2012-02-14, 12:15
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Empirin visar att dina teorier inte blev besannade. Många som inte egentligen gillade Sd röstade på dem för att puffa de andra partierna åt deras håll.

Det blev inte så. Tvärtom gjorde alliansen upp med Mp om att man nu skulle tillåta anhöriginvandring från Somalia, och att den skulle underlättas genom att krav om Visum och ID-handlingar helt skulle slopas. Den som tar planet från Somalia till Sverige kan alltså ansöka om anhörigstatus utan ett enda papper i bagaget. Detta är vad som hänt sen Sd kom in i riksdagen.

Om nu Sd på 6 % gör att vi helt slopar visumkraven för anhörighetsinvandrare från Somalia, vad tror du då Sd på 12 % kommer ge? Ja det vet ju ingen, men om det går som det gick förra gången blir det väl mer av samma vara. En gissning från min sida blir att Sverige även börjar slopa ID-handlingar och visum för flyktingar från Afghanistan, Irak och Syrien när Sd går framåt i nästa val. Och eftersom Sd hela tiden ser islam som den stora satan, kommer de resa krav på att det ska prioriteras kristna från Irak/Syrien medan buddhister från Afghanistan ska få en relativt stor utvandring till Sverige. Självklart (kommer Jimmie Åkesson säga) kan inte alla buddhister från Afghanistan få asyl i Sverige, men en stor invandring av buddhister är något han kommer stödja. Räkna också med att Jimmie Åkesson kommer åka på hemliga möten med kristna och buddhistiska invandrare och deras etnopolitiska lobbygrupper.

Varför skulle en röst på Sd göra saken bättre när invandringen har ökat ju mer stöd Sd har fått? Man kan till och med säga att det finns en positiv korrelation mellan Sd-röster och intag av invandrare. Ju mer stöd Sd får i opinionen, desto mer invandrare släpps det in i Sverige.
Men du röstar ändå på Sd, som säger att Sverige ska ta emot invandrare?

Jag förstår ditt resonemang helt klart och jag är benägen att hålla med. I det här skedet gör 7-klövern allt dom kan för att öka invandringen i paritet till hur SD växer. Med det resonemanget skulle en liknande framgång för t.ex SvP innebära om inte ännu större åtgärder?

Av nyfikenhet måste jag alltså fråga, är det fortsatt parlamentarism du förespråkar eller en folklig nationell revolution?
Citera
2012-02-14, 12:23
Medlem
breeze420s avatar
Tänk på att det finns väldigt många invandrare som själva röstar på SD.
Citera
2012-02-14, 12:33
Medlem
Citat:
Sd är för mig ett mycket gåtfullt och gäckande parti, likt en fantom i natten på operan. Sd har lyckats med konststycket som väl få andra partier, man har lyckats rövknulla massvis med människor utan att ens behöva ljuga för dem.

Sd säger först på olika sätt att invandringen är destruktiv, kostsam, leder till splittring och etniska enklaver med mera med mera. Enligt Sd beror nästan samtliga samhällsproblem på invandringen. Man kan alltså lätt få intrycket av att Sd är ett parti som är mot invandring.

Men nej för fan de är de inte!!! Sd är för invandring, och vet ni varför? Jo för de måste ha några syndabockar som de kan skylla alla problem på. Utan blattarna skulle Sd sjunka ihop till ingenting.

Sd vill inte stoppa invandringen. Sd är (precis som övriga partier) för att Sverige ska ta emot invandrare. Det är alltså inte så att Sd är "kärringen mot strömmen" på något sätt. Något som är rätt sjukt att folk inte har fattat. Massvis med människor som älskar mångkultur och läser Aftonbladet är mot Sd för att de tror att Sd vill stänga gränserna. Sd vill inte stänga gränserna. En mindre skara människor röstar på Sd för att de också tror att Sd vill stänga gränserna (och ser det som bra). Men återigen - Sd vill inte stänga gränserna. Det har de sagt flera gånger, de skriver detta på sin hemsida. Du kan se vilken riksdagsdebatt som helst. Sd gör ingen hemlighet av att de vill att Sverige ska vara ett land som är öppet för att människor kan flytta hit och bli en del av det svenska samhället. Sd:s politik är öppen svenskhet, inte stängd svenskhet eller stängda gränser.

Det finns de som tror att Sd vill stoppa invandringen. Dessa betraktar jag som byfånar med vild fantasi och noll koll.

