2012-02-11, 23:54
Medlem
stenenberts avatar
Det är snart dags för högskoleprovet och jag börjar sakta men säkert förbereda mig inför det. Efter lite sökande på nätet hittade jag boken "Den kompletta guiden till högskoleprovet" skriven av Lukas och Nils Holmegaard.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163381060

Med ett pris på 355 kr undrar jag om den är värd att köpa. Vad har ni för erfarenheter av boken?
Citera
2012-02-12, 02:50
Medlem
Van-Hedens avatar
Enligt mig luktar det Hum-Bug, men kanske kan hjälpa.
Citera
2012-02-12, 03:25
Medlem
Ryghs avatar
Jag har boken. I mitt tycke är den inte prisvärd. Matematikdelen är däremot mycket god.
Citera
2012-02-12, 12:49
Medlem
stenenberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rygh
Jag har boken. I mitt tycke är den inte prisvärd. Matematikdelen är däremot mycket god.
Är det något tips från boken du skulle kunna dela med dig?
Citera
2012-03-18, 10:49
Medlem
Transformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rygh

Så om jag har problem med just matten, så är boken ett ganska bra köp med andra ord?
Citera
2012-03-25, 22:56
Medlem
Iluminatis avatar
Köpte boken på cdon.com

Jag tycker att den inte hjälper dig att bli bättre på varken svenskan eller matten. Däremot lär den dig den hur du ska tänka vilket resulterar till att du snabbare löser uppgifterna.
Citera
2012-03-30, 11:09
Medlem
MsHims avatar
Läste ut hela boken igår, och även om jag inte har haft några större problem med varken matten, svenskan eller engelskan, så tycker jag att den var väldigt bra! Lärde ut hur man ska tänka inför olika typer av uppgifter och sådär.

Håller inte heller med om att den inte förbereder inför de olika delarna. ORD-delen var väldigt bra till exempel!

Lånade den av en kompis, hade nog dock inte lagt ut så mycket pengar på den själv. Du känner inte någon som har den? Eller du kanske kan dela på den med syskon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in