Hej!
Som trådnamnet antyder så har
kandidatprogrammet i innovativ programmering vid Linköpings Universitet satt lite funderingar i huvudet på mig.
Jag tycker att det verkar vara ett intressant program och det skulle vara minst lika intressant om det fanns någon här med erfarenhet att dela med sig av! Både förstahandserfarenhet men även vänners vänners erfarenheter och dylikt är av intresse då det tyvärr inte verkar finnas särskilt mycket att hitta på internet, utöver liknande frågeställningar och korta beskrivningar av programmet i sig.
Programbeskrivningen säger att det är "en praktisk utbildning som passar dig med viss erfarenhet av programmering" och här skulle det vara intressant att veta hur pass stor erfarenhet som det kan tänkas röra sig om, då jag själv har gamla dammiga erfarenheter i bagaget. Just det kan väl vara högst individuellt vilket kan ta poängen ur att fråga efter just dina kunskaper innan studierna vid programmet men med lite olika inputs borde man kunna sluta sig till något!
Sen finns de mer allmänna frågorna:
- Är det en bra, gångbar, utbildning?
- Är det en rolig utbildning?
- Hur ser en 'vanlig' dag vid programmet ut?
- För/nackdel mot liknande program?
Programmet har tagits upp på forumet tidigare men de flesta gångerna har det utmynnat i diskussioner om liknande utbildningar (varför sista punkten är lite vansklig) men det känns otroligt att ingen här har läst, läser eller ska läsa det - så stig fram nu!