• 1
  • 2
2012-02-11, 12:50
Medlem
ronken82s avatar
Ja, precis som rubriken lyder, Lisa Simpson, den mest hatade av Simpsons-karaktärerna, är i min mening en tecknad batikhäxa, och jag har genom många suspekta iaktagelser genom åren, fått detta bekräftat för mig själv. Här har ni "bevisen" mot den lilla hyndan

* Klart vänsterorienterad

* Hade en gång på säsong 1 ett suspekt "vänskapsförhållande" med Bleeding Gums Muphy" den lokala svarta jazzmusikern.

* Hon propagerar ständigt för vegetarisk matkultur, och går till och med så långt i ett avsnitt att hon stjäl Homers grillade gris och prackar på honom någon tomatsoppa som skall servers kall!

* Ett ständigt tjat om andra kulturer, "save the rainforest" och annat trams.

*fotobevis http://www.google.se/imgres?q=lisa+s...1t:429,r:0,s:0

Ja, vad säger ni där ute?
Citera
2012-02-11, 12:59
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Att du borde skaffa dig en hobby
Citera
2012-02-11, 13:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Wow, jag är riktigt imponerad av att du har lyckats se att Lisa Simpson är ett en idealist.
Det är ju absolut inga story lines som kretsar kring det.

Att manusförfattarna stundtals använder henne som språkrör för sina egna åsikter men minst lika ofta använder henne för att driva med naiv idealism kommer nog som en total överaskning för de flesta.
Citera
2012-02-11, 13:07
Medlem
Lisa Simpson är typ 8 år gammal, krävs det inte att man ska vara något äldre för att kvalificera sig som batikhäxa?
Citera
2012-02-11, 13:10
Medlem
Falcãos avatar
Självklart är Lisa en batikhäxa in training. Hade hon varit svensk hade hon säkerligen blivit språkrör för MP så småningom för hon är ju ambitiös som fan också.
Citera
2012-02-11, 13:22
Medlem
Bakaxels avatar
Vad fan är det här för sjuk tråd? Som att jag skulle dra igång en tråd om huruvida Dexter (tv-serien) troligen är seriemördare, serien BYGGER ju på det.
Citera
2012-02-11, 13:28
Medlem
TheKickss avatar
Lisa är ett typiskt barn som vill rädda världen och tycker om gulliga små djur. En naiv liten åtta åring som ser ngt gott i alla och blir ledsen över världens orättvisor. En oskyldig liten själ som en dag kommer att se verkligheten för vad den egentligen är och bli bedrövad. Som tur är så slipper hon se alla äckliga kommentarer på fb för då skulle hon tappa hoppet för mänskligheten helt.
Citera
2012-02-11, 13:28
Medlem
ronken82s avatar
Tycker att det är oerhört kul att vissa tolkar tråden som 100% seriös , den hade lika gärna ha kunnat hamna i "humor" forumet.

Ingen mer än jag som ser den subtila vänsterpropagandan?, dock med glimten i ögat, och inte lika seriös som 70-80 talets teckande serier från den sista sovjetstaten (sverige)
Citera
2012-02-11, 13:42
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronken82
Tycker att det är oerhört kul att vissa tolkar tråden som 100% seriös , den hade lika gärna ha kunnat hamna i "humor" forumet.

Ingen mer än jag som ser den subtila vänsterpropagandan?, dock med glimten i ögat, och inte lika seriös som 70-80 talets teckande serier från den sista sovjetstaten (sverige)

Ser man INTE den så lär man ha någon form av utvecklingsstörning eller hjärnskada.
Men grattis över att du har lyckats formulera vad karaktären fyller för funktion i serien.
Citera
2012-02-11, 14:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ja, precis som rubriken lyder, Lisa Simpson, den mest hatade av Simpsons-karaktärerna, är i min mening en tecknad batikhäxa, och jag har genom många suspekta iaktagelser genom åren, fått detta bekräftat för mig själv. Här har ni "bevisen" mot den lilla hyndan

* Klart vänsterorienterad

* Hade en gång på säsong 1 ett suspekt "vänskapsförhållande" med Bleeding Gums Muphy" den lokala svarta jazzmusikern.

* Hon propagerar ständigt för vegetarisk matkultur, och går till och med så långt i ett avsnitt att hon stjäl Homers grillade gris och prackar på honom någon tomatsoppa som skall servers kall!

* Ett ständigt tjat om andra kulturer, "save the rainforest" och annat trams.

*fotobevis http://www.google.se/imgres?q=lisa+s...1t:429,r:0,s:0

Ja, vad säger ni där ute?

Lisa sökte sig i ett avsnitt till en militärskola för att hon ville ha kunskapsfokus, ordning och disciplin. Inte så mycket batikhäxa där. Men hon kanske har "mognat" och numer hellre vill bekämpa ett fungerande samhälle istället för landets fiender.

Men, hon har ingen tvärrandig tröja, så hon har nog en bit kvar innan hon blir fullständig batikhäxa.
Citera
2012-02-11, 15:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Så du startade tråden som ett skämt så där, du vill egentligen inte diskutera Lisa Simpsons idealistiska läggning utan bara skratta åt henne för att hon är just en idealist?
Citera
2012-02-11, 16:15
Medlem
Hoylers avatar
Lisa, är tecknad, och 8, och gul.

Jisses..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto