2025-07-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det stmmer verkligen inte. Stmningsstabiliserare r ofta att fredra vid recidiverande depressioner, ibland tillsammans med antidepressiva och ibland utan.
Det r inte ett frstahandsval s att man behandlas med t ex Lamotrigin har man med all sannolikhet redan testat ett antal antidepressiva utsn tillfredsstllande resultat.
r man unipolr (recidiverande depressioner) fungerar ofta Lamotrigin eller t ex Litium bttre, av samma anledning som att det funkar bttre p bipolra.
Champinjoner verkar veta en hel del om "psykmedicin". Har precis brjat med Lamotrigin och r osker om biverkningar. Intressant att hra din synpunkt p detta. Hoppas du fortfarande fljer trden,
Citera
2025-07-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salsjon
Champinjoner verkar veta en hel del om "psykmedicin". Har precis brjat med Lamotrigin och r osker om biverkningar. Intressant att hra din synpunkt p detta. Hoppas du fortfarande fljer trden,

Jo d, trden dyker upp i mina prenumerationer!
Jag hade inga biverkningar alls nr jag brjade p Lamotrigin. Man har ju s lg dos i brjan och den trappas ju normalt stt upp lngsamt till mldos. Frsta veckorna tror jag de flesta r relativt befriade frn biverkningar.
verlag r det ju en vldigt snll medicin men som hjlper vldigt mnga. S ven vertid ger den inte speciellt mycket biverkningar, i alla fall inte oacceptabla sdana. ven om det sklart finns undantag.
Hoppas den hjlper dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in