Men sen finns det de som är medvetna om att Sd vill ha invandring, som inte gillar invandring och som ändå röstar på Sd. De röstar alltså på ett parti som gör det de själva inte vill - nämligen att ta emot invandrare.

Jag kan tänka mig att resonemanget går så här:
"Öhh vafan Mona Muslim är ju en blatteälskare hon vill släppa in hundra tusen invandrare om året höhöhö fyfan vicket cepeeee hon är den jävla dumfittan höhöhö!! Men då är ju Jimmie Åkesson mycket bättre för han vill ju bara släppa in 5 % alltså blir det femtusen invandrare istället för hundra tusen. Så då så slipper man 95 tusen somalier om man röstar på Sd. Höhöhö fy faan vad gött och slippa bidragsförsörja blattar höhöhööö de är ju sandnegrer och musslor hela bunten... JIMMIE ÅKESSON CHALALLALALLA Sd 2014!!!!!!"

Hur jävla efterblivna är egentligen Sd:s väljare? Låt mig ta ett konkret räkneexempel!
Om du har 400 tusen somalier i Rinkeby som kommit hit de senaste fyra åren (dvs vi utgår från att det är 100 tusen årligen) och Sd får makten 2014, så kommer det år 2015 finnas 405 tusen somalier. År 2016 finns det 410 tusen, år 2018 finns det 420 tusen somalier... och så vidare.

Det är alltså inte så att du får 95 tusen somalier mindre i Sverige om du röstar på Sd och de får makten kommande mandatperiod. I så fall skulle det vara 305 tusen 2015 men det blir ju som sagt 405 det året. Du får istället minst 20 tusen fler somalier. Och det sjuka är att folk som röstar på det här partiet gör det för att de tycker Sverige har tagit emot för mycket invandrare!!!

Men varför skulle Sd sluta ta emot somalier? Deras väljare belönar ju Sd med nya röster. För de gillar inte somalier.

Så hör fungerar alltså Sd.

1. Säg att du inte vill ta emot lika mycket invandrare som Mona Sahlin, snacka så mycket skit om invandrare det bara går.
2. När du har fått makten, ta mot invandrare i lite långsammare tempo. Fortsätt snacka skit om invandrare och se till att dina väljare är förbannade. Eftersom det är ännu fler invandrare på gatorna är de ännu mer förbannade än de var för fyra år sen.
3. Inkassera dubbelt så mycket röster som förra valet.
4. Ta in ännu fler invandrare, snacka ännu mer skit om invandrare och säg att allt är ännu värre och att Sverige inte har kapacitet att ta emot fler invandrare.
5. Fortsätt att ta in invandrare.
6. Om någon klagar på att Sverige tar emot invandrare, säg att Mona Sahlin vill ta emot ännu fler invandrare än Sd.

Källa: https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/vara-viktigaste-fragor/ansvarsfull-invandringspolitik/

Ni som röstar på Sd, gör ni det för att ni själva faktiskt vill ha invandring?
Gör ni det för att ni inte har läst på deras egen hemsida att de vill ta emot invandrare?
Känns det bra att ta emot människor ni anser skapa problem för Sverige?

Som jag ser det finns det tre sorters Sd-väljare.

1. Den oinformerade eremiten
Har ingen koll och vet inte hur man använder internet. Tror på allt Aftonbladet skriver och har därför blivit lurad att Sd är mot invandring.
2. Masochisten
Vet att Sd vill ta emot invandrare och håller dessutom med Sd om att invandrare är ett jävla pack. Tycker om att ge bort pengar till människor han/hon hatar av hela sitt hjärta.
3. Särskolemongot
Hade IG i matte och pluggade IV. Tror att blattar börjar försvinna och gå upp i rök om ett parti minskar invandringen. Ingen förmåga att skilja på minskat intag och minskat antal invandrare. Tror således att Sverige får mindre invandrare om man tar in fler invandrare än man redan tagit in fast i en långsammare takt.

Var det nån patetisk mindfuck du försökte dig på.

SD är ett skitet rasistparti och alla vet om det.
Citera
2012-02-14, 13:46
Medlem
Medves avatar
Varför ska man ha invandring? Sjukt många arbetlösa i Sverige många av dom med utlänsk bakgrund, sen att man ska höja pensions åldern i Sverige, undrar varför.....

Räker med några 1000 flyktingar och utbytestudenter....
Citera
2012-02-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen

ND har ju tagit död på sig själva, det var därför jag skrev organisationer och inte partier. Tar inte ND på allvar längre.

