2015-11-09, 18:51
Medlem
namnnamnssons avatar
Jag är lite fundersam. Tycker ni det är ok att lägga ner mkt energi för att få riktigt bra bilder på sig själv? Mitt första konto knäppte jag 3 snabba (dåliga) bilder och langade upp, responsen blev sådär.

Men i förrgår blev jag fett sugen att testa igen och la ner lite energi på att få riktigt bra bilder i rätt belysning/vinkel osv och skillnaden är enorm. Flera tjejer som jag skriver med nu och hade en sjuk "sexchat" men en tjej igår natt och fick hennes nummer, om det nu inte var Herr Aschberg då

Men det känns moraliskt förkastligt att "packetera" sig på ett kanske för bra sätt. Jag tycker jag ser bättre ut i verkligheten och det var svårt att få fram bilder som jag tyckte jag såg bra ut på.

Liksom vilken mardröm att stämma träff med någon och man inte lever upp till förväntningen
Citera
2015-11-09, 20:52
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
hemsk sida med bara massa konstiga killar.. har till och med fått förslag på att ha sex för pengar flera ggr. vissa gubbar skickar enbart porrmeddelande å andra äckliga frågor. man försöker blocka men det verkar inte funka för förr eller senare så får man meddelanden igen och igen och igen från samma äckel. Har försökt anmält flera gånger men inget händer. värdelös sida. aldrig mer.

Det finns bra killar där även om du verkar ha erfarit det omvända. Det är bara att ignorera dem.
Citera
2015-11-10, 20:08
Medlem
AmygdalaDesus avatar
Vad jag kan minnas från Badoo så var det generellt lätt att hooka med någon.
Aldrig vart en ligga-runt-person, men lite kan man väl bidra iaf, med en period där man NÄSTAN var det.
Var medlem i en 2-3 månader och träffade 3 st för sex.
Då tåls det nämnas att jag bodde i en liten skitstad under mina studier där utbudet var väldigt litet, så detta var tjejer som faktiskt gjorde beslutet att sätta sig på tåget med övernattningsväska och åka till en främling (ja tänker fan aldrig skaffa en dotter).

Det enda jag kan tänka mig som är viktiga saker för att lyckas hooka med tjejer som inte är träsktroll är detta.

1 - Bajskorv med glitter på.
Vad menas då med detta? Ja, att man inte direkt ska fokusera på att enbart trycka ut bilder där man i rätt vinkel, ljus etc ser mkt bättre ut än vad man egentligen gör.
Visst, om du enbart är ute efter att chatta (aldrig låta människan se dig #nofilter så go ahead), men annars så är nog hjärtkrossandet över att bli bemött av ett "du va inte som jag hoppades" värre än att inte få ligga.
Jag är en människa som folk anser se mkt bra ut, MEN jag har vart någorlunda överviktig majoriteten av mitt liv (tills för något år sedan bara), och jag vet att det är en begränsning då vissa tjejer absolut hatar övervikt.
Det för mig till punkt 2.

2 - Bildvariation
Man vill inte ha eller se massa toalettselfies.
Dels för att en kakelvägg i bakgrunden blir uttråkande, men också p.ga att man vet att personen i rätt ljus och med spegel som backup har haft chansen att optimera sitt foto totalt.
Dessutom ser det inte särskilt äventyrligt ut.
Ha blandade bilder! Någon festbild, ett par av dessa "optimala selfies". Gärna en bild som någon annan tagit på dig, där man ser från midjan och uppåt.
Detta ger en generellt bra översikt om man är så slim/tränad/fet man nu ser ut att vara i ansiktet som man först kunnat tro, så det inte blir ett klassiskt fall med "shit vad snygg hon är i ansiktet" och sen visar sig vara Dora Kexplorer på resten av kroppen.

3 - En profil som inleder.
Jag hade en blandning av seriositet och humor på min profil, vilket jag märkte funkade utmärkt.
Ha något skämt, eller någon vag fakta som får personen i fråga (om den nu matchat) att ta intresset till att initiera skrivandet.
Jag hade en först följande seriös profiltext, som inte var överglorifierande eller CV-aktig vilket blir tråkigt att läsa. Efter det så hade jag nånting med stilen "Vill du bli besviken i sängen? Then you came to the right place".
Att läsa detta är gör en antingen nyfiken/skrattande (för vem fan skriver så?).
Svårt för en tjej att reagera med "Hmpf....han tänker bara på sex", för då hade man säkerligen gått ut med något motsatt.
Ett skämt man kan koppla till personligt är en skitbra samtalsstartare, och många (tyvärr bodde majoriteten för långt bort) startade samtal med en i stil med "Haha, så....besvikelse i sängen alltså?).
Psssssst...... oavsett om man är tjej eller kille, vågar man skriva sådana saker så tyder det ofta på att man är övertygad på motsatsen till påståendet, varför skulle man annars skriva det?
Som tur är tänker inte alla på denna omvända mening

Nu finns det ju Global-Elitefösare på denna sida som dokumenterat legat med 40+ via internet, så detta kanske inte kommer till användning för dessa.
Menade mer att det funkade för mig ^^
Senast redigerad av AmygdalaDesu 2015-11-10 kl. 20:11.
Citera
2015-11-12, 15:17
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DR-LX
Hur menar du med att träffa folk? Menar du brudar då? När jag läser så låter det
som du vill träffa både killar och tjejer. Och då menar jag inte att du är homo eller bi.

