• 1
  • 2
2012-02-09, 16:30
Medlem
hej!

har lite frågor runt att köpa prylar med falsk id!

Hur skulle man gå tillväga på smartaste sätt? beställa från nätbutik med faktura och sen hämta ut det på posten med fakeidt eller ska man gå in i butik och köpa på faktura eller avbetalning? eller finns det andra smarta sätt?

skulle vara tacksam för svar av någon med lite erfarenheter.

mvh
Citera
2012-02-09, 16:33
Medlem
Mavvelitos avatar
Gå in i en butik och handla något fin tv, köp lite popcorn och invänta nästa onsdag och njut av att se dig själv på Efterlyst

Det är urkundsförfalskning och bedrägeri. Beroende på belopp så kan du få sitta inne för det.
Citera
2012-02-09, 16:37
Medlem
Bellees avatar
Posten är nog inte lika duktiga som butiker på att kolla id, är inte säker men det känns som att det borde vara så.
Citera
2012-02-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Gå in i en butik och handla något fin tv, köp lite popcorn och invänta nästa onsdag och njut av att se dig själv på Efterlyst

Det är urkundsförfalskning och bedrägeri. Beroende på belopp så kan du få sitta inne för det.
alltid dessa samhällsväktare,det är bästa sättet du säger förmodligen samhällstjänst om du åker fast eller fängelse i nån månad vilket inte är troligt direkt skulle säga att det är 95 procent chans att inte åka fast dom nya falsa idn är bra
Citera
2012-02-09, 16:45
Medlem
asså nu menar jag inte inte något för 100k utan typ dator, mobil tex. känns inte som dom skulle klippa upp det på efterlyst?

man kan ju ha en keps ganska långt nerdragen och titta lite neråt när man går in och ut så kanske dom inte har så bra bilder på en?

förmodligen är nätet bäst kanske gå till 3 i någon galleria eller likande och ta en mobil på abonnemang?
Citera
2012-02-09, 16:47
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfdfdsdefssd
alltid dessa samhällsväktare,det är bästa sättet du säger förmodligen samhällstjänst om du åker fast eller fängelse i nån månad vilket inte är troligt direkt skulle säga att det är 95 procent chans att inte åka fast dom nya falsa idn är bra

Om man bara tittar på vad han frågar så känns det som han lär sätta dit sig själv.

-Handla på avbetalning.
Toppen, de kommer ringa din bank och sedan kolla upp så du har anställning. Caught.

-Beställa från internet.
Ja om han är smart nog att beställa från ett internet café då, annars lär det inte ta många dagar innan söta polisen knackar på dörren. Caught.

Jag tror personligen inte man besitter de största egenskaper att komma undan med ett brott om man måste fråga efter råd på FB. Men som sagt det är ju bara min åsikt.
Citera
2012-02-09, 16:54
Medlem
haha tror det är du som är dum..

tror du man går in och köper med sitt id eller?

-avbetalning man går in i en butik med falsk idt och köper något på någons annans idenetitet hur skulle dom kunna hitta vart jag jobbar?
Citera
2012-02-09, 16:56
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
haha tror det är du som är dum..

tror du man går in och köper med sitt id eller?

-avbetalning man går in i en butik med falsk idt och köper något på någons annans idenetitet hur skulle dom kunna hitta vart jag jobbar?

Herregud, ja du bevisar precis min poäng. Du får nog fundera lite mer på detta innan du går till verket
Citera
2012-02-09, 17:00
Medlem
förklara ist..
Citera
2012-02-09, 17:11
Medlem
Mavvelitos avatar
Avbetalning:
De kommer ju säkerhetsställa att du (den på Id-kortet) är anställd och har fast inkomst. Du kommer få fylla i ditt jobb, telefonnr. osv. Sedan gör de en kreditupplysning på dig (namnet på ID kortet). Sen kommer de be dig om bankuppgifterna mm. Har du inte allt det redan klart som matchar till det namnet du utger dig för, så tror jag inte ens du hinner ut ur butiken innan du är fast.
Citera
2012-02-09, 17:24
Medlem
och detta gör dom alltid när man köper något på tex medimarkt? isåfall är ju det helt uteslutet..

då är ju nät grejjen bättre..

men då måste man först ha ett id som man vet ungefär vart paketen kommer. sen från ett icafe eller bibliotek och beställa sms-avi och hämta ut grejjerna med falskleget.
Citera
2012-02-09, 17:27
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajaninja
förklara ist..

Hade skurkar varit klyftiga hade vi aldrig fått fast dem... Då hade de i för sig kunnat köpa en dator och mobil för egna pengar med...

Inget företag har ju tänkt på det här med falskt ID heller och har absolut inga rutiner på plats för att avslöja dig. De förutsätter att alla är ärliga...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in