Sedan är det nog väldigt få av dem som faktiskt anammar en nationalistisk politisk ideologi som går med i någon organisation. De flesta är ganska lata och sitter mest hemma skulle jag tro, kan räkna folk som uttrycker nationalistiska åsikter här som faktiskt verkar vara med i organisationer på en hand typ.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Du måste göra en distinktion mellan medlemsantal och sympatisörer. Sverigedemokraterna har hundratusentals sympatisörer runt om i landet, men en medlemsbas på enbart ca. 6000 människor. Att, som en relativt radikal politisk organisation, bygga upp ett medlemsantal på 1000 personer under en tvåårsperiod, är ganska imponerande.
Ni har förstås rätt i vad ni skriver, men de etniskt nationalistiska partiernas sjunkande valresultat i kombination med NU:s trots allt modesta målsättning skriker inte direkt framgång, som heladageniskogen försökte göra gällande.

Stöttar förresten inte Nordisk Ungdom SD? Som sagt, SD "stjäl" väljare från extremhögern.
Citera
2012-02-14, 17:12
Medlem
Citat:
Vilka frågor är det då? Fortsatt ockupation av Västbanken och Gaza, är det vad som lockar dig?
Jag gillar b.la. deras kriminal- och sjukvårdspolitik.
Citera
2012-02-14, 17:35
Medlem
obans avatar
Citat:
text.

Så SD kan inte göra något förrän de får 51% av rösterna, men för SvP räcker det om man får 1% eftersom det i senaste valet blev ett stort tjohej då man fick ett mandat i Grästorp.

Du verkar ha tänkt igenom det här ordentligt. Hur kan jag ens bemöta en sån knivskarp argumentation?
Citera
2012-02-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Varför ska man ha invandring? Sjukt många arbetlösa i Sverige många av dom med utlänsk bakgrund, sen att man ska höja pensions åldern i Sverige, undrar varför.....

Räker med några 1000 flyktingar och utbytestudenter....
Världsjudenheten försöker utplåna de bångstyriga germanfolken genom att indränka Europa i ett mångkulturellt hav. Vi förlorade kriget, därför är det mångkulturella projektet i full rullning till judarnas belåtenhet.
Citera
2012-02-14, 19:16
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ingen repatriering, inga svenskar. Det finns så pass många invandrare här att vi kommer bli bajsbruna kreoler/arabsomaliehybrider utan identitet om vi inte kastar ut alla främmande (eg icke-vita) invandrare oavsett hur få invandrare vi tar in eller hur mycket vi "integrerar" dem.

Våran existens får kosta oss floder av blod, kaos och förstörelse. Vi måste göra allt som står i våran makt för att finnas kvar oavsett priset. Det är för bövelen våran existens det handlar om.

Vi får sluta vara så himla konflikträdda här i landet.

I din verklighet är floder av blod och kaos en lätt uppoffring, i min, och de flesta svenskars verklighet är ett sådant offer inget alternativ.

Det är ju det som gör att SD har sina 6-7 procent (troligtvis högre vid val) och de partier som förespråkar repatriering ligger på promillenivåer.

Man talar ofta om vad svenska folket vill. Det svenska folket vill inget av det du förespråkar. Rent krasst håller de inte med SD heller. Detta alldeles oavsett om det är etniska svenskar eller "bajsbruna kreoler/arabsomaliehybrider". Men jag antar att demokratin inte är så viktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Och assimilering är den springande punkten för sverigedemokrater.
Jag har ställt frågan innan till sverigedemokrater men får aldrig något konkret svar:
Ska man inkludera de hundratusentals negrer och araber som redan finns här i assimileringen?
Ska man segregera dem och bara låta de nya "bra" invandrarna assimileras?
Ska man skicka ut alla negrer och araber och börja på ny kula?
Vad?

Jag får lite antivita vibbar av dig.

Ja, man ska inkludera hundratusentals människor i assimileringspolitiken. Självklart. Alla medborgare ska ha samma rättigheter och skyldigheter.
Det är nog ingen Sverigedemokrat som påstår att det skulle vara enkelt.
Det kommer allt jämt kräva stora resurser.
MEN, man kommer också vända skutan med tiden.

Tiden är dock knapp. Jag ger det till 2018. Har man inte en samlad politik på detta område efter det valet så kommer det bli otroligt svårt.

Men ÄVEN om man minskar invandringen drastiskt, nästan ner till noll så kommer vi ha utanförskapsområden lång tid fram över.

