Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Maria Sveland har nyss gråtit ut i DN angående det faktum att i Sverige och i Europa så håller vindarna på att vända. Feminism byts ut mot invandringskritik, islamkramande mot att Jimmie Åkesson får gott bemötande i statsmedia, osv osv. Allt ont verkar komma tillbaks från 30-talet och detta är ju någonting fantastiskt i mitt tycke. Jag undrar bara om hon har så rätt som hon tror att hon har? Vad säger ni?
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/hatet-som-gor-mig-politiskt-deprimerad
Maria Sveland har inte sammanfattat för sig själv samhällets utveckling. Det hon förbiser är den oreda som blivit i en del städer här i Sverige pga massinvandring och vad som kommit i och med det.
Det hon skriver är bara en i raden av många påhittade versioner av olika påhopp, som skall lägga ridå över det som utvecklar sig i landet.
Hon kan inte skylla på oss andra att det från början av och i den sjuka invandringspolitik som bedrivits inte funnits någon struktur för arbete för de grupper som man plockat in i landet.
Är man med avsikt blind i utvecklingsfaser av det slag vi har sett, ska man inte uttala sig om samhällsutveckling på den nivå som hon nu raljerar i.
Hade hon sagt att hon blir deppad över den dekadens som hon upplever över den invandringspolitik som bedrivs här i landet, hade det varit en mer sanningsbetingad iakttagelse.
Men en sådan artikel skulle inte fått plats, då en sådan upplysning för svenska folket inte får vara tillgänglig!