Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det är väl ganska tydligt att mångas hat mot Blondinbella är ett mycket klart exempel på jantelagen. Denna tråd har över 1700 inlägg, mestadels från personer som inte gillar henne. Gillar man henne inte är det väl bara att strunta i denna tråd, hennes blogg och TV-program o.s.v. Det kan väl inte vara så svårt?
Givetvis, men detta är en diskussion kring blondinbella och bloggbrudar i allmänhet, och folk skriver vad de tycker. Visst verkar det som en hel del folk är avundsjuka på hennes framgång, hur kan man inte vara det när hon håvar in stordegen vid 18 års ålder? Själv säger jag bara att jag stör mig väldigt mycket på personen i fråga, och jag tycker det är jobbigt att även om jag skiter i personen i fråga, aldrig har läst hennes blogg eller aktivt letat upp någon info som har med henne att göra så ser jag henne dagligen och vet mångdubbelt mer om henne än jag vill bara genom att följa det aktiva nyhetssvepet. Det är mitt problem med henne, den mediala uppmärksamheten hon får gör att det enda sättet att koppla bort allting som har med denna person att göra är att stoppa i öronproppar och sätta en plåthink över skallen, de går inte att slippa henne annars.