Vad jag kan minnas från Badoo så var det generellt lätt att hooka med någon.
Aldrig vart en ligga-runt-person, men lite kan man väl bidra iaf, med en period där man NÄSTAN var det.
Var medlem i en 2-3 månader och träffade 3 st för sex.
Då tåls det nämnas att jag bodde i en liten skitstad under mina studier där utbudet var väldigt litet, så detta var tjejer som faktiskt gjorde beslutet att sätta sig på tåget med övernattningsväska och åka till en främling (ja tänker fan aldrig skaffa en dotter).
Det enda jag kan tänka mig som är viktiga saker för att lyckas hooka med tjejer som inte är träsktroll är detta.
1 - Bajskorv med glitter på.
Vad menas då med detta? Ja, att man inte direkt ska fokusera på att enbart trycka ut bilder där man i rätt vinkel, ljus etc ser mkt bättre ut än vad man egentligen gör.
Visst, om du enbart är ute efter att chatta (aldrig låta människan se dig #nofilter så go ahead), men annars så är nog hjärtkrossandet över att bli bemött av ett "du va inte som jag hoppades" värre än att inte få ligga.
Jag är en människa som folk anser se mkt bra ut, MEN jag har vart någorlunda överviktig majoriteten av mitt liv (tills för något år sedan bara), och jag vet att det är en begränsning då vissa tjejer absolut hatar övervikt.
Det för mig till punkt 2.
2 - Bildvariation
Man vill inte ha eller se massa toalettselfies.
Dels för att en kakelvägg i bakgrunden blir uttråkande, men också p.ga att man vet att personen i rätt ljus och med spegel som backup har haft chansen att optimera sitt foto totalt.
Dessutom ser det inte särskilt äventyrligt ut.
Ha blandade bilder! Någon festbild, ett par av dessa "optimala selfies". Gärna en bild som någon annan tagit på dig, där man ser från midjan och uppåt.
Detta ger en generellt bra översikt om man är så slim/tränad/fet man nu ser ut att vara i ansiktet som man först kunnat tro, så det inte blir ett klassiskt fall med "shit vad snygg hon är i ansiktet" och sen visar sig vara Dora Kexplorer på resten av kroppen.
3 - En profil som inleder.
Jag hade en blandning av seriositet och humor på min profil, vilket jag märkte funkade utmärkt.
Ha något skämt, eller någon vag fakta som får personen i fråga (om den nu matchat) att ta intresset till att initiera skrivandet.
Jag hade en först följande seriös profiltext, som inte var överglorifierande eller CV-aktig vilket blir tråkigt att läsa. Efter det så hade jag nånting med stilen "Vill du bli besviken i sängen? Then you came to the right place".
Att läsa detta är gör en antingen nyfiken/skrattande (för vem fan skriver så?).
Svårt för en tjej att reagera med "Hmpf....han tänker bara på sex", för då hade man säkerligen gått ut med något motsatt.
Ett skämt man kan koppla till personligt är en skitbra samtalsstartare, och många (tyvärr bodde majoriteten för långt bort) startade samtal med en i stil med "Haha, så....besvikelse i sängen alltså?).
Psssssst...... oavsett om man är tjej eller kille, vågar man skriva sådana saker så tyder det ofta på att man är övertygad på motsatsen till påståendet, varför skulle man annars skriva det?
Som tur är tänker inte alla på denna omvända mening
Nu finns det ju Global-Elitefösare på denna sida som dokumenterat legat med 40+ via internet, så detta kanske inte kommer till användning för dessa.
Menade mer att det funkade för mig ^^