2012-02-09, 12:52
Medlem
BridgeRocks avatar
Jag brukar köpa burgare och köttbullar, just av tidsaspekten. Ibland vill man ha något snabbt och då tycker jag det funkar bra. Just hamburgare finns det en, från scan tror jag det är, som smakar jäkligt bra. Lite hickorysmak.

Dock så såg jag häromdagen på willys att dom har färdig bersa som stod brevid färska lasagneplattor. Känns som att om man gör lasagne så kan man nog göra sin egen bersa.
Citera
2012-02-09, 12:55
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Bärsa? Öl?
Hänger du i den här tråden utan att veta vad bersa är?

Bersamelle!

Såg nu att jag råkade posta två gånger då det verkade som att mitt första inlägg aldrig postades. Buggar lite med appen till Android.
Citera
2012-02-09, 12:56
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Här om dagen så såg jag på Willys att dom hade färdig bersa. Det stod placerat på samma ställe som dom hade färska lasagneplattor. Om man ställer sig och gör lasagne så borde man väl kunna göra en egen bersa med.
Ja verkligen. Hoppas verkligen att det i alla fall var bersa med ost i, alltså ostsås, för är det ren bersa så duger det inte för mig.

Har en tråd om det: https://www.flashback.org/t880661
Citera
2012-02-09, 12:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Hänger du i den här tråden utan att veta vad bersa är?

Bersamelle!

Såg nu att jag råkade posta två gånger då det verkade som att mitt första inlägg aldrig postades. Buggar lite med appen till Android.

Ah, béchamelsås.
Tja...jag skulle föredra att köpa en färdig lasagne...men tja...säg att man har lite köttfärs(sås) över sen ngt annat men inte har riktigt ork att laga mat så kanske det kan vara smidigt att köpa färdig béchamelsås och riven ost samtidigt som man köper lasagneplattor...då blir det ju ngt enkelt man bara slänger ihop snarare än något man tillagar.
Citera
2012-02-09, 13:05
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ah, béchamelsås.
Tja...jag skulle föredra att köpa en färdig lasagne...men tja...säg att man har lite köttfärs(sås) över sen ngt annat men inte har riktigt ork att laga mat så kanske det kan vara smidigt att köpa färdig béchamelsås och riven ost samtidigt som man köper lasagneplattor...då blir det ju ngt enkelt man bara slänger ihop snarare än något man tillagar.

Som singel och karl med en stor j-a latmask som bor inom en så brukar det bli färdig lasange då jag fan inte står o horar 1 timma med skiten för o sedan trycka i mig det framför dumburken. Fanns nån billig skit på Lidl för 25kr/kg som inte smaka helt kattskit. Kanske inte innehåller de bästa råvarorna så kompenseras det av smakämnen som lurar mina smaklökar att tro det är ambrosia jag moffar.
Citera
2012-02-09, 13:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Som singel och karl med en stor j-a latmask som bor inom en så brukar det bli färdig lasange då jag fan inte står o horar 1 timma med skiten för o sedan trycka i mig det framför dumburken. Fanns nån billig skit på Lidl för 25kr/kg som inte smaka helt kattskit. Kanske inte innehåller de bästa råvarorna så kompenseras det av smakämnen som lurar mina smaklökar att tro det är ambrosia jag moffar.

Samma här...färdig lasagne är smidigt som fan och ofta ganska gott.
Dock har jag en del älgfärs i frusen som jag borde göra nåt med...och lasagne skulle ju kunna vara något...och tja..med en liten kokvrå och lite utrustning så kanske det kan vara smidigare att köpa färdig sås istället för att vispa ihop själv.
Citera
2012-02-09, 13:14
Medlem
Frank Friendlys avatar
Jag ær ledsen alltså men ni som køper færdiga burgare pga tidsaspekten ær fan dumma i huvudet.

Om ni inte vet hur man gør eller ær bara lata å ær det helt ok med mig, men att tro att det tar lång tid att platta ut en klump køttfærs till en burgare

skulle aldri køpa færdiga køttbullar eller burgare, då æter jag hellre havregrynsgrøt om jag har bråttom
Citera
2012-02-09, 13:17
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Samma här...färdig lasagne är smidigt som fan och ofta ganska gott.
Dock har jag en del älgfärs i frusen som jag borde göra nåt med...och lasagne skulle ju kunna vara något...och tja..med en liten kokvrå och lite utrustning så kanske det kan vara smidigare att köpa färdig sås istället för att vispa ihop själv.

en kastrull och en visp.

Du behøver ju ændå båda om du ska smælta ner ost i din færdiga becha

(smaksak med ost i såsen)
Citera
2012-02-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Äter sådan ost just nu. Ända anledningen var dock att den hade lägst kilopris på Netto

Usch och fy :P Jag vet inte varför men jag tycker färdigskivad ost smakar annorlunda. För övrigt brukar jag köpa ost när det är extrapris, då är kilopriset minsann billigt.
Citera
2012-02-09, 13:31
Medlem
M.Tsvangirais avatar
Våffelsmetsmix. Det är verkligen sjukt enkelt att göra själv.
Citera
2012-02-09, 13:34
Medlem
64550.s avatar
Såg färdig "omelettsmet" på konsum för ett tag sen, fick mig att le
Citera
2012-02-09, 13:36
Medlem
Psyko Dads avatar
90% så äter jag nog halv/helfabrikat för det är enkelt att få klart på 5 min. Jag är inte mkt för att stå vid spisen så det blir sånt eller en pizza/subway/hamburgare på vägen hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in