2012-02-11, 23:33
Medlem
Jag kom precis hem från sjukhuset efter att ha fått gipsa mitt lillfinger för andra gången på ett år. Anledningen till detta är att mina händer domnar bort när jag sover sen ligger jag på dem så att fingrarna antingen går av eller hoppar ur led.

Händerna är bortdomnade nästan varje gång jag vaknar och det är inte på det viset där det bara sticker lite i dem utan de är så borta att jag inte kan röra på dem.

Jag har bara haft det här problemet de senaste året och jag har bara haft 4 "allvarlig" skador, 2 brutna lillfingrar samt att ring och långfingret har hoppat ur led. I övrigt så känns ofta handlederna sträckta eller stukade.

Detta har också hänt en gång innan när jag var typ 8 då hoppade lillfingret ur led.

Jag snackade med doktorn idag och han sa att anledningen till att händerna domnar lätt har att göra med blodkärlen i händerna och hur stora osv de är. men han hade aldrig hört om någon som hade fått samma följdproblem som jag av att de domnar lätt.

Detta börjar bli sjukt jobbigt nu och jag vet inte vad jag ska göra... Jag gick och köpte sånna där handledskydd men de är bara jobbiga att sova med och hjälper inte så mycket.

Så jag undrar ifall det är någon annan som har haft ett liknande problem som har lyckats lösa det? eller om det är någon annan smart person här som kan komma på ett annat sätt att komma till ro med detta problem.
Citera
2012-02-11, 23:45
Medlem
Troll, Troll, TROLL!
För det första så kan/får man inte gipsa fingrar/tår...
För det andra, det varar 15 timmar tills något som du har stått/sovit går ur led/enklare att bryta. Som om du sov 15 timmar? Dont feed the troll...
Citera
2012-02-12, 00:01
Medlem
SexSexSexs avatar
Ja du, hade jag varit dej skulle jag träna på att sova i en ofarlig ställning. Eller göra en specialhandske
Citera
2012-02-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demha
Troll, Troll, TROLL!

nej visst man gipsar inte man lindar, dock trodde jag att folk var smarta nog att fatta vad jag menade med det... tydligen inte.

Citat:
För det andra, det varar 15 timmar tills något som du har stått/sovit går ur led/enklare att bryta.

Va?
Citera
2012-02-12, 00:07
Medlem
rakmacka20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demha
Troll, Troll, TROLL!
För det andra, det varar 15 timmar tills något som du har stått/sovit går ur led/enklare att bryta. Som om du sov 15 timmar? Dont feed the troll...

Därför jag gipsade min hand när jag bröt ett finger? din idiot.
Och om hans händer nu domnar bort och på något sätt när han sover, och lägger sig på dem skulle dem utan att han vet om det,kan dem inte råkas bryta eller hoppa ur led?.
Frågan är ju vart du får all din skit ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in