• 1
  • 2
2005-01-29, 22:53
Medlem
Betong_Taxens avatar
finns det några vettiga fantasy filmer förutom sagan om ringen serien ?
Citera
2005-01-29, 23:08
Medlem
Labyrinth, Ladyhawke och Dragonheart är väl någorlunda vettiga. Inte så episka som Sagan om Ringen dock.
Citera
2005-01-30, 00:47
Medlem
GreenManalishis avatar
Conan the Barbarian
Conan the Destroyer
Citera
2005-01-30, 00:48
Medlem
Makehastes avatar
Jag vill minnas att jag gillade Willow och Legend. Men jag var typ 9 när jag såg dem senast så jag låter det inte skrivas i sten.
Citera
2005-01-30, 00:55
Medlem
Betong_Taxens avatar
hmm... ifall man kan kalla harry potter för fantasy så e ju iof dom filmerna inte helt dåliga.
Citera
2005-01-30, 01:19
Medlem
m0gs avatar
willow är bra, så sant som det är sagt
Citera
2005-01-30, 01:20
Medlem
psilos avatar
Hmmm.... Dungeons and Dragons kanske är något om man tycker att dåligt skådespel, sjaskiga repliker, sunkig handling, plastig rekvisita och fula specialeffekter kan vara vär att slösa bort en och en halv timme på..

Det är upp till dig att avgöra om den är vettig.. det enda jag kan säga är att det är den sämsta fantasyfilm som jag hittills har sett..
Citera
2005-01-30, 16:40
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psilo
Hmmm.... Dungeons and Dragons kanske är något om man tycker att dåligt skådespel, sjaskiga repliker, sunkig handling, plastig rekvisita och fula specialeffekter kan vara vär att slösa bort en och en halv timme på..

Det är upp till dig att avgöra om den är vettig.. det enda jag kan säga är att det är den sämsta fantasyfilm som jag hittills har sett..

då vill jag ju inte se den.... det säger sig väl självt ? en film som är sådär dålig som du säger kan väl knappast kallas för vettig, eller ?
Citera
2005-01-30, 17:10
Medlem
Capones avatar
Finns inte så värst många bra filmer i den genren, men Highlander kanske kan räknas dit?

Annars finns det ju kalkonfilmer som t.ex Beowulf.

Jag hoppas mycket på filmatiseringen av Talismanen (Stephen King/Peter Straub).
Citera
2005-01-30, 17:16
Medlem
dIRe_s avatar
Trollkarlen från Oz
Monthy pythons holy grail.
Pink Floyd The Wall
The Matrix
Big Fish
Vargarnas pakt
Alice i underlandet
Army of Darkness
13th warrior

Edit: fler filmer
Citera
2005-01-30, 18:16
Medlem
Jelloblimps avatar
Krull är ganska bra och sedan finns filmen med Tom Cruise som jag inte kommer ihåg (enhörning, prinsessa, androgyn alv).

[Edit: yapp Legend med Diablo ]
Citera
2005-01-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
filmen med Tom Cruise som jag inte kommer ihåg (enhörning, prinsessa, androgyn alv).
Legend tror jag bestämt att den heter. Ser inte djävulen på omslaget ut som Diablo från spelet med samma namn förresten?
http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:28828~C
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in