Det viktigaste är dock att dessa människor inte cementeras i sitt utanförskap.
Som med de turkar som kom på 70 och 80-talet. Det var en svårintegrerad grupp, men vi kan i dag se att många av deras barn funnit sin plats i samhället.
Det var inte, och ÄR inte oproblematiskt, men alternativet är som sagt kaos och floder av blod...

För övrigt är det inte helt sympatiskt att kalla sina meningsmotståndare för anti-vita. Det är lite som att vräka ut sig rasist till alla som tycker annorlunda.
Citera
2012-02-14, 19:49
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Ja, man ska inkludera hundratusentals människor i assimileringspolitiken. Självklart. Alla medborgare ska ha samma rättigheter och skyldigheter.
Det är nog ingen Sverigedemokrat som påstår att det skulle vara enkelt.
Det kommer allt jämt kräva stora resurser.
MEN, man kommer också vända skutan med tiden.

Tiden är dock knapp. Jag ger det till 2018. Har man inte en samlad politik på detta område efter det valet så kommer det bli otroligt svårt.

Men ÄVEN om man minskar invandringen drastiskt, nästan ner till noll så kommer vi ha utanförskapsområden lång tid fram över.

Det viktigaste är dock att dessa människor inte cementeras i sitt utanförskap.
Som med de turkar som kom på 70 och 80-talet. Det var en svårintegrerad grupp, men vi kan i dag se att många av deras barn funnit sin plats i samhället.
Det var inte, och ÄR inte oproblematiskt, men alternativet är som sagt kaos och floder av blod...
Jag har röstat på SD sedan 1998 och sett den resa de gjort från ett etnonationalistiskt parti som vågade prata om repatriering till ett kulturnationalistiskt anpassningsparti som inte klarar att stå upp för svenskarnas etnokulturella värden.
Förvisso så talade man i termer om assimilering redan då men man insåg även omöjligheten i ett projekt om det innefattade folkslag med diametrala skillnader.

Assimileringen uppkom på 50-60 talet då det företrädesvis kom hit folk med liknande etnokulturell bakgrund som svenskarna. Att då, som SD, tro att man kan tillämpa samma sak på de invällda massorna från Afrika och mellanöstern är naivt, för att inte säga rent ut dumt.
Dessutom är det direkt skadligt för den svenska folkstammen då en nationell assimilationsprocess måste omfattas av lagstiftning där svenskar, mot sin vilja, blir inkluderade.

Jag kommer naturligtvis inte att rösta SD nästa val. Att de fick min röst senast var ren taktik. Många nationella har gjort detsamma av taktiska skäl men lämnar nu SD som har bärighet för sina egna röster.
Detta gör att svenskvänliga partier som SvP kommer att växa kraftigt då de får tillbaka taktikröstarna.
Citat:
För övrigt är det inte helt sympatiskt att kalla sina meningsmotståndare för anti-vita. Det är lite som att vräka ut sig rasist till alla som tycker annorlunda.
Du får gärna kalla mig rasist hur mycket du vill men det gör inte dig mindre antivit för det.
Du säger att tiden är knapp. På sedvanligt sverigedemokratiskt manér menar du väl att vi måste minska invandringen innan det är för sent.
Det har inte slagit dig att vi fortfarande har de redan importerade problemen sittande i landet?
Hur ska de kunna åtgärdas med en minskning av nya invällare?

Om SD haft stake att vilja begränsa invandringen till villkorade personer samtidigt som man föreslog ett genomtänkt repatrieringsprogram så kunde jag haft förståelse för deras politik. Som det är nu framstår de bara som virriga.
Citera
2012-02-14, 20:01
Medlem
kakburks avatar
Sverigedemokraterna svänger sig gärna med denna liknelsen:
Vad ska man gör om kranen står på och överfyller badkaret? Jo man måste naturligtvis stänga kranen.

Vad gör man i verkligheten? Jo man stänger kranen och öser ut vatten tills det nått en acceptabel nivå.

Samma sak måste man göra med invandringen: Stäng inflödet och repatriera skräpet.
Citera
2012-02-14, 20:11
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villhelm
Ni har förstås rätt i vad ni skriver, men de etniskt nationalistiska partiernas sjunkande valresultat i kombination med NU:s trots allt modesta målsättning skriker inte direkt framgång, som heladageniskogen försökte göra gällande.

