2012-02-08, 11:10
Medlem
Tjafsarns avatar
Maria Sveland har nyss gråtit ut i DN angående det faktum att i Sverige och i Europa så håller vindarna på att vända. Feminism byts ut mot invandringskritik, islamkramande mot att Jimmie Åkesson får gott bemötande i statsmedia, osv osv. Allt ont verkar komma tillbaks från 30-talet och detta är ju någonting fantastiskt i mitt tycke. Jag undrar bara om hon har så rätt som hon tror att hon har? Vad säger ni?

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/hatet-som-gor-mig-politiskt-deprimerad
Citera
2012-02-08, 11:16
Medlem
Aleh09s avatar
Nej den bekräftar att vi är på väg åt fel håll men att det finns några få partier runt om i Europa som vill stoppa vansinnet. Sen förstår jag inte hur hon får in antifeminism i det hela. Man kan sammanfatta krönikan med att Maria Sveland är efterbliven.
Citera
2012-02-08, 11:22
Medlem
Tjafsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Nej den bekräftar att vi är på väg åt fel håll men att det finns några få partier runt om i Europa som vill stoppa vansinnet. Sen förstår jag inte hur hon får in antifeminism i det hela. Man kan sammanfatta krönikan med att Maria Sveland är efterbliven.

Jag har ändå svårt att tänka mig att den här sortens krönikor hade dykt upp för låt säga 5-10 år sedan. Då var ju allt kristallklart att multikulti och feminism var det rätta och Maria Sveland hade bara gottat sig i att allt var som det skulle. Hon verkar uppgiven och bitter som att hon och etablissemanget håller på att förlora striden. Det glädjer mig.
Citera
2012-02-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09

Man kan inte försöka integrera en kvinnoföraktande religion i samhället och försöka hävda att man är feminist.
Citera
2012-02-08, 11:58
Medlem
trailblasers avatar
Jag gottar mig i hennes uppgivenhet.
Citera
2012-02-08, 12:22
Medlem
Ricardo.Klements avatar
Läste precis artikeln och njöt. Helt underbart att de vänsterintellektuella börjar bli "politiskt deprimerade". Brukar själv munhuggas en hel del med så kallade kulturmarxister på krogen och de börjar helt klart bli på defensiven. Ryggdunkadet funkar klart bra inom Stockholms media elit, men bland "verklighetens folk" så börjar det desto bättre bli allt svårare att övertyga om genus och multikulti.
Citera
2012-02-08, 12:30
Medlem
Om man blir politiskt deprimerad av att åsiktsmonopolet börjar spricka i bör man vara ärlig nog att erkänna att man är totalitarist. Stackars henne, folket har fel åsikter...
Citera
2012-02-08, 12:37
Medlem
Ettan^s avatar
Liknelser med nazismen? Vilken överraskning!
Citera
2012-02-08, 12:46
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Maria Sveland har nyss gråtit ut i DN angående det faktum att i Sverige och i Europa så håller vindarna på att vända. Feminism byts ut mot invandringskritik, islamkramande mot att Jimmie Åkesson får gott bemötande i statsmedia, osv osv. Allt ont verkar komma tillbaks från 30-talet och detta är ju någonting fantastiskt i mitt tycke. Jag undrar bara om hon har så rätt som hon tror att hon har? Vad säger ni?

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/hatet-som-gor-mig-politiskt-deprimerad

Maria Sveland har inte sammanfattat för sig själv samhällets utveckling. Det hon förbiser är den oreda som blivit i en del städer här i Sverige pga massinvandring och vad som kommit i och med det.
Det hon skriver är bara en i raden av många påhittade versioner av olika påhopp, som skall lägga ridå över det som utvecklar sig i landet.

Hon kan inte skylla på oss andra att det från början av och i den sjuka invandringspolitik som bedrivits inte funnits någon struktur för arbete för de grupper som man plockat in i landet.

Är man med avsikt blind i utvecklingsfaser av det slag vi har sett, ska man inte uttala sig om samhällsutveckling på den nivå som hon nu raljerar i.
Hade hon sagt att hon blir deppad över den dekadens som hon upplever över den invandringspolitik som bedrivs här i landet, hade det varit en mer sanningsbetingad iakttagelse.
Men en sådan artikel skulle inte fått plats, då en sådan upplysning för svenska folket inte får vara tillgänglig!
Citera
2012-02-08, 12:55
Medlem
Tjafsarns avatar
Jag tycker även att rubriken på dn.se är rätt rolig och dubbeltydig: "Hatet mot PK gör mig politiskt deprimerad", en flashback-term mitt i all oreda. Och vad innebär det att hatet mot PK, det politiskt korrekta ökar? Dvs, inget annat än att ny ordning uppenbarar sig, och hon försvarar sig mot detta enbart genom att påpeka att definitionerna håller på att förändras. Det säger ingenting annat än att folk inte längre håller med henne, samtidigt som folk börjar hålla med någon/något annat.
Citera
2012-02-08, 13:05
Medlem
Tjafsarns avatar
http://www.dn.se/Images/2012/02/08/PK-stor-puff.jpg

Notera en kvinna i slöja i PK-bubblan.
Citera
2012-02-08, 13:46
Medlem
blowns avatar
Hon uttrycker min syn på PK väldigt väl när hon säger att det är något man slänger sig med som en accessoar, och inte en riktig åsikt.

Det är precis vad det är. En accessoar man kan dra fram närhelst man inte riktigt har satt sig in i problemet, och inte vill riskera att verka dum i vissa sällskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in