2012-02-09, 16:18
Medlem
Heroinepupilss avatar
Hur mycket alkohol kan jag dricka om jag käkar antibiotika utan att bli sjuk? är på 7e dagen tror jag nu. och har ej tryckt i mig andra piller o sånt
Citera
2012-02-09, 16:20
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hur mycket ? Visst fan kan du dricka men inte optimalt.. Men testa med en platta Pripps 7.2 till att börja med.
Citera
2012-02-09, 16:23
Medlem
Cawrholajns avatar
Alkohol har väl en tendens att slå ut viss medicin, och däribland antibiotika. Du blir inte sjuk, men jag tror att antibiotikan mister sin verkan.
Citera
2012-02-09, 16:24
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hur mycket ? Visst fan kan du dricka men inte optimalt.. Men testa med en platta Pripps 7.2 till att börja med.
antar att du inte e seriös
Citera
2012-02-09, 16:24
Medlem
Mavvelitos avatar
Läs på vad din antibiotika heter, vissa sorter kan man utan problem, medans andra tar alkohol bort själva antibiotika kuren och nollställer den sägs det.

I ovanliga fall så kan man få hjärtklappningar och bli sjuk av att blanda de. Eftersom immunförsvaret slass ut av alkohol. Så har du en infektion eller liknande så är det kanske ingen höjdare.
Citera
2012-02-09, 16:25
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cawrholajn
Alkohol har väl en tendens att slå ut viss medicin, och däribland antibiotika. Du blir inte sjuk, men jag tror att antibiotikan mister sin verkan.

om jag bara dricker 4-5 bärs då??
Citera
2012-02-09, 16:25
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Läs på vad din antibiotika heter, vissa sorter kan man utan problem, medans andra tar alkohol bort själva antibiotika kuren och nollställer den sägs det.

I ovanliga fall så kan man få hjärtklappningar och bli sjuk av att blanda de. Eftersom immunförsvaret slass ut av alkohol. Så har du en infektion eller liknande så är det kanske ingen höjdare.

den heter flagyl 400mg
Citera
2012-02-09, 16:27
Medlem
Bellees avatar
Klart du kan dricka, men det är ju väldigt dåligt för din lever. Men att dricka en gång på antibiotika kommer ju inte direkt döda dig.
Citera
2012-02-09, 16:29
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellee
Klart du kan dricka, men det är ju väldigt dåligt för din lever. Men att dricka en gång på antibiotika kommer ju inte direkt döda dig.

jag drack i fredags också, var magsjuk nåra dar efter de men jag e inte säker om de berodde på flagylen. men va bra då ska jag supa idag !!!
Citera
2012-02-09, 16:29
Medlem
Mavvelitos avatar
Användning av Flagyl med mat och dryck
Om alkohol intas under pågående Flagylbehandling kan reaktioner som illamående, huvudvärk, förhöjd puls och värmekänsla uppträda. Alkoholförtäring bör därför undvikas under behandlingen och minst en dag efter avslutad Flagylbehandling.

Fass.se Har ibland både snabbare och bättre svar än FB
Citera
2012-02-09, 16:32
Medlem
Cawrholajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
jag drack i fredags också, var magsjuk nåra dar efter de men jag e inte säker om de berodde på flagylen. men va bra då ska jag supa idag !!!
Jag gjorde en snabb googling och det visade sig att inte vara bra att dricka i samband med den typen av antibiotika du fått utskriven. Du kan få "mycket obehagliga och ibland farliga symptom" står det.

Här kan du läsa lite själv. http://www.fragaapotekaren.se/varfor-far-jag-inte-dricka-alkohol-om-jag-tar-flagyl
Citera
2012-02-09, 16:32
Medlem
Nomis2000s avatar
Alohol påverkar inte antibiotikan på något vis.

FASS Scrolla längst ner på sidan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in