2012-02-07, 21:48
Medlem
Hejsan jag har en fråga tjejen min har köpt ägglossningstest från apoteket.. vad jag förstår visar den ett förhöjt värde då ägglossningen äger rum, stämmer det? Och då 24 timmar efter ska man försöka, dvs ha samlag för att störst öka chansen att bli gravid? Húr många gånger den dagen skall man komma i tjejen för att öka chansen att göra henne gravid? låt säga att man har samlag 24 timmar efter testet visar förhöjt värde, så kanske de är bäst att vänta 1 dag innan man har sex igen, så man inte har för mycket sex samma dag? tack på förhand
Citera
2012-02-07, 21:50
Medlem
Eller så kommer du i tjejen när ni har sex VARJE dag.
Citera
2012-02-07, 21:52
Medlem
Det förstår jag, men känns ju inte som chansen är störe att ha sex varje dag efter ägglossningen? tyckt att jag läst att det är bättre med varanan dag etc. Men säg att jag kommer i henne när hon har ägglossning, hur många gånger/dagar till efter det lär du komma i henne igen?
Citera
2012-02-07, 21:59
Medlem
KchefenLs avatar
jag skulle vänta tills provet visar att det är dags sen köra på tills ni tröttnar. lägg henne på en kudde med bena rätt upp, så ska du se att det blir av...
Citera
2012-02-08, 01:57
Medlem
Enligt ägglossningsprovet ska man vänta 24 timmar, så säg att ägglosningsprovet visar onsdag 08.00 på morgonen att man försöker 08.00 på morgongen på torsdag men jag menar hur många gånger ska man komma i na den dagen då för att öka chanserna? har iaf läst att de är bäst att ha sex var annan dag under fertiliteten, vet inte hur länge förtiliteten håller i men ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in