Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
För mig så låter det mer som mjukvarufel, te.x taskiga och dåliga drivrutiner. Har du en fullt uppdaterad dator? Händer detta om du slår igång ett spel?
Kör annars ett stresstest på hårdvaran.
Startar upp någon film, det kvittar vilket format det är. Kör igång filmen med te.x VLC.
Startar igång en bränning, det kvittar också vilket format det är. Men helst någon ISO-fil. Ta gärna en DVD-RW så du kan göra en formatering efteråt.
Öppnar upp ett antal fönster under tiden som bränningen är igång samt filmen. Ju fler fönster och klickade på program, desto bättre. Ju fler program som är igång, desto mer får datorn jobba. Har du Office eller någon serie av Adobe så är det ännu bättre.
Detta är ett enkelt knep och testa hårdvaran. Se om du får någon blåskärm. Om du får detta så noterar felkoden. Därefter så kan man börja följa felkoden och en eventuell lösning.
Jag uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet i förrgår men problemet har fortsatt efter det. Vad mer borde jag uppdatera?
Spel har den aldrig gillat. Försökte spela The Sims ett par gånger när jag just hade köpt den men gav upp eftersom att det inte funkade, om jag inte minns fel så startade datorn om sig själv mitt i spelet.
Okej, jag ska göra mitt bästa för att tortera den. Risken finns väl dock att den hänger sig innan jag hinner komma till blåskärmen...