2018-11-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Hon bekräftar ju att hon vetat om sedan dagen efter de blev ihop och han ville låna 500 000kr att hans affärer gick dåligt.

Och för någon dag sedan FICK hon inte träffa honom, vem förbjöd det? Nu VILL hon inte träffa honom. Det saknas många bitar i pusslet.
Citera
2018-11-27, 19:24
Medlem
Detta luktar PR-kupp, hon ligger säkert på någon strand just nu och softar och skrattar ihjäl sig åt alla som gått på hela storyn. Nu får hon en jäkla massa publicitet i media, sympatier och klick på sin blogg av sina korkade fans och övriga nyfikna. Jag vill kräkas på henne. Hon borde inte få någon uppmärksamhet alls. Varför gick man på detta.. Aldrig mer.
Citera
2018-11-27, 19:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Adhd är väl något hon fått som diagnos och även testat ett gäng tabletter för. Autism har jag aldrig hört att hon skulle ha, har hon sagt det själv? 😂

Mycket troligt att det är så, speciellt eftersom det är väldigt olikt henne att vara just såhär öppen.

Hon själv följer säkert inte den här tråden,som någon skrev, men hennes anställda gör det säkert. Hon har ju ett gäng med oklara titlar som ingen vet vad de egentligen gör. Head of flashback-tråden finns säkert med där.
Det jag vet är att hon sa att hon hade drag av Asperger när hon var hos Skavlan härom veckan.
Med aktuell terminologi: drag av autismspektrumtillstånd utan intellektuell funktionsnedsättning.

Citat:
Hon bekräftar ju att hon vetat om sedan dagen efter de blev ihop och han ville låna 500 000kr att hans affärer gick dåligt.
Bra påpekande!
Ja, hon erkänner faktiskt att hon visste från början att Hampus hade problem.
Med andra ord har hon ljugit. Igen.
Citera
2018-11-27, 19:26
Medlem
En läsare på bloggen skrev och frågade detta
Blev du inte bjuden på resan till Köpenhamn?
https://www.isabellalowengrip.se/2018/02/16/kopenhamn-2/

isabellalowengrip skriver: 27 november, 2018 kl. 19:05

Hans kort fungerade inte när vi var framme, jag tog även flyg
Citera
2018-11-27, 19:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Detta luktar PR-kupp, hon ligger säkert på någon strand just nu och softar och skrattar ihjäl sig åt alla som gått på hela storyn. Nu får hon en jäkla massa publicitet i media, sympatier och klick på sin blogg av sina korkade fans och övriga nyfikna. Jag vill kräkas på henne. Hon borde inte få någon uppmärksamhet alls. Varför gick man på detta.. Aldrig mer.
Är ALL uppmärksamhet bra uppmärksamhet för varumärket "Isabella Löwengrip" ?
Citera
2018-11-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixza89
En läsare på bloggen skrev och frågade detta
Blev du inte bjuden på resan till Köpenhamn?
https://www.isabellalowengrip.se/2018/02/16/kopenhamn-2/

isabellalowengrip skriver: 27 november, 2018 kl. 19:05

Hans kort fungerade inte när vi var framme, jag tog även flyg

Hon la ju dock in bilder på rum i inlägget. Alltså hade de checkat in och hon redan betalat? Varför ens då skriva att det var en julklapp från H?
Citera
2018-11-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Visst, Isabella följer Flashback Forum mycket nära. Det vet vi sen tidigare. Hon gick t ex ut på Instagram och berättade att hon slutat dricka alkohol direkt efter att vi diskuterat hennes vinpimplande i tråden. Slump?

Dagens text är som konstaterats annorlunda. Hon passar sig noga för att förtala Hampus utan går all in när det gäller att väcka medkänsla och sympatier. Men i sak är det väl inte så underligt eller fel att en person som professionellt ägnar dig åt investeringar också ger sin flickvän råd om hennes ekonomi?
Det motsatta är de facto helt okej för Isabella: hon gav honom ekonomiska råd och fick honom att starta ett aktiebolag.
Nej, det håller inte. Isabella hycklar.

Jag har noll koll på denna BB. Men tittade nyss på Skavlan-avsnittet.
Reagerade lite på en sak.
Att köra bil med barn i bilen bakfull verkade inte bekymra henne alls,
men däremot att åka fast i nyktherhetskontroll och förstöra sin image/karriär.

Får lite känsla av psykopat där, eller är hon bara obetänksam?

Att tala illa om andra på sin blogg är väl heller ingen speciellt smickrande egenskap.
Låter faktiskt rätt osannolikt att man frågar om man får låna en halv mille av någon bara sådär.
Men ord står mot ord. Sanningen lär vi väl aldrig få ta del av dessvärre.
Citera
2018-11-27, 19:35
Medlem
Alltså, om inte de här sakerna om Hampus är sanna som hon har kläckt ur sig, och alltså sminkat sanningen för att framhäva sig själv, ja då är det riktigt, riktigt illa.

Hur som helst så kommer hon nog att vara körd framöver affärsmässigt. Vem vill sammankopplas med henne lixom?

Och vad sjutton är det hon tjänar pengar på? Känns som ett luftslott hela hon... Spricker bloggen - då är det tack och godnatt.
Citera
2018-11-27, 19:36
Medlem
Citat:
Och nu nämner hon inget om kriminella som hotat utan nu karaktärsmördar hon honom fullständigt.
Mycket märkligt. helt plötsligt inte ett ord om ngn hotbild
Citera
2018-11-27, 19:38
Medlem
Richard-IIIs avatar
Hennes stories håller inte ihop alls. Hon startar grupp för unga kvinnliga aktiesparare, men kan inget om aktier? H vill låna 500 000 vilket gör henne arg och hon gör enligt egen uppgift slut på plats och sticker (utan frågor?), sedan får hon plötsligt en klocka för 111 000 i present och H dyker upp i en Bentley för dryga miljonen, och hon har inga frågor?

Det hon och hennes "team" håller på med nu är bara "damage control", vilket inkluderar att distansera sig från H med alla medel, sanna eller osanna ("kidnappningsdömda personer i mitt hem") och (där det passar) spela den dumma blondin hon inte vill bli betraktad som.

Trams! Det börjar pysa ut lite luft i bubblan kring BB
Citera
2018-11-27, 19:45
Medlem
När man lyssnar på intervjun med H så pratar han hela tiden väldigt tydligt och ”korrekt”.

När han sedan ska prata om de som varit hemma hos BB så börjar han stamma väldigt mycket och säger även ”ehmm” typ vartannat ord. Det känns ju inte som att han talar 100% sanning då. Jag tror han ljuger för att rädda sitt eget skinn.
Citera
2018-11-27, 19:53
Medlem
"Alla dessa idéer om kapitalförsäkringar utomlands, hur de kunde äga mitt hus på något sätt. Jag minns inte. Jag sköt undan allt han sa och köpte huset som vanligt privat. Nu i efterhand är jag så tacksam över hur jag ekonomiskt aldrig agerade på vad han sa. Men jag ser också hur nära jag var på att trilla dit med att låta honom köpa kryptovalutorna för en större summa. Några månader till så hade jag säkert tänkt annorlunda. Man bryts ner."

Jag tror detta är skrivet som svar på diskussionerna här om lagfart m.m. eftersom Isabella för närvarande inte står som ägare på bostaden.

Enligt lantmäteriet har inget ägarbyte skett på bostaden...? Menar de bara att de inte fått in anmälan om lagfart ännu?
Huset är ju inte sålt sedan 2016 heller enligt Booli. Öppnar upp för lite spekulationer.
Senast redigerad av Zebrima 2018-11-27 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in