2012-02-13, 01:55
Medlem
jag går nu på komvux, men var hemma en dag pga matförgiftning. ringde både skola och försökringskassan som man ska göra och förklarade hur det låg till. Och alla va förstående och ska få hem en lapp osv o fylla i. Men nu är jag en nojjig människa, vad hände rmed mitt csn bidrag? jag vill inte tappa pengarna pga en dag, kunde verkligen inte gå till skolan den dagen heller, eftersom jag inte fått någon sömn när jag varigt inne på toan hela natten lång typ...

Så...blir jag av med csn eller är det så att det inte händer nått? eftersom ajg vet att nu på komvux, med lån osv, är det inte samma sak som på gymnasiet osv...
Citera
2012-02-13, 02:03
Medlem
TheGamers avatar
Tror inte precis dom drar av allt för en dag eftersom du anmält dig sjuk och tydligen verka det ju lugnt så.

Kolla mer på CSN's hemsida och se vad som står.

EDIT: Hur kommer det sig att du är orolig? Har du inte fått pengarna i tid?
Senast redigerad av TheGamer 2012-02-13 kl. 02:08.
Citera
2012-02-13, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Tror inte precis dom drar av allt för en dag eftersom du anmält dig sjuk och tydligen verka det ju lugnt så.

har letat på hemsidan men hittar endast för veckor o månaders sjukperioder :O
Citera
2012-02-13, 02:07
Medlem
Citat:

har kollat på csn, men hittar bara för vecko & månads långa sjukperioder :O
Citera
2012-02-13, 02:10
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainda
har kollat på csn, men hittar bara för vecko & månads långa sjukperioder :O

Tror inte ens om du skolka en dag att dom skulle ta bort din CSNbidrag utan komvux ska först kontakta dig om du har stagnerad frånvaro, dvs om det är vanligt att du är borta då kommer dom berätta för dig och sen kommer dom gå vidare till CSN så får dom bestämma om du ska få eller inte.

Nu funkar det så på gymnasiet och tror det är så på komvux också så tror du bara oroar dig i onödan.
Citera
2012-02-13, 02:31
Medlem
Citat:
Tror inte ens om du skolka en dag att dom skulle ta bort din CSNbidrag utan komvux ska först kontakta dig om du har stagnerad frånvaro, dvs om det är vanligt att du är borta då kommer dom berätta för dig och sen kommer dom gå vidare till CSN så får dom bestämma om du ska få eller inte.

Nu funkar det så på gymnasiet och tror det är så på komvux också så tror du bara oroar dig i onödan.

Hah okay =) ja jag har aldrig varigt sjuk förr med csn och eftersom jag har räkningar osv varje månad så blir ja nojjig :P
Citera
2012-02-13, 02:47
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Hah okay =) ja jag har aldrig varigt sjuk förr med csn och eftersom jag har räkningar osv varje månad så blir ja nojjig :P

Förstår dig precis då jag också är beroende utav CSN och visst är vi alla nojiga och jag hoppas att mitt svar hjälpte dig
Citera
2012-02-13, 06:26
Medlem
Citat:
Förstår dig precis då jag också är beroende utav CSN och visst är vi alla nojiga och jag hoppas att mitt svar hjälpte dig

det hjälpte mig, dock har en annan fråga dykt upp i huvudet, det står på csn`s hemsida att amn endast får ha 200 poäng IG ju :O fick dom 200 poängen IG innan jul...MEN nu ska ett till betyg sättas, och det blir även det IG. men ahr fått godkänt att få pengar under våren, liksom min fråga är då, drar dom av mig mina pengar nu då eller blir det problem efter sommaren? :O jag är inne i en fattig period och därför kan inte jag få avdrag nu, skulle gå i personlig konkurs isf :O
Citera
2012-02-13, 07:11
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
det hjälpte mig, dock har en annan fråga dykt upp i huvudet, det står på csn`s hemsida att amn endast får ha 200 poäng IG ju :O fick dom 200 poängen IG innan jul...MEN nu ska ett till betyg sättas, och det blir även det IG. men ahr fått godkänt att få pengar under våren, liksom min fråga är då, drar dom av mig mina pengar nu då eller blir det problem efter sommaren? :O jag är inne i en fattig period och därför kan inte jag få avdrag nu, skulle gå i personlig konkurs isf :O

Tror faktiskt inte dom bryr sig om dina betyg utan din närvaro, så är det på gymnasiet - så länge du presterar ditt bästa och försöker så får du pengarna.

Vågar inget säga angående om Komvux men om det skär sig, har du inga föräldrar som kan hjälpa dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in