2013-03-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Badoo har verkligen blivit dåligt sedan jag gick med där för 1 år sen.

Är förvisso aldrig inne där knappt men det är knappast en seriös dejtingsida. Det håller mer och mer bli ett larvigt community där ingen vågar skriva till någon.

Badoo är bara skit om du frågar mig. Finns andra bättre sidor.
Citera
2013-03-09, 01:10
Medlem
Skapade ett konto på badoo för en månad sedan ungefär. Under den tiden har 7 tjejer skrivit till mig först och 2 av dem träffade man några gånger. Sen har jag själv börjat skriva till 12 tjejer, var av hela 4 stycken svarade haha. Och träffade en av dessa 4 tjejer som skrev tillbaka, som också är den tjejen jag fortfarande träffar och som det verkar bli något seriöst med.

Så lyckas man inte träffa någon genom badoo har man problem.
Citera
2013-03-09, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraex
Skapade ett konto på badoo för en månad sedan ungefär. Under den tiden har 7 tjejer skrivit till mig först och 2 av dem träffade man några gånger. Sen har jag själv börjat skriva till 12 tjejer, var av hela 4 stycken svarade haha. Och träffade en av dessa 4 tjejer som skrev tillbaka, som också är den tjejen jag fortfarande träffar och som det verkar bli något seriöst med.

Så lyckas man inte träffa någon genom badoo har man problem.

Ja har man inga som helst krav på nåt så är det bara att ta för sig.
Citera
2013-03-09, 12:41
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
Var på min första Badoo-träff igår. Första gången jag provar att träffa någon man sett på nätet för första gången.

Hon var lika trevlig och rolig som i chatten, men utseendet var något annat. Ingen tjej på Badoo har dålig hy, men hon var en 6-7 på Badoo och en 3-4 Irl. Dålig hy, rödflammig och lite annat.

Blev stelt, kände direkt att det inte blir något men ville försöka att inte vara så utseendefixerad. Allt man kunde prata om var nuet, "kaffet var gott" "fikabrödet var torrt".

Man ville inte göra det till en intervju med frågor "vad gör du om 5 år" osv heller, blir lite pinsamt om andra på caféet märker att man är på första dejten.

Blev bara stelt, jag ville ta oss från caféet ganska tidigt och gå en runda istället för att få lite mer avslappnad stämning och sen efter en runda sa jag hej då.

Tror inte att hon kände kemin heller, för vi har inte hörts sedan dess.

Även om du får en match i encounters så ger jag det max 10-15% chans att hon vill träffas Irl, börjar tröttna mer och mer på det, och har bara haft det några veckor.
Citera
2013-03-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RinkRat
Badoo är bara skit om du frågar mig. Finns andra bättre sidor.

Vilka tycker du är bättre?
Citera
2013-03-10, 00:54
Medlem
detlillaludrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Badoo har verkligen blivit dåligt sedan jag gick med där för 1 år sen.

Är förvisso aldrig inne där knappt men det är knappast en seriös dejtingsida. Det håller mer och mer bli ett larvigt community där ingen vågar skriva till någon.
Ja och dessutom verkar deras webutvecklare vara helt hjärndöda.
Citera
2013-03-10, 00:59
Medlem
TheMentalitas avatar
Reggade mig igår (nybliven singel ), och har ca 5-6 tjejer som klickat "ja" på mig i encounters, och 3 pågående konversationer. En av dom bor i samma stad och allt, kanske kan få till nått om man spelar sina kort rätt.
Min erfarenhet av sånt här är att man som kille faktiskt ska ta tillvara på de tjejer som BÖRJAR skriva med en, snarare än att förvänta sig något av de som man skriver till först. De blir ju antagligen spammad ändå av en massa stolpskott, därför ska man satsa mest på de som tar lite initiativ.

Det här med matchning verkar lite sådär dock om jag ska vara ärlig. Från början tänker man "wow hon har klickat JA på mig!!", sen fattar man att många bara sitter och slumpmässigt trycker ja/nej/kanske för de har tråkigt. Och därmed kanske inte ens minns de har klickat på en. Sen känns det som att folk generellt e lite fega med att börja skriva, e ju ändå det som tar det steget längre.

