2018-11-27, 20:01
Medlem
Är blondinbella någon gammal artist som gjort någon one hit wounder i unga dar som sedan börjat blogga? Hjälp en gammal man att förstå vem hon är.
Citera
2018-11-27, 20:04
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hon bekräftar ju att hon vetat om sedan dagen efter de blev ihop och han ville låna 500 000kr att hans affärer gick dåligt.
Det är det klassiska mönstret och själv skulle jag vända på klacken om "nya partnern" ens frågade om lån av en hundralapp. Jag kan inte ta någon av dom här två på allvar men efter att ha läst igenom tråden halva natten så tror jag dom sitter och kurtiserar någonstans. Ska bli intressant att se om det här fallet dör ut eller om det får konsekvenser. Karln är ju en riktig gycklare och bara att ha sett hans Instagram är det overkligt hur någon kunde ge honom förtroendet att förvalta sitt kapital. Så märklig historia från början till slut och obegriplig. I mina ögon är hon en person med stora problem och dålig självkänsla. Nästan konstigt att det inte får ännu mer uppmärksamhet i media eller också håller dom på och gräver.
Citera
2018-11-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bila
Är blondinbella någon gammal artist som gjort någon one hit wounder i unga dar som sedan börjat blogga? Hjälp en gammal man att förstå vem hon är.

En ung blondin som upptäckte att folk gillar att läsa om "prinsessliv" på nätet. Om nymanikrerade naglar osv. Hon har även erkänt att hon lägger upp blogginlägg strategiskt under dagen. På morgonen är det något inspirerande, vid lunch något som provocerar och genererar trafik så folk läser på kvällskvisten. Och samma sak dag in och dag ut. Detta berättade hon får många år sedan nu.
Hon är alltså en tjej som gillar att provocera. Jag tror detta har spiralerat ur kontroll och nu tror jag att hon på riktigt lever i en fantasivärld där hon gör vad som helst för att upprätthålla sin image.
Hon är alltså en s.k. influencer. Hon har även en massa företag runt omkring sig.
Citera
2018-11-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hennes stories håller inte ihop alls. Hon startar grupp för unga kvinnliga aktiesparare, men kan inget om aktier? H vill låna 500 000 vilket gör henne arg och hon gör enligt egen uppgift slut på plats och sticker (utan frågor?), sedan får hon plötsligt en klocka för 111 000 i present och H dyker upp i en Bentley för dryga miljonen, och hon har inga frågor?

Det hon och hennes "team" håller på med nu är bara "damage control", vilket inkluderar att distansera sig från H med alla medel, sanna eller osanna ("kidnappningsdömda personer i mitt hem") och (där det passar) spela den dumma blondin hon inte vill bli betraktad som.

Trams! Det börjar pysa ut lite luft i bubblan kring BB

Kan ju vara så att hon faktiskt lånade ut den där halvmilen till H. Men en affärskvinna som blir grundlurad av en "sol-och-vårare" är väl kanske inte riktigt lika bra reklam som att hon lyckas stå emot? Men det filas och putsas kanske lite på fasaden både här och där kan man misstänka.
Citera
2018-11-27, 20:11
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Hennes stories håller inte ihop alls. Hon startar grupp för unga kvinnliga aktiesparare, men kan inget om aktier? H vill låna 500 000 vilket gör henne arg och hon gör enligt egen uppgift slut på plats och sticker (utan frågor?), sedan får hon plötsligt en klocka för 111 000 i present och H dyker upp i en Bentley för dryga miljonen, och hon har inga frågor?

Det hon och hennes "team" håller på med nu är bara "damage control", vilket inkluderar att distansera sig från H med alla medel, sanna eller osanna ("kidnappningsdömda personer i mitt hem") och (där det passar) spela den dumma blondin hon inte vill bli betraktad som.

Trams! Det börjar pysa ut lite luft i bubblan kring BB

Haha, ja det kan du mycket väl ha rätt i!

Jag tycker i alla fall att det är en mycket trevlig twist i Bellas 24/7-cirkus att hon (som stort fan av golbalist-Annie) fått smaka på både en ensamkommande barnstalkers uppvaktning och lite mångkriminell gängkultur.
Men, som forskarna säger, invandrarkriminaliteten har inget med invandringen att göra, det är en socioekonomisk fråga.
Citera
2018-11-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
En ung blondin som upptäckte att folk gillar att läsa om "prinsessliv" på nätet. Om nymanikrerade naglar osv. Hon har även erkänt att hon lägger upp blogginlägg strategiskt under dagen. På morgonen är det något inspirerande, vid lunch något som provocerar och genererar trafik så folk läser på kvällskvisten. Och samma sak dag in och dag ut. Detta berättade hon får många år sedan nu.
Hon är alltså en tjej som gillar att provocera. Jag tror detta har spiralerat ur kontroll och nu tror jag att hon på riktigt lever i en fantasivärld där hon gör vad som helst för att upprätthålla sin image.
Hon är alltså en s.k. influencer. Hon har även en massa företag runt omkring sig.

Okej med andra ord en person som har byggt sitt liv krig internet? Läste bara i tråden som ligger i Aktuella brott& kriminalfall och hon verkar ju vara en typisk 90-talist som lever i en drömvärld tills verkligheten kommer ikapp?
Citera
2018-11-27, 20:35
Medlem
Citat:
Okej med andra ord en person som har byggt sitt liv krig internet? Läste bara i tråden som ligger i Aktuella brott& kriminalfall och hon verkar ju vara en typisk 90-talist som lever i en drömvärld tills verkligheten kommer ikapp?

Helt korrekt, min uppfattning också =)
verkar som att verkligheten knackar på dörren, och nu flyr hon landet samt hittar på en dålig cover upp för pressen.
Citera
2018-11-27, 20:35
Medlem
@Pontus91 en duktig(??) trader på twitter har lagt ut en konversation med en påstådd långivare till H. Låter inte som nån maffia men stora pengar.
Citera
2018-11-27, 20:39
Bannlyst
Citat:

Absolut inte en typisk 90-talist! Hon är ett maskrosbarn som fick armbåga sig fram i den kalla och hårda förorten Jakobsberg.

Hon kallar det en klassresa, från höghusen i Jakan till 30 millars-villan på Lidingö.
Citera
2018-11-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
@Pontus91 en duktig(??) trader på twitter har lagt ut en konversation med en påstådd långivare till H. Låter inte som nån maffia men stora pengar.

Har du någon länk till detta?
Citera
2018-11-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Har du någon länk till detta?
https://twitter.com/Pontus91/media
Citera
2018-11-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Hon la ju dock in bilder på rum i inlägget. Alltså hade de checkat in och hon redan betalat? Varför ens då skriva att det var en julklapp från H?

Inte för att vara den som är den, men betalar för hotell gör man väl ändå vid utcheckning? Fast flyget borde ju han rimligtvis betalat för dem, annars är det ju en konstig julklapp från en mångmiljonär 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in