Citat:
Ursprungligen postat av snedtrippen
Är det golvmatta du har nu menar du? Vad har du på väggarna, kakel?
Att riva ut mattan och ersätta med klinker är inte svårt (för en fackman), det där med fuktspärren ska inte vara några problem. Men det är ju svårt att svara på utan att ha sett badrummet.
Jag har sett många golv där privatpersoner bara har målat över.
Färgen har nästan alltid varit sprucken lite här och där, men det finns kanske färger som passar sig bättre till detta. Sen vet jag inte heller om det är bra/dåligt för själva mattan att bli målad på.
Till tidigare inlägg: Jag håller fullt med er.. Jag hade givetvis gjort om hela badrummet om det var så att jag hade pengar och kunskap att göra det. Men i mitt läge så kan jag inte göra det själv och har inte pengar till att fixa det, så jag hade bara en tanke om det gick att lösa till en billigare peng..
snedtrippen: Det är en golvmatta jag har och det är kakel på väggarna. Väggarna är i bra skick och vita så jag har inget behov av att byta dem, utan det är golvet som drar ner hela intrycket på badrummet. Det låter toppen om det skulle gå att bara göra golvet för då gör jag helst så. Men jag har hört av flera att det inte går för spärren, men det kanske är brist på kunskap det handlar om då
Kan tänka mig att målning inte är att rekommendera, men ville mest höra ifall klinkers inte var möjligt utan att riva allt.
Tack snälla för era kommentarer