http://www.dn.se/nyheter/sverige/for...reds-for-brott
Citat:
Före detta socialdemokratiske riksdagsledamoten Jan Emanuel Johansson misstänks för skattebrott och bokföringsbrott. Misstankarna gäller ett affärsprojekt och rör miljonbelopp.
– Det är ett projekt inom ramen för behandlingshemsverksamheten, säger Rolf Öström, kriminalinspektör på Ekobrottsmyndigheten, till TT.
Brotten ska ha begåtts 2008—2009. Johansson var ersättare i riksdagen under perioden samt ordinarie ledamot från mars 2009.
Med tanke på vad den här killen har haft för sig senaste 10 åren är det inte en dag för tidigt! Killen tjänar miljoner på en verksamhet som bäst kan beskrivas som korrupt svågerpolitik och bland allt annat försökte han lägga ut sin lägenhet till andrahandsuthyrning för en hiskelig summa på Blocket, vilket tyder på att man är riktigt girig-korkad
Det är sällan eller aldrig jag önskar att Skatteverket jagar någon, men Jan-Emanuel är enligt mig en av de vidrigaste personerna i Sverige och när det gäller sånt här tror jag han är kapabel till i princip vad som helst.
Vilka förutom jag kommer dricka skumpa i helgen?
Vad mer kommer Skatteverket hitta?