2013-01-18, 05:11
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Haha. Jag kan bara hålla med. Man undrar vad en bortskämd snorvalp från en rikemansfamilj har att säga som t.o.m. kostar att lyssna på. Att sitta i sitt flickrum hemma hos mamma och pappa och blogga om sina tonårsproblem med finnklämmande och förälskelser i film- och rockstjärnor är en sak, fast att komma några år efter allt det där och leka vuxen med "entreprenörskap" varvat med föreläsningar är en annan. Jösses.

Avundsjuka, visst att hon inte verkar framstå som släkting till Einstein, men varför skulle hon sakna livserfarenhet och inte ha något att säga? Har hon en blogg med tusentals läsare varje dag, skrivit en bok som sålts m.m så verkar det ju vara så att hon kanske ändå har något budskap?
Jag skulle vilja se dig eller den du citerade göra liknande.
Synd om er som inte kan inse att andra har det bättre eller är bättre än ni på många fronter, WT människor är ni.
Senast redigerad av iNViSiBiLiTY 2013-01-18 kl. 05:13.
Citera
2013-01-18, 08:17
Medlem
Ingen "Egoboost Magazine", ingen turné, ingenting. Hur ska detta sluta? Ja, se dessa bloggerskor. Bygga luftslott och drömvärldar är de i alla fall bra på. Det kan ingen ta ifrån dem.
Citera
2013-01-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Ingen "Egoboost Magazine", ingen turné, ingenting. Hur ska detta sluta? Ja, se dessa bloggerskor. Bygga luftslott och drömvärldar är de i alla fall bra på. Det kan ingen ta ifrån dem.
Kanske skaffar hon nu, mot all förmodan, ett riktigt jobb!?
Citera
2013-01-18, 12:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iNViSiBiLiTY
Avundsjuka, visst att hon inte verkar framstå som släkting till Einstein, men varför skulle hon sakna livserfarenhet och inte ha något att säga? Har hon en blogg med tusentals läsare varje dag, skrivit en bok som sålts m.m så verkar det ju vara så att hon kanske ändå har något budskap?
Synd om er som inte kan inse att andra har det bättre eller är bättre än ni på många fronter, WT människor är ni.

BB hävdar ju att det är tusentals människor som köpt biljetter till turnen men det kunde raskt dementeras av VD för talarförmedlingen, endast 240 pers hade köpt biljetter
Hon är en lögnare som bygger luftslott helt enkelt och en sån person ser du upp till, hur är det fatt med förståndet hos dig?

Och hon har tusentals läsare på bloggen ?
Det är i princip bara unga omogna tjejer som glider in där som inte har något eget intressant liv utan som behöver en "avgud" att se upp till men dom vill inte betala dyrt för att lyssna på rappakaljan.

Samma tjejer har köpt boken och samma tjejer köpte INTE biljetterna till turnen som nu är inställd.
Vad exakt har BB för värdefullt budskap ?
Det vore fint om du kanske kunde ta och berätta ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-01-18 kl. 12:18.
Citera
2013-01-18, 14:12
Medlem
iNViSiBiLiTYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
BB hävdar ju att det är tusentals människor som köpt biljetter till turnen men det kunde raskt dementeras av VD för talarförmedlingen, endast 240 pers hade köpt biljetter
Hon är en lögnare som bygger luftslott helt enkelt och en sån person ser du upp till, hur är det fatt med förståndet hos dig?

Och hon har tusentals läsare på bloggen ?
Det är i princip bara unga omogna tjejer som glider in där som inte har något eget intressant liv utan som behöver en "avgud" att se upp till men dom vill inte betala dyrt för att lyssna på rappakaljan.

Samma tjejer har köpt boken och samma tjejer köpte INTE biljetterna till turnen som nu är inställd.
Vad exakt har BB för värdefullt budskap ?
Det vore fint om du kanske kunde ta och berätta ?

1, hon har/haft 4 företag redan när hon är 22 år, vad har du åstadkommit i ditt liv?
2, hennes företag drog in 2011 totalt 3,579tkr + 1.416tkr + 591tkr, den fjärde är nystartad och inget bokslut är publicerat än.. men 5.586tkr, alltså 5.586.000 år 2011. det är en hel del pengar. Jag tror inte du har samma inkomst något år av ditt liv.
Sen om hennes målgrupp är unga är det inget fel på, man måste rikta sig in mot någon åldergrupp när man startar företag, men vad vet du om det? Sen är det säkert inte ens sant utan något du bara inbillat dig, men vi säger att det är sant för din skull.
Om hennes målgrupp är unga omogna tjejer så är det bara bra, kolla bara på hur barnen beter sig i dagens läge, finns det någon som kan få in ett o annat i deras huvud så är det bara bra eftersom det inte är kissie vi pratar om..

