• 1
  • 2
2012-02-11, 00:02
Medlem
Jordgubb22s avatar
Hej

Funderar på att köpa en lägenhet i Södertälje ska på visning på måndag.
Jag undrar hur det är att bo där ? Är det någon som vet? Jag är 22 år och tjej lär jag kunna ta mig ut på kvällarna eller är det ett farligt område.

Har tidigare bott i Rinkeby och det var hur lugnt som helst.

Ni som vet svara gärna
Citera
2012-02-11, 00:10
Medlem
WizHoles avatar
Om det är ett farligt område? Ja, du får nog specificera vilket område i Södertälje du talar om. Som dom flesta städer finns det "bättre" och "sämre" områden.
Citera
2012-02-11, 00:11
Medlem
SthlmFTWs avatar
Nej för fan, gör det inte.

Jag har själv ingen erfarenhet så jag kanske inte ska säga något men, du hör ju på nyheterna, de verkar inte vara trevligt på kvällarna.

Har en vän som jobbar på sjukhuset i Södertälje hon har inte direkt lite och göra.
Citera
2012-02-11, 00:12
Medlem
Jordgubb22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WizHole
Om det är ett farligt område? Ja, du får nog specificera vilket område i Södertälje du talar om. Som dom flesta städer finns det "bättre" och "sämre" områden.

Hovsjö heter området ..
Citera
2012-02-11, 00:13
Medlem
Jordgubb22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmFTW
Nej för fan, gör det inte.

Jag har själv ingen erfarenhet så jag kanske inte ska säga något men, du hör ju på nyheterna, de verkar inte vara trevligt på kvällarna.

Har en vän som jobbar på sjukhuset i Södertälje hon har inte direkt lite och göra.

Blev lite fundersam för jag ska köpa en 4 a för 300.000 kr så jag undrar varför det är så billigt, måste vara något fel. Eller är man paranoid?
Citera
2012-02-11, 00:18
Medlem
SthlmFTWs avatar
Om jag var du så skulle jag inte göra det.
Du skrev att du funderar på att köpa, mitt råd är att flytta i nån trevlig förort i STHLM
Citera
2012-02-11, 00:24
Medlem
WizHoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubb22
Blev lite fundersam för jag ska köpa en 4 a för 300.000 kr så jag undrar varför det är så billigt, måste vara något fel. Eller är man paranoid?

En 4:a för 300k skriker ju varning om det. Någon som nyligen blivit mördad i lägenheten? Blodstänk på tapeten?!

Sikta utanför och du kan köpa en mindre villa för dom pengarna.
Citera
2012-02-11, 01:36
Medlem
PingeKSs avatar
Har flyttat från Slöddertälje (södertälje) nyligen, Det är absolut vettigaste jag gjort, ALDRIG mer skithålan södertälje.

Du skrev Hovsjö, det samt Ronna + Geneta skulle jag inte bo i så om jag fick 1 miljon,
Södertälje är staden Svea Rike skänkte bort till dom kriminella.

Du kan få hyra min lght 3 mån (ligger centralt) får du känna hur det är att bo där.

Den är till salu MEN endast till "rätt" person (svensk = 400.000, nysvensk = 5 miljoner)
Citera
2012-02-11, 06:01
Bannlyst
Citat:
Hovsjö heter området ..

Vad du än gör så flytta inte till Hovsjö om du är svensk
Ett äckligt nergånget blatte ghetto där det kryllar av kickers syrianer som har som favoritsysselsättning att trakassera folk i området. Kriminaliteten ligger som ett tjockt moln över området. Tråkig atmosfär och fruktansvärt deprimerande fula hus. Avråder ts starkt från att flytta dit.
Finns betydligt bättre områden i Södertälje.
Citera
2012-02-11, 12:00
Medlem
Södertälje är en bra stad. Folk överdrivet som in i helvete, du kan ju se själv att det är folk som inte satt sin fot i Södertälje utan bara läst tidigningarna som varnar dig.

Det är bara i Hovsjö och kanske Fornhöjden där snoruingar kan få för sig att hitta på bus (t.o.m Ronna är tryggt för vanligt folk).

Maffian är absolut ingeting att oroa sig för då dom aldrig ger sig på vanligt folk och speciellt inte svenskar. De flesta som drabbas av maffian är folk som begärt tjänster av dom, de flesta som drabbas av utpressning och våld är invandrare. Även bostadsinbrotten sker till 90% mot invandrare då de internationella och nationella inbrottsligorna tror att invandre gömmer pengar under kudden ist för banken.
Senast redigerad av aramaic 2012-02-11 kl. 12:02.
Citera
2012-02-11, 13:25
Medlem
Jordgubb22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Södertälje är en bra stad. Folk överdrivet som in i helvete, du kan ju se själv att det är folk som inte satt sin fot i Södertälje utan bara läst tidigningarna som varnar dig.

Det är bara i Hovsjö och kanske Fornhöjden där snoruingar kan få för sig att hitta på bus (t.o.m Ronna är tryggt för vanligt folk).

Maffian är absolut ingeting att oroa sig för då dom aldrig ger sig på vanligt folk och speciellt inte svenskar. De flesta som drabbas av maffian är folk som begärt tjänster av dom, de flesta som drabbas av utpressning och våld är invandrare. Även bostadsinbrotten sker till 90% mot invandrare då de internationella och nationella inbrottsligorna tror att invandre gömmer pengar under kudden ist för banken.

Så jag kommer råka illa ut ? e blatte själv.
Citera
2012-02-12, 01:30
Medlem
Citat:
Så jag kommer råka illa ut ? e blatte själv.
Alltså jag vet inte jag har inte varit i Hovsjö på länge men jag har en uppfattning att det e lite större chans än övriga södertälje att man träffar på snorugnar som vill leka lite coola framför sina vänner där..

Men jag tror inte du kmr råka illa ut om du bara sköter ditt och undviker att hänga i Hovsjö centrum eller konstiga platser på kvällstid.. Om du är blatte eller svensk spelar nog inte så stor roll (så länge du inte är muslim och skyltar stolt med det genom att gå runt med taliban skägg och turban - då de flesta där ogillar muslimer)

I övriga Södertälje är det rätt så tryggt. Maffian som sagt går sällan på folk som inte har med dom göra.
Senast redigerad av aramaic 2012-02-12 kl. 01:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in