• 3
  • 4
2012-02-16, 06:34
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuOn
Ska vi anvnda samma resonemang nr en kvinna utstts fr vld? Man vet ju inte vad hon tog fr sig fre vldet...sexuella trakasserier? Frsk till sexuella vergrepp? Tvng? Eller annan typ av vld/betvingande?
I rtten tar man hnsyn till om mannen har frsvarat sig eller r aggressor, det gr man inte nr frgar efter frsta slaget i de studier som gjorts p omrdet.

Det r vl ganska s vsentligt inte bara ATT ngon slog frsta smllen, utan ocks varfr -- om det handlade om att sl till, sl tillbaka eller sl sig fri. Tycker du inte det?
Citera
2012-02-16, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I rtten tar man hnsyn till om mannen har frsvarat sig eller r aggressor, det gr man inte nr frgar efter frsta slaget i de studier som gjorts p omrdet.

Det r vl ganska s vsentligt inte bara ATT ngon slog frsta smllen, utan ocks varfr -- om det handlade om att sl till, sl tillbaka eller sl sig fri. Tycker du inte det?

Ja, det r vsentligt. Det jag vnde mig mot i ditt tidigare inlgg var att du verkade antyda att kvinnor som slr frst alltid eller oftast har ett fullgott skl fr detta, medan detsamma inte gller mn. Mjligtvis r det bara ngot som jag sjlv lste in i sammanhanget, isfall ber jag om urskt.
Citera
2012-02-16, 07:35
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Herregud vad du svamlar.
Frstr att du grna vill underminera, men det r inte mig du isf underminerar
Citera
2012-02-16, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ancient-Lurker
Jag hade tv bekanta, en man och en kvinna. Dom blev ihop trots mitt och andra gemensamma bekanta avrdande. Frhllandet var minst sagt stormigt och dessutom fick dom tv barn tillsammans. Kvinnan "knullade runt" och mannen lackade ur och kallade henne "jvla hora" och en hel del betydligt otrevligare saker drtill. Samtidigt s var hon sjlv extremt svartsjuk och tog mer n grna till vld. Ett tag s varje gng nr jag trffade mannen s var han totalt snderslagen, blmrken p armar och i ansiktet, riv och bitmrken osv. Han polisanmlde givetvis och hon motanmlde. Gissa p vilken linje myndigheterna gick, hon hade ju sjlv ftt blmrken (p armar och ben). Nja dom separerade och hon fick vrdnaden om barnen. Det hindrade inte henne frn att stalka honom (det var nnu inte olagligt d). Fr att undvika henne s brukade mannen sova hos bekanta, (ibland sov han p soffan hos mig). Kvinnan brukade ofta ringa och frga var han var. S en dag var han hos en vn s kom hon dit, brket brjade omgende. Hon anklagade honom fr bde det ena och det andra och det drjde inte lnge frrn slagen och sparkarna brjade hagla. Hon slog ur sex tnder p honom. Han fick tag i hennes arm och vred om den spass att den brts. Gissa vem som fick fngelse.

Standard frfarande i Sverige, kvinnor slr mn fr fngelse och alla har vi en historia likt din frn vr bekantskapskrets, den feministiska lobbyismen har sannerligen gjort ett bra jobb.
Citera
2012-02-16, 12:19
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dina studier visar inte heller hur verkligheten ser ut faktiskt. Den studie som du s grna fetar om vem som slog frst berttar till exempel inte om vad som fregtt slaget. Sexuella trakasserier? Frsk till sexuella vergrepp? Tvng? Eller annat typ av vld/betvingande? Den talar om slaget.

Citat:
micro113 I rtten tar man hnsyn till om mannen har frsvarat sig eller r aggressor, det gr man inte nr frgar efter frsta slaget i de studier som gjorts p omrdet.

Nra 100% som dms i relationsbrott r mn. Hur mycket skit har dessa mn ftt utst tills de tillslut fick nog

I rtten tar man hnsyn till det man vill och hinner med. Det r en hastig pk industri
Senast redigerad av narlysimpelton 2012-02-16 kl. 12:26.
Citera
2012-02-16, 16:26
Medlem
HC47s avatar
Alla lagar som bara gller en specifik grupp ska bort. S enkelt r det.
Citera
2012-02-16, 16:31
Medlem
Detvardsjlvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Alla lagar som bara gller en specifik grupp ska bort. S enkelt r det.
Ja, enligt all logik borde det vara s. Men i vrt jmstllda och jmlika samhlle finns det lagar som vissa medborgare inte skyddas av. Hets mot folkgrupp r en annan ojmlik lag i detta jmlikhetens land.
Citera
2012-02-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Ja, enligt all logik borde det vara s. Men i vrt jmstllda och jmlika samhlle finns det lagar som vissa medborgare inte skyddas av. Hets mot folkgrupp r en annan ojmlik lag i detta jmlikhetens land.
Vi, etniska svenskar dvs, kommer vara i minoritet om ett par r nd. Tycker att VP borde sluta predika och motbevisa oss andra istllet. Lars Ohly satte sina barn i privatskolor, inga i VP bor bland invandrartta omrden, de vljer vita bostadsomrden eller lgenheter i innerstan.
Citera
2012-02-16, 16:48
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Nra 100% som dms i relationsbrott r mn. Hur mycket skit har dessa mn ftt utst
Du vet skert att det du sger r liksom att pst att dem som blir pkrda i trafiken egentligen r frvare, och pkraren var utsatt av den som pkrdes, du kastar om kortleken..
Dessutom utredningar, statistik, frhr, studier m.m som underlag

Klart att samma gller fr mn/kvinnor - partnervld, vld i nra relationer (specificerad)

Sedan skiljer man nog p det utomordentligt systematiserade vldet, serier av krnkningar med allskns yttringar.. med syfte : att krnka friden

Att folk r ute och super och knaprar piller och blir ev. tillflligt psykotiska eller illamende och allmnt kommunicerar med varandra med sprkligt tveksamma uttryck eller fr en allmnt stkig tillvaro med pltsliga incidenter i dynamik med sin milj t.ex - r ju inte samma som den systematiska krnkningen i hemmet som exempel

Som i exemplet att bryta armen p ngon, att invalidisera ngon.... inget som sker pltsligt......
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in