Sen om hon nu sålde 240 biljetter eller 2000 biljetter är inte värsta grejen.
efter en enkel sökning på google så fick jag fram att fotbollslaget chelsea också vart med om liknande, de fick inte sina biljetter sålda till en CL match. är dom dåliga för det?
vi kan ta samma genre och säga att britney spears också hade en fiasko försäljning till hennes konsert och att man gav bort mer biljetter än man sålde.. det är inte hela världen. sånt kan hända alla.

Du är antagligen ett WT som försöker få andra att se dåliga ut för att må bättre själv, kolla dig i spegeln, sen kan du snacka om andra.. kompis.
Senast redigerad av iNViSiBiLiTY 2013-01-18 kl. 14:38.
Citera
2013-01-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iNViSiBiLiTY

Men din naiva lilla kretin. Jag förstår att jag och andra här på tråden krossade ditt hjärta med några uppenbara observationer om din våta dröm.

Med en liten sökning så finner man också att hennes pappa är involverad i hennes "bolag" och med största sannolikhet så är och har han varit involverad från dag ett i samtliga engagemang som hon någonsin varit i kontakt med. Att ha sitt namn skrivet på papper innebär inte per automatik att man är den som drar i trådarna.

Jag ser en bortskämd snorvalp med näsan högt i det blå; i ett rosa moln med navelsträngen kopplad till en rikemansfamilj och föräldrarna har fungerat som stödhjul från dag ett. Den beskrivningen skulle jag köpa vilken dag i veckan som helst angående henne.

Och slutligen nej, jag har inte "läst på" om din våta dröm mer än sneglat på artiklar som i det här fallet. Jag är inte det minsta intresserad mer än att kommentera här på tråden. Vad gäller livserfarenhet, personen jag citerade hade rätt. Jag har svårt att se hur hon, efter ovanstående beskrivning och vid 22 års ålder, kan ha något ö.h.t. att tillföra som är värt att betala för. Som jag skrev tidigare, att sitta hemma i sitt flickrum i mammas och pappas stora villa någonstans i "idyllen" och blogga om sina tonårsproblem, och dessutom knappt ha passerat åldern med mer än ett par, tre år är en sak fast steget ut i verkligheten och vuxenlivet är en annan. Det där med att skriva en bok... En bok skriver man, såvida den inte är skönlitterär (påhittad), baserad utifrån livserfarenheter. Vad är hennes nästa steg? En tegelsten på 300 sidor fylld med memorarer vid 23 års ålder kanske?
Senast redigerad av Centurion77 2013-01-18 kl. 15:32.
Citera
2013-01-18, 15:47
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Är det hennes pappa som ligger bakom det efterblivna efternamnet?
Citera
2013-01-18, 16:01
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Är det hennes pappa som ligger bakom det efterblivna efternamnet?

Nej. Pappan heter Rydberg.

Från SvD:
Citat:
Isabella heter egentligen Rydberg i efternamn, Löwengrip är hennes mellannamn. Gör man en sökning på hennes alter ego Blondinbella, bloggen som satte fart på karriären i de tidiga tonåren, finns det många elaka röster som påstår att namnet Löwengrip är taget för att låta adligt.
Adelsliknande efternamn och namn på utdöda adelssläkter finns ofta med bland ansökningarna, enligt experter på PRV.
Men Isabella har ingen sådan avsikt, försäkrar hon.
– Vi har haft det i flera generationer på mammas sida. Att det skulle låta adligt har jag aldrig tänkt på, för mig var det bara det jag hette. När jag var yngre ville jag hellre heta Rydberg som potatissalladen, det var mer coolt så jag brukade använda det istället.
När föräldrarna skildes blev det viktigt att använda båda efternamnen för att inte välja sida. Men med tiden föll Rydberg bort, i dag använder hon bara sitt riktiga efternamn när hon vill undvika att bli igenkänd.

Med facit i hand var det väl ett vettigt beslut med tanke på att hon numera inte har någon kontakt med sin far.
Citera
2013-01-18, 16:04
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Nej. Pappan heter Rydberg.

