2012-02-10, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findit
Att det var en sosse som Jan Emanuel, förvånar ingen. Ett asshole lite värre än dom andra sossarna , om man nu får gradera dom ?
Berätta mer , tack.

Edit: Vi visste att det var J-E , och ingen är förvånad , men berätta mer.

Jag kan inte berätta för mycket, då skulle jag outa mig. Men frågor besvarar jag så långt det går, har lite svårt för att skriva ned en redogörelse, fråga helst konkreta frågor/något ni är nyfikna på ang. dessa herrar så ska jag försöka svara efter bästa förmåga.
Citera
2012-02-10, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Jag kan inte berätta för mycket, då skulle jag outa mig. Men frågor besvarar jag så långt det går, har lite svårt för att skriva ned en redogörelse, fråga helst konkreta frågor/något ni är nyfikna på ang. dessa herrar så ska jag försöka svara efter bästa förmåga.

Vet du om han knaprar eller drar droger? Har du nån pinsam sex-historia som han gjort? Nån annan skumraskaffär som inte står i media?
Citera
2012-02-10, 02:05
Medlem
Gargameliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
Vet du om han knaprar eller drar droger? Har du nån pinsam sex-historia som han gjort? Nån annan skumraskaffär som inte står i media?
Allt skumrask är intressant
Och om han fick (regelbundna) besök av andra skumma personer?
Citera
2012-02-10, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab

Han har väl varit en buse när han var yngre, då hände det säkert. Men jag såg ingenting som indikerade att han skulle ta några droger idag. Jag vet att han har använt sig av personal, som olovligen har haft anställning(dvs anställning som enligt socialstyrelsens regler är förbjudet).

Personal på hemmen hade narkotiska tabletter utskrivna, en personal bjöd faktiskt ett gäng snubbar mig själv inkluderad på Subutex.

Förövrigt så är han inte rädd för att ta till muskelkraft för att lösa uppkommna situationer på hemmen(även om det aldrig var tal om någon regelrätt misshandel eller så, vad jag vet). En som bodde på hemmet blev utkörd i skogen när det hade kommit in droger på hemmet, för att bli förhörd om vad han visste. Han tyckte att det var mycket obehagligt, och berättade för mig att personalen inte sa vad saken gällde eller vart de skulle förrän de var i en skogsdunge mitt ute i ingenstans och där kunde vara ifred. Detta gällde dock inte Jan(eller Janne som han kallades av sina äckliga vänner) utan hans kollegor. Men det skedde ju på hans hem.
Citera
2012-02-10, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Han har väl varit en buse när han var yngre, då hände det säkert. Men jag såg ingenting som indikerade att han skulle ta några droger idag. Jag vet att han har använt sig av personal, som olovligen har haft anställning(dvs anställning som enligt socialstyrelsens regler är förbjudet).

Vet du, eller hört om han har satt på nån i personalen eller nån brud på behandlingshemmen?
Citera
2012-02-10, 04:38
Medlem
Jag har svårt och se att Herr J-E har gjort sig skyldig till något skattebrott eller är han så klantig?
Tror dessa herrar tjänar tillräckligt fina pengar för att kunna skatta 50%.
Men osvuret är nog bäst.
Dock blir jag djävligt äcklad av att dessa Skitsossar förespråkar högre skatter och sedan skor sig själva genom skyhöga dyngsdebiteringar och får kontrakt utan upphandling samt med svågerpolitik.

250 millar var det väl Grisen fick när han sålde Bolaget, om jag inte minns fel.

Riktig Grissossepolitik alltså.
Citera
2012-02-10, 06:42
Medlem
Giriga människor får tydligen aldrig nog, de har ju tjänat bra på sina verksamheter och kunnat flasha runt med fet båtar och bilar.
Det här kan man bla läsa om JEJ

"I mars 2009, i samband med att Johansson skulle överta Pär Nuders riksdagsplats, framkom det att Johansson i en annons försökt hyra ut sin tvårumslägenhet i andra hand för 10 000 kronor per vecka[20], något som en utredare vid Hyresgästföreningen kallade ”en extrem överhyra”[21], då hyran ska ligga på ungefär samma nivå som för andra bostäder i området.[22] Senare framkom även att han via ett av sina företag försökt hyra ut ett hus i Visby för 35 000 kronor per vecka under vissa sommarveckor.[23] Carina Moberg, ordförande i Riksdagens civilutskott och Socialdemokraternas bostadspolitiska grupp, sade om Johanssons agerande efter att dessa uppgifter uppdagats, att ”om det stämmer är det helt fel och förkastligt” och någonting som inte all stämmer med partiets bostadspolitiska linje.[24]"