Stöttar förresten inte Nordisk Ungdom SD? Som sagt, SD "stjäl" väljare från extremhögern.
Som sagt, jag tror väldigt få faktiskt engagerar sig i partier/organisationer utan jag menade snarare rent allmänt i samhället. Sedan är detta ett ganska nytt fenomen, det är bara på ett par år som "internetrasismen" har exploderat tycker jag det känns som. Innan har rasism, riktig nationalism och så vidare endast existerat i små sekter dit folk rekryteras på ett personligt plan exempelvis av en kompis, en bror och så vidare. Nu sker det helt automatiskt i samhället och folk som aldrig träffat en annan rasist (som jag) går helt plötsligt ifrån vanliga "jag gillar olika" dumsvennar till radikala etniska nationalister som tycker Hitler var go och vill kasta ut alla parasiterade undermänniskor. Både tackvare SDs framgångar (vilket återigen inte är negativt, men det får inte stanna där) och internet.

Nordisk Ungdom stöttar SD (vilket är djävligt smart faktiskt) för de vet vilken ENORM potential sverigedemokrater kan vara för den etniska nationalismen. Att vara SDare i dagens läge tyder på skarp hjärnkapacitet (man vågar tänka utanför samhällets ramar) och har man en skarp hjärnkapacitet så kommer man slutligen förstå rasfrågan, judefrågan, vikten av endogami och etnisk renhet, det historiska arvet och så vidare. Det är bara att ta emot strömmen, men man måste koppla kretsen rätt först och dessa två världar är inte helt sammankopplade än, men det är dags att ändra på detta! Att rösta på SvP är en sådan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av oban
Så SD kan inte göra något förrän de får 51% av rösterna, men för SvP räcker det om man får 1% eftersom det i senaste valet blev ett stort tjohej då man fick ett mandat i Grästorp.

Du verkar ha tänkt igenom det här ordentligt. Hur kan jag ens bemöta en sån knivskarp argumentation?
Det verkar inte du gjort.

Varför tror du jag skrev vill man förändra debattklimatet däremot? Jo, visst kommer SD även om de har 10%, 20% eller 49% att påverka debatt/samhällsklimatet rejält. Men då är det bättre att offra ett par procent av detta till SvP och ge en ännu större påverkan på debatt/samhällsklimatet.

Citat:
I din verklighet är floder av blod och kaos en lätt uppoffring, i min, och de flesta svenskars verklighet är ett sådant offer inget alternativ.
Det beror på att svenskar är passiverade köttklumpar, skal utan substans och allmänt rotlösa zombies som inte förstår att den enda anledningen till varför de inte bara existerar utan existerar i ett välmående och avancerat land som saknar historiskt motstycke beror på deras förfäders uppoffringar som bestått av bland annat blod och kaos.

Vi måste bli historiskt, genetiskt (genetiken är det fysiska resultatet av historien, den fysiska manifestationen av Sverige och svenskhet), kulturellt och gruppsykologiskt medvetna. Blir man detta så är blod och kaos inte något negativt utan en möjlighet, ett nödvändigt ont.

Citat:
Det är ju det som gör att SD har sina 6-7 procent (troligtvis högre vid val) och de partier som förespråkar repatriering ligger på promillenivåer.
För tjugo år sedan hade SD promillenivåer med och ingen hade kunnat gissa att de skulle påverka samhället så mycket som de gör idag. Din poäng?

Citat:
Man talar ofta om vad svenska folket vill. Det svenska folket vill inget av det du förespråkar. Rent krasst håller de inte med SD heller. Detta alldeles oavsett om det är etniska svenskar eller "bajsbruna kreoler/arabsomaliehybrider". Men jag antar att demokratin inte är så viktigt?
Naturligtvis är inget viktigare än våran överlevnad som grupp. Det svenska folket förstår inte sitt eget bästa och det är våran uppgift att lära dem det så de slutar vara efterblivna kreolskal.

Citat:
Ja, man ska inkludera hundratusentals människor i assimileringspolitiken.
Det är mindre skadligt för Sverige att ta hit hundratusentals vilda somalier och låta dem leva i förorter på skattepengar än assimilera dem. Förstår du att assimilering leder till att svenskheten förintas pågrund utav rasblandningen som sker (ja, rasblandningen är vad hela denna frågan handlar om. Allt annat är faktiskt oviktigt! Därför tjatar jag så mycket om det)?

Skulle vi assimilera alla invandrare, ha en låg invandring á la SD så skulle Sverige vara helt förlorat och svenskar skulle vara ett utplånat folk. Utan svenskarna är Sverige inget och är man ett blandat kreolskal med ursprung ifrån hela världen är man inte svensk, man är bara brun rotlös skit.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-02-14 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in