2012-02-09, 19:31
Medlem
Gargameliks avatar
Robinsson Jan-Emanuel (S) misstänkts för grovt skattebrott

http://www.dn.se/nyheter/sverige/for...reds-for-brott
Citat:
Före detta socialdemokratiske riksdagsledamoten Jan Emanuel Johansson misstänks för skattebrott och bokföringsbrott. Misstankarna gäller ett affärsprojekt och rör miljonbelopp.

– Det är ett projekt inom ramen för behandlingshemsverksamheten, säger Rolf Öström, kriminalinspektör på Ekobrottsmyndigheten, till TT.

Brotten ska ha begåtts 2008—2009. Johansson var ersättare i riksdagen under perioden samt ordinarie ledamot från mars 2009.
Med tanke på vad den här killen har haft för sig senaste 10 åren är det inte en dag för tidigt! Killen tjänar miljoner på en verksamhet som bäst kan beskrivas som korrupt svågerpolitik och bland allt annat försökte han lägga ut sin lägenhet till andrahandsuthyrning för en hiskelig summa på Blocket, vilket tyder på att man är riktigt girig-korkad

Det är sällan eller aldrig jag önskar att Skatteverket jagar någon, men Jan-Emanuel är enligt mig en av de vidrigaste personerna i Sverige och när det gäller sånt här tror jag han är kapabel till i princip vad som helst.

Vilka förutom jag kommer dricka skumpa i helgen?
Vad mer kommer Skatteverket hitta?
Senast redigerad av Gargamelik 2012-02-09 kl. 19:33.
Citera
2012-02-09, 19:38
Medlem
Håller helt med dig ! Vem tycker om masen, men fan va gött att de tog svinet?

Spelar sosse,drar in sjuka pengar med hjälp av svågerpolitik, kör Lambo... Om du läser det här JE: Må du sitta i en jävla sketen förortsetta ihop med Ali o gänget. Så får du se hur det känns, tack vare din jävla politik!

Ja, jag skall dricka skumpa TS.
Citera
2012-02-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamelik
http://www.dn.se/nyheter/sverige/for...reds-for-brott

Med tanke på vad den här killen har haft för sig senaste 10 åren är det inte en dag för tidigt! Killen tjänar miljoner på en verksamhet som bäst kan beskrivas som korrupt svågerpolitik och bland allt annat försökte han lägga ut sin lägenhet till andrahandsuthyrning för en hiskelig summa på Blocket, vilket tyder på att man är riktigt girig-korkad

Det är sällan eller aldrig jag önskar att Skatteverket jagar någon, men Jan-Emanuel är enligt mig en av de vidrigaste personerna i Sverige och när det gäller sånt här tror jag han är kapabel till i princip vad som helst.

Vilka förutom jag kommer dricka skumpa i helgen?
Vad mer kommer Skatteverket hitta?
Ja det här är en glädjens dag även för mig! Jag älskar inte heller Skatteverket men i det här fallet hoppas jag att de gräver riktigt djupt och får fram något riktigt saftigt!
Egentligen är det väl lite tidigt för skumpa men ett par glas Pol Roger får det väl ändå bli! Sitter Jan Emanuel sedan bakom galler på riktigt så får det absolut öppnas en flaska Krug Clos du Mesnil 1996...
Citera
2012-02-09, 20:36
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
janne aspirerar definitivt på titeln "årets girigaste svensk". det är väl bara killarna bakom Carema som kan hota i nuläget.
Citera
2012-02-09, 21:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trådar sammanfogade. //Mod
Citera
2012-02-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Nej så är det inte vad jag vet. Ett av dessa har en egen privatläkare de anlitar.

Hur vet du det?
Då jag varit inskriven på dessa ställen under 4 år så är jag säker på det.
Citera
2012-02-09, 22:15
Medlem
Gargameliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundtorget
Först prickade jag in Staple Backar och Alskog och nu dyker Thomas Bodström upp som Robinson Jan-Emanuels advokat enligt dagen tidning. Kan de nu sitta och knapra tabletter tillsammans...
Kaka söker maka. Bodström är ju också en extremt udda och suspekt figur, undras vad dom har för historik tillsammans?
Citera
2012-02-09, 22:19
Medlem
MrMjoelkes avatar
Har inte Janne-hästsvans ett digert brottregister sedan tidigare?

