Citat:
Ursprungligen postat av Aurum79
Du behöver inte föra över pengar. Koppla ett betalkort, typ visa, till paypalkontot så fungerar paypal som en mellanhand vid betalning. Jag har alltid gjort så. Smidigare att ha pengarna i sin egna bank istället. Men jag har ett avsett konto med visakort som jag endast använder till liknande betalningar på internet. Dumt att ta tex lönekontots visa.
Det alternativet har jag dock inte, mitt enda alternativ är att fylla på mitt konto via att betala in som jag beskrev ovan.
Sen att göra direktbetalningar utan att logga in till Paypal brukade jag köra på tills Paypal blockerade mitt kort, eller snarare "alla mina" kort då jag använde tjänsten "e-kort", så jag har inte det alternativet längre.
Kan tillägga, att jag kunde inte lägga till mitt kort i på min Paypal sida heller nu verkade det som, gissar att de blockerade kortet också per automatik,
men här är det skumma: Jag kan göra betalningar via tjänsten "e-kort" på vissa brittiska internetbutiker som har "Paypal guest checkout", men inte på varken Ebay eller andra amerikanska internetbutiker..