Finner det dock jävla kul att sitta o betygsätta foton via mobilen när ja har tråkigt. Rätt, ehm, blandad kvalitet

Det är nog bäst att ha den här sidan som något nöje utan några egentliga förväntningar, då kan man bara bli positivt överraskad. Sitter man och tar Badoo seriöst är man lite småtragisk enligt mig
Har man inga problem o fixa ligg IRL kan man vara så pass avspänd att man lyckad även på Badoo, till skillnad från de som är desperata - jag tror tjejer märker sånt rätt tydligt och det är ganska avtändande.
Senast redigerad av TheMentalita 2013-03-10 kl. 01:08.
Citera
2013-03-12, 17:22
Medlem
Haha badoo verkar ju ge en falska bedömningar av ens foto? La in en ny bild på mig idag och fick en 9:a av en tjej över 60 år. Funderade på om det var någon som var ute efter lammkött eller vad det var frågan om, men när jag gick in på hennes profil hade hon inte varit inoggad på över en vecka.

Orka skicka ut falska betyg man startar ju gärna en konversation med tjejerna som gett en bättre betyg på riktigt. Är badoo någon typ av skämtsida eller? Känns ju jävligt oseriöst i alla fall.
Citera
2013-03-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Reggade mig igår (nybliven singel ), och har ca 5-6 tjejer som klickat "ja" på mig i encounters, och 3 pågående konversationer. En av dom bor i samma stad och allt, kanske kan få till nått om man spelar sina kort rätt.
Min erfarenhet av sånt här är att man som kille faktiskt ska ta tillvara på de tjejer som BÖRJAR skriva med en, snarare än att förvänta sig något av de som man skriver till först. De blir ju antagligen spammad ändå av en massa stolpskott, därför ska man satsa mest på de som tar lite initiativ.

Det här med matchning verkar lite sådär dock om jag ska vara ärlig. Från början tänker man "wow hon har klickat JA på mig!!", sen fattar man att många bara sitter och slumpmässigt trycker ja/nej/kanske för de har tråkigt. Och därmed kanske inte ens minns de har klickat på en. Sen känns det som att folk generellt e lite fega med att börja skriva, e ju ändå det som tar det steget längre.

Finner det dock jävla kul att sitta o betygsätta foton via mobilen när ja har tråkigt. Rätt, ehm, blandad kvalitet

Det är nog bäst att ha den här sidan som något nöje utan några egentliga förväntningar, då kan man bara bli positivt överraskad. Sitter man och tar Badoo seriöst är man lite småtragisk enligt mig
Har man inga problem o fixa ligg IRL kan man vara så pass avspänd att man lyckad även på Badoo, till skillnad från de som är desperata - jag tror tjejer märker sånt rätt tydligt och det är ganska avtändande.
Hehe tror jag också har testat lite olika strategier det som har gått hem bäst är definitivt när man har glimten i ögat och kan göra tjejen på andra sidan skärmen glad. Testade på skoj att köra en mer "aggressiv approach" på två andra och det gick inte hem. Många som verkar tro att det är någon typ the game spel på internet, men enligt min erfarenhet är det bara skitsnack.
Citera
2013-03-12, 17:46
Medlem
Puffes avatar
Skitsida om man vill träffa någon seriöst

Kul att sitta och betygsätta men det är allt.

Går att träffa folk på sidan om du bara vill knulla
men mycket fejkprofiler och utländska golddiggers
som letar efter uppehållstillstånd.

Inget för den som vill ha en partner.
Citera
2013-03-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivinoCodino
Var på min första Badoo-träff igår. Första gången jag provar att träffa någon man sett på nätet för första gången.

Hon var lika trevlig och rolig som i chatten, men utseendet var något annat. Ingen tjej på Badoo har dålig hy, men hon var en 6-7 på Badoo och en 3-4 Irl. Dålig hy, rödflammig och lite annat.

Blev stelt, kände direkt att det inte blir något men ville försöka att inte vara så utseendefixerad. Allt man kunde prata om var nuet, "kaffet var gott" "fikabrödet var torrt".

Man ville inte göra det till en intervju med frågor "vad gör du om 5 år" osv heller, blir lite pinsamt om andra på caféet märker att man är på första dejten.

Blev bara stelt, jag ville ta oss från caféet ganska tidigt och gå en runda istället för att få lite mer avslappnad stämning och sen efter en runda sa jag hej då.

Tror inte att hon kände kemin heller, för vi har inte hörts sedan dess.

Även om du får en match i encounters så ger jag det max 10-15% chans att hon vill träffas Irl, börjar tröttna mer och mer på det, och har bara haft det några veckor.
Går som hand i hand.
Citera
2013-03-13, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Skitsida om man vill träffa någon seriöst

Kul att sitta och betygsätta men det är allt.

Går att träffa folk på sidan om du bara vill knulla
men mycket fejkprofiler och utländska golddiggers
som letar efter uppehållstillstånd.

Inget för den som vill ha en partner.

Där håller jag inte med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in