Vid sidan av politiken driver Johansson ett antal företag.
Av Egen Kraft/ELU AB [redigera]
Ett av dessa företag, Av Egen Kraft/ELU AB, sysslar med vård- och behandlingsverksamhet vid Jan Emanuelsgården i Estuna norr om Norrtälje, ett så kallat HVB-hem (hem för vård och boende). Johansson är verkställande direktör,[5] och numera även ensam ägare av företaget.[29] Tidigare ägdes företaget gemensamt av Johansson och hans far Alf Ohlsson.[5]
Enligt en artikel i Expressen från mars 2009 presenterar sig företaget på sin hemsida som ”en non-profit organisation/företag med socialt ansvar och tydlig ideologisk bas utifrån arbetarrörelsens klassiska värderingar”.[29]
Åren 2000–2004 hade företaget vinstnivåer på 25–50 procent av omsättningen, vilket tidningen Metro, i en artikel från år 2006, benämner som ”extremt ovanligt” för företag i behandlingssektorn. Vidare framgår av artikeln att företaget hade en samlad vinst på 4,5 miljoner kronor.[5] Enligt Expressens granskning från år 2009 hade företaget en omsättning på omkring 22,6 miljoner kronor och en vinst på drygt 5,1 miljoner kronor för räkenskapsåret 2006/2007 (en vinstmarginal på 22 procent), varav Johansson personligen tog ut 250 000 kronor i form av aktieutdelning. Kerstin Eriksson på Famna, riksorganisationen för vård och omsorg utan vinstsyfte, kommenterade aktieutdelningen med att "[d]et där är inte non profit. Vi värnar om det uttrycket. Skattepengarna ska inte gå till privata fickor".[29]
Som riksdagsledamot skrev Johansson tillsammans med två andra socialdemokratiska ledamöter år 2005 en motion om organisationer verksamma inom non-profit-sektorn där de bl.a. menade att ”[v]instintresset skall hållas tillbaka och värnandet om vård och omsorg för alla skall försvaras”. Motionärerna menade vidare att det i samband med användandet av begreppet ”organisationer utan vinstsyfte” är ”angeläget att framhålla att dessa organisationer tillför kvaliteter som gör dem till något annat än offentliga verksamheter eller företag med vinstsyfte”.[30]
Då länsstyrelsen år 2004 genomförde en inspektion av verksamheten riktades hård kritik mot låg bemanning och låg kompetens hos personalen. Länsstyrelsen noterade även en hög personalomsättning på Jan Emanuelsgården. Hemmet fick senare godkänt av länsstyrelsen efter att företaget lovat satsa på vidareutbildning av personalen. Efter inspektionen ökade även antalet anställda, från sex till elva.[5]
När Jan Emanuelsgården år 2005 bytte föreståndare till Johanssons far underkände länsstyrelsen denne eftersom de ansåg att han saknade kompetens som föreståndare. Även ett försök år 2004 att utnämna fadern till biträdande föreståndare underkändes. Besluten överklagades, men länsrätten avslog överklagandena i båda fallen.[5]
Svensk samhällsutveckling AB [redigera]
Ett annat av Johanssons företag är Svensk samhällsutveckling AB, varigenom han tillhandahåller boende för extra krävande ungdomar. Detta bolag, vilket han är ensam ägare av, hade enligt Expressens granskning från år 2009 en omsättning på drygt 13,2 miljoner kronor och drygt 5,2 miljoner kronor i vinst (en vinstmarginal på 39 procent), varav Johansson tog ut 750 000 kronor i aktieutdelning.[29]
Inkomstgaranti i kombination med företagande [redigera]
Efter valförlusten 2006 sade Johansson i en intervju angående den inkomstgaranti som erbjuds före detta riksdagsledamöter, att ”Jag säger inte hurra för en arbetsbefriad inkomst. Det får bli en sista utväg.”[31] I en intervju med Dagens Nyheter i oktober 2007 framkom att Johansson likväl kvitterat ut omkring 38 000 kronor i månaden sedan hösten 2006 samtidigt som han sedan tiden före hans tillträde som riksdagsledamot drev två företag och var ledamot i två nystartade aktiebolag. Johansson kommenterade denna kombination av inkomstgaranti och företagande med att ”De har genererat inkomster från det att de startade. Jag har aldrig tagit ut någon lön ur de här företagen. Pengarna som kommer in går till företagen.”
Han förklarade sitt utnyttjande av inkomstgarantin med att han vid sidan av företagandet sökt ett antal jobb, studerat och skrivit på en bok. Reglerna kring inkomstgarantin hade dock skärpts hösten 2006 då det visat sig att vissa före detta ledamöter tjänat pengar genom sina aktiebolag, men levt på inkomstgarantin istället för att ha tagit ut någon lön från företagen.[32] I november 2008 sade Johan Hirschfeldt, ordförande i Riksdagens arvodesnämnd (det organ som kontrollerar att reglerna för inkomstgarantin efterlevs), att nämnden sedan 2006 endast behövt fatta ett beslut om jämkning av inkomstgarantin, och detta fall gällde just Jan Emanuel Johansson.[33]

