2012-02-07, 16:08
Medlem
Min iphone har gått sönder, som jag nu vill ta ut på hemförsäkringen. Har skickat in den på firma som säger att den är helt sönder, och de kan skaffa intyg.

Kan jag ta ut en ny på försäkringen även om jag tappat kvittot? Bör väl inte spela någon roll eftersom jag kan få intyg på att telefonen är trasig?
Citera
2012-02-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikWalfridsson
Min iphone har gått sönder, som jag nu vill ta ut på hemförsäkringen. Har skickat in den på firma som säger att den är helt sönder, och de kan skaffa intyg.

Kan jag ta ut en ny på försäkringen även om jag tappat kvittot? Bör väl inte spela någon roll eftersom jag kan få intyg på att telefonen är trasig?

Rent spontant känns det som om du måste kunna styrka att du betalat för en fungerande. Annars kan man ju köpa trasiga prylar och betala självrisk för att få ut nya, och sätta det i system! Har du tappat kvittot eller har du "tappat" det?
Citera
2012-02-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikWalfridsson

Du tror inte du får bäst svar om du kontaktar ditt försäkringsbolag? Det kan ju skilja mellan olika bolag och beroende på hur din hemförsäkring ser ut. Alltså är det i princip bara ditt eget F-bolag som kan svara på dina frågor.

Dr Tinnitus
Citera
2012-02-07, 16:24
Medlem
Dongles avatar
Hade inbrott för några år sedan och blev av med några mobiler.
Fick bara ersättning (inköpspris minus värdeminskning) för de mobiler jag hade kvitton på.
De andra som jag kunde styrka med orginalkartong samt IMEI-nummer fick jag inget för.
Försäkringsbolaget var Trygg-Hansa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in