2008-12-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Att vi räknar i SVENSKA kronor får du nog räkna med då det huvudsakligen är SVENSKAR som hänger på forumet, sen handladet det ju om folk som åker till Norge för att tjäna ihop mycket pengar på kort tid, och inte har för avsikt att bränna dem i Norge.

Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag köper min mat, mina kläder och min sprit i Norge!
Står du med miniräknaren i högsta hugg på ica för att räkna om vad 1 kg äpplen kostar i svenska kronor?
Citera
2008-12-08, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Ber så hemskt mycket om ursäkt att jag köper min mat, mina kläder och min sprit i Norge!
Står du med miniräknaren i högsta hugg på ica för att räkna om vad 1 kg äpplen kostar i svenska kronor?

Frukt e billigare i norge än i sverige sånt system vill jag ha i sverige, där de subventionerar nyttiga varor samt gör onyttiga saker dyrare..
Citera
2008-12-08, 19:14
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Käkar bara bananer, de är ju billigare än i Sverige iallafall
Citera
2008-12-08, 19:19
Bannlyst
Citat:
Käkar bara bananer, de är ju billigare än i Sverige iallafall

mmm bananer e gott, fan jag betalar aldrig mer än 11 skr kg här.. billigt och bra, fast resten av frukten e också rätt billig..men man bryr sig knappt vad saker och ting kostar, man blir ju rätt pengablind..
Citera
2008-12-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
Frukt e billigare i norge än i sverige sånt system vill jag ha i sverige, där de subventionerar nyttiga varor samt gör onyttiga saker dyrare..

Du har rätt, my bad!

1 st 50cl Carlsberg då?
Citera
2008-12-08, 19:28
Bannlyst
Citat:
Du har rätt, my bad!

1 st 50cl Carlsberg då?

hehe burköl e ju svindyrt här, konstigt att det säljer när flaskorna e så mycket billigare..
Citera
2008-12-08, 19:28
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Du har rätt, my bad!

1 st 50cl Carlsberg då?

Dricker inte öl Sprit tar man med sig från Tyskland/semesterresa

Horor knu.... man nån annanstans
Citera
2008-12-08, 19:30
Bannlyst
nä nu ska jag dra på jobbet, jobbar till 4.00.. hujeda mig..ha det så gott!
Citera
2008-12-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
hehe burköl e ju svindyrt här, konstigt att det säljer när flaskorna e så mycket billigare..

med 900 000kr/år så är det peanuts.....
Citera
2008-12-08, 19:40
Medlem
Någon svensk plattsättare (flislegger) som kan ge lite tips på företag man kan söka upp i och runt Oslo. Är det bättre att röra på sig till mindre ort?
Citera
2008-12-09, 02:47
Medlem
Citat:
Vad snackar du nu om? frågan var väl huruvida man kan tjäna 900000 sek(med semesterersättning o i svensk valuta så blir det ju "lite" mer) på ett år eller inte, och det kan man uppenbarligen, även om det då ingår massa övertid o helger osv.

Och 4000 arbetstimmar på ett år är väl ingenting om man verkligen har ett mål, fråga valfri företagare hur många timmar de lägger ner...

4000 timmar, är ju nästan 2 heltidsjobb, klart det är ju inte så mycket, då finns det plats för en halvtids tjänst oxå....
Citera
2008-12-09, 05:55
Bannlyst
Citat:
med 900 000kr/år så är det peanuts.....

jo men nu tjänar ju inte jag det, trodde det framkommit ganska tydligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in