2012-02-13, 01:32
Medlem
Jag ska fylla på/överföra pengar till mitt Paypal konto, men jag förstår inte riktigt vad Paypal syftar på i sin beskrivning,
på Paypals sida för påfyllning så står det så här:

Citat:
Använd din PayPal-kundreferens/id exakt så som den visas nedan och skriv den i fältet för betalningsbeskrivning när du överför pengar från din bank till PayPal

Mottagare PayPal Pte. Ltd.
Bank SE Banken, Stockholm
BankGiro Nummer 5367-0527
Överförings-id ************* <(vet inte om de siffrorna kan användas av någon för busigheter)

I min internetbank (vilket jag inte vet vart jag ska fylla i var eller om det ens går), så ser det ut såhär: ( i länken)
http://i39.tinypic.com/2a8p56h.png.

Kan jag betala in till ett bankgiro via min internetbank, och om inte, hur gör jag då?
Citera
2012-02-13, 02:59
Medlem
Du behöver inte föra över pengar. Koppla ett betalkort, typ visa, till paypalkontot så fungerar paypal som en mellanhand vid betalning. Jag har alltid gjort så. Smidigare att ha pengarna i sin egna bank istället. Men jag har ett avsett konto med visakort som jag endast använder till liknande betalningar på internet. Dumt att ta tex lönekontots visa.
Citera
2012-02-13, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurum79
Du behöver inte föra över pengar. Koppla ett betalkort, typ visa, till paypalkontot så fungerar paypal som en mellanhand vid betalning. Jag har alltid gjort så. Smidigare att ha pengarna i sin egna bank istället. Men jag har ett avsett konto med visakort som jag endast använder till liknande betalningar på internet. Dumt att ta tex lönekontots visa.

Det alternativet har jag dock inte, mitt enda alternativ är att fylla på mitt konto via att betala in som jag beskrev ovan.
Sen att göra direktbetalningar utan att logga in till Paypal brukade jag köra på tills Paypal blockerade mitt kort, eller snarare "alla mina" kort då jag använde tjänsten "e-kort", så jag har inte det alternativet längre.

Kan tillägga, att jag kunde inte lägga till mitt kort i på min Paypal sida heller nu verkade det som, gissar att de blockerade kortet också per automatik,
men här är det skumma: Jag kan göra betalningar via tjänsten "e-kort" på vissa brittiska internetbutiker som har "Paypal guest checkout", men inte på varken Ebay eller andra amerikanska internetbutiker..
Senast redigerad av icelaw 2012-02-13 kl. 03:33.
Citera
2012-04-25, 11:51
Medlem
Inkmybodys avatar
Har samma problem, fattar inte vart jag ska skriva in Överförings-id:n som dom anger...
Citera
2012-04-25, 14:29
Medlem
Superslaskens avatar
Nu vet jag inte vilken bank ni har men jag skulle tro att ni är inne och försöker överföra pengar, ni skall gå till betalning för att kunna sätta in på deras BankGiro. Alltså precis som man gör när man betalar en räkning, fyll i BG nummer, belopp, datum och sen skriver ni in överföringsID där man skriver referens eller OCR nummer i vanliga fall.

TL;DR gör en BG betalning, inte en överföring.
Citera
2012-06-26, 20:17
Medlem
bredangs avatar
Jepp tröskade också med överföring,betalning är det som gäller.Danke.
Citera
2012-11-24, 16:23
Bannlyst
Snor tråden lite

I september förde jag över 100 kr till mitt paypal-konto. Gick utan problem (till slut )

Då hette överföringen/betalningen såhär på min bank; RE PAYPAL INC RECEIPTS

NU såg jag att jag fått en jävla betalning på 200 kr som jag aldrig gjort, från RE PAYPAL INC RECEIPTS... Vafan kommer detta ifrån? Någon som har en aning? Den "skulle betalats" i september , vafan?!
Citera
2017-11-14, 17:56
Medlem
En gammal tråd men har samma fråga, behöver man bara fylla i allt ovan + de viktigaste överförings-id och gå till banken och fråga dom om de? eller behövs de mer uppgifter? Vet att namnet på bankkontot måste vara samma som namnet på Paypal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in