Ja se sossar, är det inte Toblerone och ungdomshem så försöker de mörda folk i Alingsås....
Citera
2012-02-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Monroe
Då måste det vara Johan Paulsson respektive Jan-Emanuel Johansson som är de misstänkta.
Jan-Emanuel finns med i ett stort antal bolag:
Bolagsengagemang
Antal bolagsengagemang:
17 st
Av Egen Kraft AB (556597-2352) , Extern VD
Svensk Samhällsutveckling AB (556629-5290) , Extern VD
Kasam Gården AB (556733-3389) , Styrelseledamot
Kasam Gården Specialfastigheter AB (556733-3397) , Styrelseledamot
Göteborg och Strängnäs Specialfastigheter AB (556748-5643, Vilande) , Styrelseledamot, VD
Internationalen Specialfastigheter Aktiebolag (556754-1759) , Extern VD
Folkhemmet Integration AB (556754-2518) , Extern VD
Integreria AB (556795-5413) , Extern VD
Malmö Specialfastigheter AB (556795-5421) , Extern VD
LSS Gruppen i Sverige AB (556795-7005) , Styrelseledamot
Integreria Specialfastigheter AB (556802-0803) , Extern VD
Consortius AB (556805-4455) , Styrelseledamot, VD
Umeå Specialfastigheter AB (556810-0621) , Extern VD
Consortius Specialfastigheter AB (556810-0746) , Extern VD
Dandelion Specialfastigheter AB (556818-5838) , Styrelseledamot, VD
Gioia deli och pizza AB (556857-5616) , Styrelseledamot
Firma Av Egen Kraft Jan Emanuel Johansson (740502-XXXX-00001) , Innehavare

Noteras att han är extern VD i Svensk samhällsutveckling AB...

Johan Paulsson hart också intressen i ett antal bolag:
Bolagsengagemang
Antal bolagsengagemang:
5 st
Staple Ungdomshem AB (556614-5032) , Styrelseledamot, VD
Loaded Boys AB (556684-6415) , Styrelseledamot
Kasam Gården Specialfastigheter AB (556733-3397) , Styrelseledamot, Ordförande
Landwork Sweden AB (556801-9573) , Styrelseledamot
JPMP i Visby AB (556807-9346) , Styrelseledamot

Med andra ord så bedriver dom den allra vidrigaste utarmningen av Sverige.
Missbruksvård utan kontroll, bostäder för "ensamkommande"...ja all slags parasit verksamhet som stat, landsting och kommunar tvingas stå till tjänst med. Och så är det en socialdemokrat som driver den allrs värsta verksamheten som gör att svenska sjuka skattebetalare får sämre och sämre vård, sjukvård och välfärd. Fy F-n säger jag bara!
Bura in skattesmitarna på 100 år eller straffläger i sibirien tills dom fryser ihjäl.
Citera
2012-02-09, 23:26
Medlem
bluetramps avatar
Har han gjort affärer med Michael Lehner ?

Västkustfamiljen, HA, Målvaktstränare mm mm.....en grabb som har mycket på sitt samvete.
Citera
2012-02-10, 01:15
Medlem
Jag grinar nästan av glädje när jag läser. Har suttit på ett av hemmen som Jan emanuel och den här Johan Paulsson driver(båda vidriga människor utan empati). Värsta tiden i mitt liv. Tydligen ska den här Johansson även ha autistiska drag, enligt hans polare.

Jag hade på känn att det inte var något som stod rätt till, fan vad glad jag är nu. Tack flashback för att ni fick mig att sova gott i natt.

Är det något ni undrar om dessa herrar så fråga på, jag sitter på ganska mycket info, kanske inte så jättesmaskiga saker, men har spenderat flera månader boendes tätt inpå dessa herrar(i samma hus faktiskt, då behandlingshemmet var uppbyggt så), så har en del att komma med iaf.
Godnatt!
Citera
2012-02-10, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Jag grinar nästan av glädje när jag läser. Har suttit på ett av hemmen som Jan emanuel och den här Johan Paulsson driver(båda vidriga människor utan empati). Värsta tiden i mitt liv. Tydligen ska den här Johansson även ha autistiska drag, enligt hans polare.

Jag hade på känn att det inte var något som stod rätt till, fan vad glad jag är nu. Tack flashback för att ni fick mig att sova gott i natt.

Är det något ni undrar om dessa herrar så fråga på, jag sitter på ganska mycket info, kanske inte så jättesmaskiga saker, men har spenderat flera månader boendes tätt inpå dessa herrar(i samma hus faktiskt, då behandlingshemmet var uppbyggt så), så har en del att komma med iaf.
Godnatt!

Att det var en sosse som Jan Emanuel, förvånar ingen. Ett asshole lite värre än dom andra sossarna , om man nu får gradera dom ?
Berätta mer , tack.

Edit: Vi visste att det var J-E , och ingen är förvånad , men berätta mer.
Senast redigerad av findit 2012-02-10 kl. 01:27. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in