Från SvD:

Med facit i hand var det väl ett vettigt beslut med tanke på att hon numera inte har någon kontakt med sin far.
Jaha, är det flera generationer gammalt och inte ett faktiskt efternamn så det inte så illa. Namnet är fortfarande helt efterblivet dock.
Citera
2013-01-18, 16:14
Medlem
cashmoney2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Men din naiva lilla kretin. Jag förstår att jag och andra här på tråden krossade ditt hjärta med några uppenbara observationer om din våta dröm.

Med en liten sökning så finner man också att hennes pappa är involverad i hennes "bolag" och med största sannolikhet så är och har han varit involverad från dag ett i samtliga engagemang som hon någonsin varit i kontakt med. Att ha sitt namn skrivet på papper innebär inte per automatik att man är den som drar i trådarna.

Jag ser en bortskämd snorvalp med näsan högt i det blå; i ett rosa moln med navelsträngen kopplad till en rikemansfamilj och föräldrarna har fungerat som stödhjul från dag ett. Den beskrivningen skulle jag köpa vilken dag i veckan som helst angående henne.

Och slutligen nej, jag har inte "läst på" om din våta dröm mer än sneglat på artiklar som i det här fallet. Jag är inte det minsta intresserad mer än att kommentera här på tråden. Vad gäller livserfarenhet, personen jag citerade hade rätt. Jag har svårt att se hur hon, efter ovanstående beskrivning och vid 22 års ålder, kan ha något ö.h.t. att tillföra som är värt att betala för. Som jag skrev tidigare, att sitta hemma i sitt flickrum i mammas och pappas stora villa någonstans i "idyllen" och blogga om sina tonårsproblem, och dessutom knappt ha passerat åldern med mer än ett par, tre år är en sak fast steget ut i verkligheten och vuxenlivet är en annan. Det där med att skriva en bok... En bok skriver man, såvida den inte är skönlitterär (påhittad), baserad utifrån livserfarenheter. Vad är hennes nästa steg? En tegelsten på 300 sidor fylld med memorarer vid 23 års ålder kanske?

"Med en liten sökning" - är det ditt underlag för hela din slutsats? Hon är en av de absolut mest drivna personer _jag känner_ och hennes pappa har inget med hennes framgångar att göra. Att man placerar sina föräldrar i styrelsen är väldigt vanligt när man är ung företagare då man behöver fler ledamöter än sig själv.

Så ja, ut och gör något med ditt eget liv nu.
Citera
2013-01-18, 16:22
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney2
"Med en liten sökning" - är det ditt underlag för hela din slutsats? Hon är en av de absolut mest drivna personer _jag känner_ och hennes pappa har inget med hennes framgångar att göra. Att man placerar sina föräldrar i styrelsen är väldigt vanligt när man är ung företagare då man behöver fler ledamöter än sig själv.

Så ja, ut och gör något med ditt eget liv nu.

Allt handlar om efterfrågan.
Att leverera i rätt tidpunkt är antingen smart eller lyckosamt.
Idag finns det människor som köper "grön el", inte för att det är rätt eller smart, eller ekonomiskt för den delen, utan för att det förväntas av omgivningen som i något led fått nys om denna fiktiva statushöjare.

Den vite mannen i privat sektor har aldrig varit intresserad av BB, densamme är målgruppen alla (i längden framgångsrika) näringsidkare bör blida för en långsiktig nettovinst.

Blondinbella har gjort sitt, som vi ser nu. Hon må tjäna lite flis men om 15 år är det nog inte lika förgyllt längre.
Citera
2013-01-18, 16:28
Medlem
cashmoney2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Allt handlar om efterfrågan.
Att leverera i rätt tidpunkt är antingen smart eller lyckosamt.
Idag finns det människor som köper "grön el", inte för att det är rätt eller smart, eller ekonomiskt för den delen, utan för att det förväntas av omgivningen som i något led fått nys om denna fiktiva statushöjare.

Den vite mannen i privat sektor har aldrig varit intresserad av BB, densamme är målgruppen alla (i längden framgångsrika) näringsidkare bör blida för en långsiktig nettovinst.

Blondinbella har gjort sitt, som vi ser nu. Hon må tjäna lite flis men om 15 år är det nog inte lika förgyllt längre.

Varför skulle inte hon kunna utvecklas om 15 år som alla andra? Hon har ju sedan väldigt länge gjort en väldigt tydlig förändring i målgrupp från "fjortisar" till unga ambitiösa karriärstjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in