Citat:
Ursprungligen postat av Starsandstripes
Har haft två rörmokare och en byggfirma över och de menar att det är helt riskfritt. Är dessa "fackmän" eller måste jag ha någon annan över först? Självklart får en rörmokare göra jobbet.
Min styrelse är dock åt helvete. De säger att jag inte får riva garderobsväggen utan deras tillstånd (vilket jag fått bekräftat är skitsnack, då det måste vara en bärande vägg för att jag ska få tillstånd).
Så, om allt görs enligt reglerna, måste jag fortfarande ha styrelsens godkännande för att få dra om utanpåliggande rör samt flytta en vägg (inte bärande) ca 50cm (blir totalt ca 1kvm större yta)?
Att rörmokare och byggfirman säger att det är helt riskfritt är ju nästan självklart, dessa vill göra jobbet, tyvärr så kan du nog inte påräkna deras hjälp längre fram i tiden då det eventuellt blir problem med styrelsen den fajten får du nog tyvärr ta själv.
Oavsett hur bra/dålig styrelsen är, går du mot deras beslut så sitter du med svarte petter när det kommer till en uppgörelse, det är många som gjort bort sig på den punkten, en bostadsrätt betyder inte att du äger just din bostad, du äger en del i hela fastigheten.
Du gör givetvis precis som du vill jag vill bara tala om för dig vad som kan hända om du har otur.
MVH Kidon