Dessa hycklare i sossekostymer kommer upp som svampar ur marken numer.
Citera
2012-02-10, 07:19
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag har svårt och se att Herr J-E har gjort sig skyldig till något skattebrott eller är han så klantig?
Tror dessa herrar tjänar tillräckligt fina pengar för att kunna skatta 50%.
Men osvuret är nog bäst.
Dock blir jag djävligt äcklad av att dessa Skitsossar förespråkar högre skatter och sedan skor sig själva genom skyhöga dyngsdebiteringar och får kontrakt utan upphandling samt med svågerpolitik.

250 millar var det väl Grisen fick när han sålde Bolaget, om jag inte minns fel.

Riktig Grissossepolitik alltså.

Mycket vill ha mer, så enkelt är det och då visste dom inte om att en riskkapitalist skulle knacka på dörren och vilja köpet skiten för 250 miljoner. JAg är övertygad om att de utnyttjat Egypten som ett sätt att föra ut ett antal miljoner och på så sätt säkra sina förmögenheter. Jag har sett samma förfarande i ekobrott tidigare.
Citera
2012-02-10, 07:52
Medlem
Shaytaniss avatar
Min kompis lillebror bodde på ett av Jan Emanuels hem, och han sa för länge sen att Jan Emanuel är en helt empatilös, falsk och ändlöst girig psykopat. Det är många som jublar nu. Särskilt de som drabbats av JEs "vård".
Citera
2012-02-10, 08:01
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCollar
Kanoninlägg

Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Mycket vill ha mer, så enkelt är det och då visste dom inte om att en riskkapitalist skulle knacka på dörren och vilja köpet skiten för 250 miljoner. JAg är övertygad om att de utnyttjat Egypten som ett sätt att föra ut ett antal miljoner och på så sätt säkra sina förmögenheter. Jag har sett samma förfarande i ekobrott tidigare.

Så Egypten är ett vanligt mål för likande transaktioner?

Undrar om pengarna smakar lika bra när ens namn är fullkomligt draget i smutsen och man är känd som en hycklare och hederslös.

Kul att se att flera som tråkigt nog har suttit på hycklarens hem nu dyker upp i tråden, hoppas ni får upprättelse och rättvisa.
Citera
2012-02-10, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Jag för min del får tablettätar-vibbar av honom. Dock kan en hel del tablettätare vara intill förväxling lika psykopater.

Thomas Bodström får jag likaså tablettätar-vibbar av för den delen.

PS OT men intressant fråga tycker jag och nu är det förhoppningsvis några gotlänningar väl insatta i behandlingshemsbranchen som tuittar in här. Har Staplebackar, Alskog och Hassela en gemensam läkare/kran för tablettutskrivning till de intagna? DS

Visst blir vi oerhört förvånade att det är en sosse!?
Att leva som de lär är inte (S)ossarnas melodi direkt.
Jag tycker gott han kan knapra vidare! Bara vi andra slipper betala.
http://www.svenskbladet.se/uploaded_...rol440x300.jpg
Citera
2012-02-10, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillalisen
Hur vet du det?
Då jag varit inskriven på dessa ställen under 4 år så är jag säker på det.

Jag vet det att ett av hemmen anlitar en egen privat läkare. Däremot vet jag inte om de andra två anlitar samma.

Inte för att jag på något sätt betvivlar det men det är ganska märkvärdigt att ha varit inskriven både på Hassela, Staplebackar och Alskog. Det hemmet jag pratar om hade tidigare en sjuksköterska anställd men jag tror det var ganska svårt att hitta någon villig och dessutom så är vårdens innehåll nuförtiden huvudsakligen att skriva ut recept till personal och inskrivna ungdomar.

Den här dykarutbildningen i Egypten som nu är en av de saker som undersöks nu var ett samarbete mellan Staplebackar, Hassela Gotland och Robinson Jan-Emanuels Alskog. Hassela har hitintills inte nämnts i den här härvan men så mycket kan jag säga som att det var polisbilar som hade olika ärenden i Klintehamn kvällen husrannsakningarna skedde. De här hemmen bollar olika personal mellan sig iofs.

Här kan man läsa om dykutbildningen som Staplebackar, Hassela och Alskog hade i Egypten och när den kraschade: http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleid=5492585
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in