2012-02-09, 16:32
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Användning av Flagyl med mat och dryck
Om alkohol intas under pågående Flagylbehandling kan reaktioner som illamående, huvudvärk, förhöjd puls och värmekänsla uppträda. Alkoholförtäring bör därför undvikas under behandlingen och minst en dag efter avslutad Flagylbehandling.

Fass.se Har ibland både snabbare och bättre svar än FB

Jag läste det, men det stod inte om det avbryter behandlingen.. Men det är nog ingen fara. Känner mig ganska färdigbehandlad ändå.
Citera
2012-02-09, 16:41
Medlem
Smakarsprits avatar
Levern kan väl stressas!
Citera
2012-02-09, 16:42
Medlem
Cawrholajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Jag läste det, men det stod inte om det avbryter behandlingen.. Men det är nog ingen fara. Känner mig ganska färdigbehandlad ändå.
Det är viktigt att du alltid sköter exakt hela behandlingen och inte slutar medicineringen i förväg eller fuckar upp den på annat vis. För att du ska bli helt frisk från det du behandlas mot så måste du följa allt till punkt och pricka. Annars finns det risk att du måste påbörja en ny behandling igen. Jag avråder dig från att dricka alkohol under behandlingen.
Citera
2012-02-09, 16:50
Medlem
Heroinepupilss avatar
Tack alla.
Citera
2012-02-09, 16:52
Medlem
Jag drack alkohol när jag körde en omgång antibiotika.. Jag fick en infektion i såret som jag hade. Jag kommer då aldrig att dricka igen om jag käkar antibiotika, i alla fall ifall det handlar om en sårskada eller operation.
Citera
2012-02-09, 17:07
Medlem
Benziinas avatar
Först: det är bättre avstå än att hälla i sig alkohol under pågående antibiotika behandling.
Dock har jag också druckit alkohol under mina yngre år oavsett pågående antibiotikakur och det har inte gjort varken till eller ifrån.
Som flera redan tagit upp, det är Flagyl som inte passar ihop med alkohol. Mixar du dom två får du en mindre trevlig Antabusrealtion.
Det vill du inte uppleva.
Citera
2012-02-09, 17:08
Medlem
Citat:
den heter flagyl 400mg

Den äter jag med....Och på Apoteket sa dom att man kan smutta på ett par kalla..
Citera
2012-02-09, 18:07
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomis2000
Alohol påverkar inte antibiotikan på något vis.

FASS Scrolla längst ner på sidan.

TS äter Flagyl, och just den nämns i texten du länkar till:
Citat:
Vissa antibiotika ska absolut inte kombineras med alkohol, till exempel - Flagyl som bland annat ges mot vissa infektiösa diarrésjukdomar. Preparatet kan ge en antabuseffekt i kombination med alkohol, säger hon.

Hur svårt är det att låta bli att dricka medan man genomgår en antibiotikakur?
Citera
2012-02-13, 11:04
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
TS äter Flagyl, och just den nämns i texten du länkar till:

Hur svårt är det att låta bli att dricka medan man genomgår en antibiotikakur?

Om det blir helg så är det svårt.
Citera
2012-02-13, 11:07
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priest666
Den äter jag med....Och på Apoteket sa dom att man kan smutta på ett par kalla..

vaa de e ju as bra .
Citera
2012-02-14, 12:16
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Om det blir helg så är det svårt.

Då har man nog värre problem än det man just nu behandlas för.
Senast redigerad av Charmaine 2012-02-14 kl. 12:30.
Citera
2012-02-19, 20:49
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Först: det är bättre avstå än att hälla i sig alkohol under pågående antibiotika behandling.
Dock har jag också druckit alkohol under mina yngre år oavsett pågående antibiotikakur och det har inte gjort varken till eller ifrån.
Som flera redan tagit upp, det är Flagyl som inte passar ihop med alkohol. Mixar du dom två får du en mindre trevlig Antabusrealtion.
Det vill du inte uppleva.

Så var jag så dum att jag ändå gjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in