2012-02-09, 01:33
Medlem
Megaforces avatar
Vad jag inte riktigt förstår är hur de kunnat låsa in tjejen på ett hotellrum. Hotellrumsdörrar brukar av brandsäkerhetsskäl alltid vara öppningsbara inifrån rummet, även om man låser dem.
Citera
2012-02-09, 01:39
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
New York Post har tagit bort artikeln.

De misstänkta riskerar från fem till högst tio år i fängelse

Jag vet inte vilken länk till vilken artikel Malom saknar, men följande finns kvar i alla fall:

Sex horror at W Hotel
http://www.nypost.com/p/news/local/m...-rss&FEEDNAME=

Under rubriken Comments hittas i länken ett bidrag med följande text:

Case Information

Incident
Date: February 4, 2012 20:00

Arrest
Date & Time: February 4, 2012 22:24

Court: New York Criminal Court

Case #: 2012NY011359
Defendant: Adalberth, Niklas
born October 18, 1981
NYSID: 11763075Z

D Felony, 1 count, Arrest charge, Arraignment charge
Description: Sx Abs:cntct-frcbl Cmplsn

Bond $10,000
paid in cash on February 6, 2012

Case #: 2012NY011360
Defendant: Saltin, Jens O
born February 4, 1981
NYSID: 11763026P

D Felony, 1 count, Arrest charge, Arraignment charge
Description: Sx Abs:cntct-frcbl Cmplsn

Bond $10,000
paid in cash on February 6, 2012

New York State Unified Court System
http://iapps.courts.state.ny.us/webcrim_attorney/Login

D Felony means:

Maximum prison term 10 years, 5 years at least
Maximum fine $250,000

Classes of offenses under United States federal law
http://en.wikipedia.org/wiki/Classes...es_federal_law

Männen är misstänkta för ett brott klassat som D Felony. Skulle de befinnas skyldiga och dömas till fängelse blir alltså straffet minst fem och högst tio år. Vilka möjligheter som finns att få villkorlig påföljd vet jag ej.
Senast redigerad av kafu 2012-02-09 kl. 02:26.
Citera
2012-02-09, 02:23
Medlem
Psyko Dads avatar
Hoppas att det går åt skogen med klarna nu, man kan alltid önska för värre skit företag får man leta efter.
Citera
2012-02-09, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Ja förmodligen, inte så att jag har jättebra koll på det men jag tror ju absolut inte de skulle släppa dem för bara 66 000 om det fanns starka bevis mot dem..
Kom ihåg att åklagaren har gjort en riskbedömning, dom kommer inte att fly då Sverige har utlämningsavtal med USA och dom riskerar inte dödsstraff. Dessutom så har dom massa att förlora på att fly, då deras pengar sitter fast i företaget. Nej, det betyder lite.
Citera
2012-02-09, 03:03
Medlem
Man ska inte döma på förhand men jag tycker dom känns skyldiga här.
Killarna skulle inte ha häktats i två dagar om bevisen var obefintliga. Sen så vet jag att det finns idioter som fakeanmäler men de är troligtvis i mycket liten minoritet.

Då killarna är rika hoppas jag på hårda straff vid fällande dom.
Citera
2012-02-09, 03:06
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vad jag inte riktigt förstår är hur de kunnat låsa in tjejen på ett hotellrum. Hotellrumsdörrar brukar av brandsäkerhetsskäl alltid vara öppningsbara inifrån rummet, även om man låser dem.

En rimlig invändning från Megaforce.

När jag i inlägg #168 skrev att offret var inlåst och frihetsberövat, då hade jag innehållet i Expressens artikel i bakhuvudet.

Expressen skrev:

"Enligt New York-polisen ska de ha låst in och förgripit sig på en ung kvinna på ett lyxhotell.

De två svenska finansmännen i 30-årsåldern greps i lördags för att ha förgripit sig på en 19-årig kvinna på lyxhotellet W på Manhattan i New York.

De båda svenskarna misstänks för att ha låst in kvinnan på hotellrummet mot hennes vilja."

Detta med inlåsning på hotellrummet verkar vara en personlig slutsats från Expressens reporter. Jag hittar vid kontroll i amerikanska källor inget uttalande från polis eller åklagare som bekräftar tidningens påstående.

Svenskar gripna för sexbrott i New York
http://www.expressen.se/nyheter/sven...tt-i-new-york/
Citera
2012-02-09, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Det är inte precis så att amerikanerna är dumma nog att låta utländska miljonärer plocka med sig passet (om de nu släpps mot borgen).

Svenska ambassader och konsulat är tvungna att utfärda nya pass åt alla svenska utomlands som saknar pass, oavsett orsaken.
Citera
2012-02-09, 04:32
Medlem
Liradess avatar
En historia som har förlorare hur det än går.

Har alla grundare 800 000 000kr cirkus? Någon som vet mer om det?

Skulle vara intressant och höra hur detta gick till, kom polisen till rummet? Om det var dom tre på rummet, hur förklarar dom det?
Citera
2012-02-09, 06:18
Medlem
dandylines avatar
Typiskt WT-luder som försöker tjäna en extra hacka. 90% av alla sådana fall är skitsnack, tjejerna vill ha uppmärksamhet. Money talks i USA, tjejer är inga direkta problem. Denna tråd är fylld av WT-bönder som jobbar som mjölkare på bondgården.
Citera
2012-02-09, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Typiskt WT-luder som försöker tjäna en extra hacka. 90% av alla sådana fall är skitsnack, tjejerna vill ha uppmärksamhet. Money talks i USA, tjejer är inga direkta problem. Denna tråd är fylld av WT-bönder som jobbar som mjölkare på bondgården.
Mjölkare på bondgården är centerpartister och ryggraden i det borgliga Sverige.
Fälldin och Olof Johansson är gamla horbockar som är oskyldiga.
Citera
2012-02-09, 07:25
Medlem
Raouls avatar
Det är en smått märklig historia det här. Mest märkligt är hur viktigt det blev för viss svensk "nyhetsmedia" att lyfta upp händelsen efter det att de två misstänkta männen släppts fria mot borgen.

Sedan är det själva det påstådda händelseförloppet som många skribenter redan varit inne på; vems hotellrum, hur hamnade de där, "inlåst", var träffades männen och den unga kvinnan etc. Med den info som finns tillgänglig tror iaf jag att detta inte kommer att leda vidare, det känns "överdrivet" alt "påhittat".

Det som i mina ögon talar för att männen skulle vara skyldiga till något fuffens är att de, eller iaf en av dem, är att han varit med och grundat ett företag som ägnar sig åt utpressning i Nigeriabrevsanda.
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Hoppas att det går åt skogen med klarna nu, man kan alltid önska för värre skit företag får man leta efter.
Det får vi hoppas, jävla Nigeriabrevsscam är vad Klarna är.
Citera
2012-02-09, 09:03
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hur såg tjejen ut? Nån utvikningsbrud eller hooker? Vad finns om henne att gräva fram. Var det första gången eller hade hon vanan inne? Bilder kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in