Jag menar folk att umgås med, även om det av någon anledning känns lättare att skriva till tjejer istället för killar haha. Känner alltså inte så många i staden jag bor i.
Citera
2015-11-12, 18:51
Medlem
namnnamnssons avatar
Haha shiet. Jag kollade vad det fanns för sköningar i min stad, fanns ju dom där skitsnygga söta smala tjejerna som man inte har en chans på tyvärr! Sen såg jag några som jag sett IRL innan, och det är fan sjukt hur dom lyckas banta bort 50kg på kort. Jag tycker det är lågt att dom tar bilder där dom ser ganska smala ut, och rätt söta. På bild är dom 5-6-7 på skalan, verkligheten är dom 3-4 om jag räknar snällt.

//Average Joe
Citera
2015-11-12, 18:56
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Nä men han kanske pratar med personer som blivit som kompisar. Jag är själv aktiv där o gillar honom. Syftade mer på att han säger godnatt o sen 3h senare kan jag ändå se honom online där.

Varför är du själv där så sent undrar ja då, för att kontrollera honom?
Citera
2015-11-12, 19:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Sidan satsar på att bli ytligare än vad den redan är. Det enda som finns är ju lite "information" och intressen hos varje individ. Och på den punkten har i stort sett alla kvinnor exakt samma intressen.
Och vad har kvinnor för intressen där?, menar du att nya ytligare Badoo bidrar till den här
homogeniserade bilden eller ville du kräkas på kvinnor hur dom faktiskt är? :-)

Jag håller med om den ytliga moralupplösningen :-) idag när jag fråga om hennes privata bilder fick jag naket, vad fasen vill denna feminist mig egentligen?

Jag vill iaf klaga på att dom tagit bort sepparat profiltext för vad man söker, vart gör jag det då?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2015-11-12 kl. 19:16.
Citera
2015-11-12, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Och vad har kvinnor för intressen där?, menar du att nya ytligare Badoo bidrar till den här
homogeniserade bilden eller ville du kräkas på kvinnor hur dom faktiskt är? :-)

Jag tror att många kvinnor ljuger om sina intressen. Alla kan inte ha äventyr, resa, festa, smink och shopping som intressen. Som det är i nuläget så har i stort varenda kvinna de intressena, och jag har verkligen svårt att tro det. Och utöver det har allt för många kvinnor lättklädda bilder på sig själva, ofta med tydlig urringning, eller tajta kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag håller med om den ytliga moralupplösningen :-) idag när jag fråga om hennes privata bilder fick jag naket, vad fasen vill denna feminist mig egentligen?

Jag vill iaf klaga på att dom tagit bort sepparat profiltext för vad man söker, vart gör jag det då?

Ja och naket är åtminstone inte jag det minsta intresserad av på Badoo. Fan håller en del på med? Är det verkligen så pass stor andel män som vill se lättklädda bilder, och som ger bekräftelse i form av komplimanger, vid lättklädda bilder?

Ja profiltext är jävligt uselt att dem tagit bort, å andra sidan var det inte många ord som fick plats i profiltexten. Åtminstone tyckte jag det var för få ord, fick inte sagt allt jag ville ha sagt.
Som sagt strävar Badoo efter ytlighet, därav ingen presentationstext längre.
Citera
2015-11-13, 14:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jaaaa, sjävlklart verkar det inte gå att göra privatiserade bilder offentliga igen, jag hittar ikonen att deleta dom bara

Och inte begriper jag vad korsat väg funktionen betyder, och googla ger inga svar för internet tar för givet att jag fattar möjligheterna
Senast redigerad av Herr Bökberg 2015-11-13 kl. 15:05.
Citera
2015-11-15, 04:43
Medlem
namnnamnssons avatar
Var tvungen att verifiera mitt mobilnummer, och självklart importerades nummer så mina kontakter som har badoo ser jag som vänner nu Fyfan vad dåligt!
Citera
2015-11-15, 19:19
Medlem
DR-LXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Jag menar folk att umgås med, även om det av någon anledning känns lättare att skriva till tjejer istället för killar haha. Känner alltså inte så många i staden jag bor i.

Både du och jag vet att tjejer tänker att killar bara vill knulla.
Umgås med tjejer går inte, då killar enbart tänker på att knulla tjejen.
Så att träffa tjejer att enbart umgås med från Badoo är bog helt omöjligt.
Men har du kraften att klara det, så är du duktig.
Citera
2015-11-15, 21:02
Medlem
Har bestämt mig att testa Badoo igen alltså sista försöket och så länge får jag bara besökare och inga matchningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in