr oss vuxna som tittar p programmet sklart) s tycker jag att programledaren beter sig fult i finalfrgesporten.
Barnen tvlar p tid och svarar s snabbt de kan, men han slsar med deras tvlingstid med frgor som "r ni helt skra?" och "ingen tvekan?" nr de kommit med rtt svar unisont.
Frmodligen fr att de inte ska n upp till hgsta nivn fr ltt.
Citera
2005-03-01, 13:01
Medlem
Bobfishs avatar
Jo jag har ocks sett Amigo. Pinsamt dligt och ungarna som tvlade skmde ju ut sig ngot fruktansvrt nr de inte kunde svara p de lttaste frgor (brevbraren). Var jag verkligen tvungen att hlla till godo med dylik smrja som ung?
Citera
2005-03-07, 09:29
Medlem
Trashankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobfish
Jo jag har ocks sett Amigo. Pinsamt dligt och ungarna som tvlade skmde ju ut sig ngot fruktansvrt nr de inte kunde svara p de lttaste frgor (brevbraren). Var jag verkligen tvungen att hlla till godo med dylik smrja som ung?

Vet inte vad du r uppvuxen med. Sjlv var det vilse i pannkakan som var barnprogram nr jag var liten och det programmet har satt sina spr i min generation.
Citera
2005-03-07, 11:37
Medlem
Bobfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trashanken
Vet inte vad du r uppvuxen med. Sjlv var det vilse i pannkakan som var barnprogram nr jag var liten och det programmet har satt sina spr i min generation.

Sjlv r jag fdd frsent fr att ha sett "Vilse i Pannkakan" och det kanske jag ska vara glad fr med tanke p vad det programmet gjort med folks psyken. Jag tittade p "Ika i Rutan", "Skrot- Nisse", "Ducktales" och "Darkwing Duck" som liten krabat. Samtliga var betydligt bttre n den smrja som dagens ungdom fr hlla till godo med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in